Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί πραγματοποίησαν το μεσημέρι της Δευτέρας παράσταση διαμαρτυρίας έξω από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, εκφράζοντας τη στήριξή τους στους τρεις μαθητές του Μουσικού Σχολείου Χανίων που κλήθηκαν για απολογία σχετικά με μαθητική κατάληψη. Η κινητοποίηση οργανώθηκε από την ΕΛΜΕ Χανίων, ενώ το «παρών» έδωσε και ο βουλευτής Ηρακλείου του ΚΚΕ, Μανώλης Συντυχάκης.
Η Αντιπρόεδρος του 15μελούς και μια εκ των τριών διωκώμενων μαθητών, δήλωσε στο zarpalive.gr προβληματισμένη και εξέφρασε την πεποίθηση να μην χρειαστεί η υπόθεση να προχωρήσει: «Όλη η μαθητική κοινότητα είναι πάρα πολύ σοκαρισμένη. Ήταν πρωτόγνωρο για μας αυτό. Εμείς με όλη την καλή πρόθεση θέλαμε να κάνουμε μια κατάληψη να στηρίξουμε τον συνάνθρωπό μας κ. Πάνο Ρούτσι στο δικαίωμά του να ξέρει από τι πέθανε το παιδί του. Δεν πιστεύαμε ότι θα εξελιχθεί έτσι η κατάσταση. Ένα γονιός μας κατήγγειλε, ένας διευθυντής αποποιήθηκε του παιδαγωγικού του ρόλου και σήμερα βρισκόμαστε εδώ και διαμαρτυρόμαστε με ελπίδα ότι καταρχάς θα εισακουστούμε και ότι δεν θα προχωρήσει η διαδικασία και κατά δεύτερον δεν θα επαναληφθεί κάτι τέτοιο γιατί είναι πάρα πολύ άσχημο και πάρα πολύ άδικο για τα παιδιά αυτά. Δεν έχουμε πάει ακόμα να καταθέσουμε, ελπίζω να μην χρειαστεί».
{https://www.youtube.com/watch?v=mXPXYIo6Xi4}
Ο βουλευτής του ΚΚΕ Ηρακλείου Μανώλης Συντυχάκης δήλωσε πως έχει ζητηθεί η άρση της εισαγγελικής κλήσης: Συντυχάκης γνωστοποίησε πως στελέχη του κόμματος έκαναν επαφές με Υπουργούς, ώστε να γίνει άρση της εισαγγελικής κλήσης. Να σταματήσει αυτός ο εμπαιγμός, αυτός ο φόβος και αυτή η τρομοκρατία από την πλευρά της κυβέρνησης. Δεν θα περάσει η τρομοκρατία. Οι Υπουργοί αιφνιδιάστηκαν, δεν ξέρω αν πράγματι το ήξεραν. Σε κάθε περίπτωση, υπήρχε η ρητή διαβεβαίωση να σταματήσουν αυτές οι βλακείες και άμεσα θα γίνει άρση της εισαγγελικής κλήσης. Να το δούμε στην πράξη και δημόσια».
«Καταδικάζουμε και καταγγέλλουμε τη συνήθη τακτική της κυβέρνησης, όπου δεν πίπτει λόγος, πίπτει ράβδος. Η καταστολή, ο φόβος και η τρομοκρατία. Αυτό συνιστά η εισαγγελική κλήση τριών μαθητών επειδή πρωτοστάτησαν στα πλαίσια αποφάσεων του σχολείου και της γενικής συνέλευσης να πάρουν την απόφαση για κατάληψη του σχολείου τους, τη μέρα που ο Πάνος Ρούτσι βρισκόταν σε απεργία πείνας ώστε να φτάσει η υπόθεση του εγκλήματος των Τεμπών ως το τέλος. Είναι ακόμα χειρότερη η πράξη να καταδίδουμε τους μαθητές. Επιτρέψτε μου να πω πως, γονέας δεν επιτελεί σωστά τον ρόλο του ή διευθυντής σχολείου να παραδίδει στην Αστυνομία και στις Εισαγγελικές αρχές μαθητές. Δεν επιτελούν το λειτούργημα για το οποίο τους έχει εμπιστευθεί ο λαός».
