Οι μαθητές των ΓΕΛ σήμερα εξετάστηκαν στα τελευταία μαθήματα προσανατολισμού και ειδικότερα σε Ιστορία, Φυσική και Οικονομία για τις Πανελλήνιες 2024. Οι μαθητές πήραν τα θέματα στα χέρια τους για να ξεκινήσει η εξεταστική διαδικασία και λίγα λεπτά μετά τις 10 ανακοινώθηκαν τα θέματα από τη σελίδα του Υπουργείου Παιδείας αλλά και το Dnews.
Αυτά είναι τα θέματα που έπεσαν στην Ιστορία για τα ΓΕΛ
Πανελλήνιες 2024: Οι απαντήσεις στην Ιστορία για τα ΓΕΛ από το φροντιστήριο Μεθοδικό
Δείτε αναλυτικά τις απαντήσεις στην Ιστορία ΓΕΛ εδώ
Το Dnews συμμεριζόμενο το μεγάλο ενδιαφέρον μαθητών, γονέων και καθηγητών για την αμεσότερη και την έγκυρη ενημέρωση για τα Θέματα και τις Απαντήσεις των Πανελληνίων Εξετάσεων 2024, σε συνεργασία με τον Όμιλο Φροντιστηρίων ΜΕΘΟΔΙΚΟ, καθ’ όλη τη διάρκεια των Πανελληνίων Εξετάσεων θα σας προσφέρει την πληρέστερη ενημέρωση.
Με την ανακοίνωση των θεμάτων στην Ιστορία στο Dnews θα δημοσιεύσουμε σε πρώτο χρόνο τις απαντήσεις καθώς και το σχολιασμό των προς εξέταση θεμάτων. Θα υπάρξει ενδελεχής αξιολόγηση και σχολιασμός των ερωτημάτων και ασκήσεων, θα αναφερθούμε στα δύσκολα σημεία της εξέτασης και θα έχουμε αναλυτικές απαντήσεις σε κάθε ερώτημα από το φροντιστήριο Μεθοδικό.
Πανελλήνιες 2024: Απαιτητικά ακόμα και για τους πολύ καλά διαβασμένους μαθητές τα θέματα στην Ιστορία
Η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ) χαρακτηρίζει ιδιαιτέρως απαιτητικά και δύσκολα τα θέματα της σημερινής εξέτασης στην Ιστορία. Όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά τα σημερινά θέματα της Ιστορίας κρίνονται ως απαιτητικά, για πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές, εξέταζαν μεγάλο εύρος της ύλης και αναμένεται να δυσκολέψουν ακόμη και τους καλά προετοιμασμένους υποψηφίους. Πιο συγκεκριμένα:
Στο ΘΕΜΑ Α1 που παραδοσιακά εξετάζει κατανόηση ιστορικών όρων ζητήθηκαν δύο όροι που δεν είχαν τεθεί ποτέ πιο πριν στις εξετάσεις (Μακεδονική Επιτροπή και «σκωρίες»), ενώ ο τρίτος όρος (Συμφωνία Μουρνιών) είχε ζητηθεί στις επαναληπτικές Πανελλήνιες εξετάσεις του 2017. Η σωστή περιγραφή των όρων αναμένεται να δυσκολέψει τους μαθητές.
Το ΘΕΜΑ Α2 δόθηκε ως ερώτηση κλειστού τύπου με τη μορφή ΣΩΣΤΟ/ΛΑΘΟΣ, όπως γίνεται τα τελευταία χρόνια. Οι προτάσεις α, β, δ μπορούν να θεωρηθούν ως σαφείς, ενώ οι προτάσεις γ και ε σίγουρα θα δημιουργήσουν ζητήματα στους μαθητές καθώς η διατύπωσή τους είναι προβληματική.
Το ΘΕΜΑ Β1 ήταν σαφές και απλό και απαιτούσε απάντηση από συγκεκριμένη ενότητα του σχολικού βιβλίου (σελ.52, ενότητα 6).
Το ΘΕΜΑ Β2 ήταν «επανάληψη» ερωτήματος που είχε τεθεί και στις Πανελλήνιες εξετάσεις του 2008, με την απάντηση να προκύπτει από δύο διαδοχικές ενότητες του σχολικού βιβλίου (σελ. 217-218 του σχολικού βιβλίου).
Το ΘΕΜΑ Γ1 είναι χωρισμένο σε δύο υποερωτήματα με δύο παραθέματα προς εξέταση. Το υποερώτημα α ενδέχεται να δημιουργήσει προβλήματα στους μαθητές και να απαντήσουν στηριγμένοι σε άλλο απόσπασμα του σχολικού από αυτό που απαιτεί η απάντηση, ενώ το β υποερώτημα δεν έκρυβε δυσκολίες.
Το ΘΕΜΑ Δ1 – πιο απαιτητικό από το Γ1 – ήταν επίσης χωρισμένο σε δύο υποερωτήματα με τρία παραθέματα προς εξέταση. Και τα δύο υποερωτήματα ήταν σαφή με την απάντηση να βρίσκεται σε διαδοχικές σελίδες του σχολικού βιβλίου (σελ.60-61).
Γενικά, το φετινό διαγώνισμα της Ιστορίας ήταν το πιο απαιτητικό των τελευταίων ετών, απαιτούσε μακροσκελείς απαντήσεις και αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις.




























