Παιδεία

Στα κάγκελα οι γονείς για αστοχίες και λάθη στις εξετάσεις για τα Πρότυπα

Στα κάγκελα οι γονείς για αστοχίες και λάθη στις εξετάσεις για τα Πρότυπα Φωτογραφία: EUROKINISSI
Αλαλούμ προκάλεσαν σε μαθητές και γονείς τα λάθη που εντοπίστηκαν στην εξέταση της Γλώσσας για την εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία. Το μπαλάκι των ευθυνών στο Υπουργείο Παιδείας.

Το Σάββατο οι μαθητές διαγωνίστηκαν για την εισαγωγή τους στα Πρότυπα Σχολεία από τη νέα σχολική χρονιά, διεκδικώντας μια από τις 1.794 θέσεις,με τον συνολικό αριθμό των αιτήσεων να αγγίζει τις 9.454 αιτήσεις. Και ενώ όλα φαινομενικά κύλησαν ομαλά χωρίς παρατράγουδα, οι γονείς υποψηφίων για την εισαγωγή στα Πρότυπα Γυμνάσια έφερε στο φως της δημοσιότητας αστοχίες και λάθη που εντοπίστηκαν στην εξέταση της Γλώσσας και δημιουργούν ερωτήματα για το ποιος επιλέγει τα προς εξέταση θέματα και γιατί δεν ελέγχονται ενδελεχώς τα ζητούμενα και οι απαντήσεις προς αποφυγήν τέτοιων λαθών, που όπως καταγγέλουν οι γονείς γεννούν ερωτήματα για την όλη διαδικασία της εξέτασης.

Τα λάθη στην εξέταση της Γλώσσας που προκάλεσαν αναστάτωση

Μάλιστα, οι γονείς των μαθητών που διαγωνίστηκαν στη Γλώσσα έσπευσαν να βγάλουν στη φόρα και να αναδείξουν τις αστοχίες που καταγράφηκαν στην εξέταση του εν λόγω μαθήματος. Ειδικότερα, τα λάθη που διαπιστώθηκαν είναι τα εξής: 

Η ερώτηση 9 (από τις 25 της Γλώσσας) ήταν η εξής:

9. Ποια από τις παρακάτω λέξεις δεν ανήκει στην ίδια οικογένεια με τη λέξη «εισαχθεί» ;
Α. Αγωγή
Β. Εισακτέος
Γ. Αγωνία
Δ. Αγέλη

Ως σωστή απάντηση δίνεται η Γ , δηλ. η λέξη Αγωνία. Όμως και οι τέσσερις λέξεις έχουν κοινή ρίζα.

Η ερώτηση 23 ήταν η εξής:

23. Ο συλλαβισμός της λέξης «εκτροχίαζε» έχει ως εξής:
Α. Εκ – τρο – χί – α – ζε
Β. Εκ – τρο – χία – ζε
Γ. Εκτ – ρο – χία – ζε
Δ. Εκτ – ρο χί – α – ζε

Ως σωστή απάντηση δίνεται η Α ενώ το σωστό είναι το ε-κτρο-χί-α-ζε

Γονέας μαθητή καταγγέλει στο Dnews: «Δηλαδή αν όλα αυτά τα κωμικοτραγικά συνέβαιναν στις Πανελλήνιες τι θα λέγαμε;»

Παράλληλα οι γονείς κάνουν λόγο και για αστοχίες και δυσνόητο περιεχόμενο και σε άλλα ερωτήματα στο εν λόγω εξεταζόμενο μάθημα. Η αλήθεια είναι ότι κάθε χρόνο μετά το πέρας της εξέτασης κυρίως από πλευράς γονεών καταγράφονται παράπονα και υποσημειώσεις για τα θέματα στα οποία διαγωνίστηκαν οι μαθητές όμως αυτή τη φορά, οι ενστάσεις τους δικαίως προβάλλονται καθώς πράγματι διαπιστώνονται κραυγαλέα λάθη και αστοχίες που θα έπρεπε να έχουν αποφευχθεί ενδεχομένως με μια πιο κριτική ματιά από πλευρά της Επιτροπής που διάλεξε τα θέματα εξέτασης. 

Σε δηλώσεις του στο Dnews γονέας παιδιού που διαγωνίστηκε στην επίμαχη εξέταση τόνισε ότι «Σε φιάσκο κατέληξε η εξέταση για τα Πρότυπα Γυμνάσια. Θεωρώ απίθανο η Επιτροπή να έκανε τέτοια λάθη από αβλεψία, παίζοντας με την αγωνία και την θέληση των παιδιών μας να φοιτήσουν σε ένα σχολείο υψηλών απαιτήσεων. Μόνοι του οι κύριοι του Υπουργείου σαμποτάρουν την όλη διαδικασία. Αρχίζω να αμφιβάλλω για την καταλληλότητα και την επάρκεια της επιτροπής που επιλέγει τα θέματα. Τέτοια λάθη δεν επιτρέπονται σε τέτοιες διαδικασίες...Δηλαδή αν όλα αυτά τα κωμικοτραγικά συνέβαιναν στις Πανελλήνιες τι θα λέγαμε;»

sxoleio mathites 2 59050

Στάση αναμονής από το Υπουργείο Παιδείας που περιμένει την τοποθέτηση της Διοικούσας Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων

Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε με το αρμόδιο Υπουργείο, μας ενημέρωσαν πως πράγματι όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος από την ώρα που τελείωσαν οι εξετάσεις για τα Πρότυπα, οι γονείς επικοινωνούν με τους φορείς και καταθέτουν τις ενστάσεις τους αναφορικά με τα ερωτήματα και τα θέματα στα οποία διαγωνίστηκαν οι μαθητές. Όπως μας τονίστηκε το σύνολο των ενστάσεων έχει ήδη αποσταλεί στην Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων που εξετάζει τα ζητήματα και είναι αυτή που θα δώσει τις κατευθυντήριες οδηγίες που θα ακολουθηθούν για την διόρθωση των γραπτών και την αξιολόγηση των μαθητών. Αξίζει να σημειωθεί ότι πλευράς Υπουργείου το θέμα δεν φαίνεται να έχει πάρει διαστάσεις και επιλέγεται η οδός της μετριοπάθειας για να μην ξεσηκωθεί θύελλα αντιδράσεων. Μάλιστα όπως μας τονίστηκε η Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων θα εξετάσει ενδελεχώς τις υποβληθείσες ενστάσεις και όπου κρίνει απαραίτητο θα δοθούν διευκρινίσεις και επισημάνσεις για τη βαθμολόγηση των γραπτών στα βαθμολογικά κέντρα ώστε να μην αδικηθεί αλλά και να μην ευνοηθεί αντίστοιχα κανένας υποψήφιος από την όλη διαδικασία. Βέβαια, οι εν λόγω διαδικασίες από πλευράς Επιτροπής Πρότυπων Σχολείων πρέπει να επισπευστούν γιατί το χρονοδι΄άγραμμα των διαδικασιών βαθμολόγησης, ανακοίνωσης επιτυχόντων, κατάθεσης ενστάσεων και οριστικής ανάρτησης επιτυχόντων είναι πιεστικό και δεν μπορεί να τραβήξει χρονικά.

Η λύση που φαίνεται ως η δικαιότερη στις δεδομένες συνθήκες 

Με βάσει τα δεδομένα αλλά και το βάρος της διαδικασίας εισαγωγής στα Πρότυπα Σχολεία διαφαίνεται ότι το έργο της Διοικούσας Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων είναι ιδιαιτέρως δύσκολο καθώς καλείται να δώσει τη δικαιότερη λύση σε αστοχίες και αποδεδειγμένα λάθη που παίζουν ρόλο στην επιλογή μαθητών. Θεωρητικά και μάλλον προς τα εκεί προσανατολίζονται οι αρμόδιοι είναι να θεωρηθούν σωστές οι απαντήσεις που έδωσαν οι μαθητές ανεξάρτητα από το λάθος που αποδεδειγμένα υπήρχε στην ερώτηση ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα με τις υπόλοιπες μονάδες της βαθμολόγησης. 

Επί του παρόντος, αναμένουμε την επίσημη τοποθέτηση της Επιτροπής