Για μια απαράδεκτη διαδικασία έκανε λόγο ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Χανίων Χρήστος Μπέλμπας «Οι καταλήψεις στα σχολεία των Χανίων είναι συχνές. Γίνονται πάνω από 50 στα σχολεία όλο τον χρόνο σε όλα τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με τα αιτήματα να είναι γνωστά. Σε τέσσερις μέρες τελειώνει η σχολική χρονιά και πάνω από 100 εκπαιδευτικοί δεν είναι στις θέσεις τους. Πριν λίγες εβδομάδες έσπασε αγωγός στο ΓΕΛ Ακρωτηρίου και πλημμύρισε το γραφείο των καθηγητών. Έχουμε και το ζήτημα των Τεμπών με τους μαθητές από τότε που έγινε τον Φεβρουάριο του 2023 δείχνουν ευαισθησία. Δεν απατούνται αυτά τα ζητήματα με αυταρχισμό και τρομοκρατία. Εάν συνεχιστούν οι καταστάσεις όπως στο Μουσικό Σχολείο, θα δηλητηριαστούν οι σχέσεις μεταξύ των μαθητών και των γονιών, των γονιών και των καθηγητών και της Διεύθυνσης του σχολείου. Δε λειτουργούν έτσι τα σχολεία. Η υπόθεση πρέπει να σταματήσει εδώ. Μη μιλάς μη γελάς, κινδυνεύει η Ελλάς! Δεν θα προχωρήσουμε όμως έτσι. Το σχολείο είναι χώρος δημοκρατίας και έτσι θα συνεχίσει να είναι. Να τα ξεχάσουν αυτοί που κάνουν αυτά τα σχέδια». Σχετικά με το πως θα κινηθεί η ΕΛΜΕ εναντίον του διευθυντή του Μουσικού Σχολείου Χανίων, ο κ. Μπέλμπας ξεκαθάρισε ότι «ο διευθυντής του σχολείου δεν είναι μέλος της ΕΛΜΕ και δεν ξέρω αν ήταν ποτέ».
Από την πλευρά της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, ο προϊστάμενος Γιώργος Ψαράκης δήλωσε πως στόχος είναι «να λύνονται τα όποια προβλήματα παρουσιάζονται».
{https://www.youtube.com/watch?v=g2bSfo2V99w}
ΕΛΜΕ Ηρακλείου: Απαράδεκτη η κλήτευση μαθητών του Μουσικού Σχολείου Χανίων από την αστυνομία
Όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή της: «Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηρακλείου καταδικάζει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την απαράδεκτη κλήτευση από το Αστυνομικό Τμήμα Χανίων, να απολογηθούν 3 μαθητές από το Μουσικό Σχολείο Χανίων, ως ύποπτοι τέλεσης ποινικών αδικημάτων(!). Οι κινητοποιήσεις τόσο στο Μουσικό σχολείο Χανίων όσο και σε πολλά άλλα σχολεία σε όλη την Κρήτη και σε όλη την Ελλάδα πραγματοποιήθηκαν τον Οκτώβρη του 2025 μέσα από μαζικές συλλογικές διαδικασίες των ίδιων των μαθητών, στηρίζοντας τα αιτήματα του απεργού πείνας Πάνου Ρούτσι, που έχασε τον γιο του στο έγκλημα των Τεμπών. Μαθητές και μαθήτριες σε όλη τη χώρα απαίτησαν να μη συγκαλυφθεί το έγκλημα των Τεμπών, να βρουν δικαίωση τα αιτήματα των οικογενειών και όλου του λαού και της νεολαίας μας και να αποδοθούν στο ακέραιο όλες οι ποινικές και πολιτικές ευθύνες όσο ψηλά και αν φτάνουν.
Οι εκπαιδευτικοί είμαστε περήφανοι για τη στάση των μαθητών και των μαθητριών μας!
Η κλήση σε απολογία μαθητών με κατηγορίες αδικημάτων του ποινικού κώδικα αποτελεί ακόμα ένα λιθαράκι στον αυταρχικό κατήφορο της κυβέρνησης της ΝΔ, του “επιτελικού” κράτους και των μηχανισμών του. Τα “μαθητοδικεία” που ετοιμάζουν, είναι η συνέχεια του νέου πειθαρχικού στα πανεπιστήμια, όπου ορίζει ότι φοιτητές μπορεί να χάνουν την φοιτητική τους ιδιότητα με μια απλή καταγγελία. Είναι η συνέχεια του νέου Πειθαρχικού στο Δημόσιο, όπου η αρχική του εκδοχή όριζε ότι ακόμα και μια απλή καταδίκη Δημοσίου Υπαλλήλου στην ιδιωτική του ζωή για εξύβριση, αρκούσε για να τον βγάλει σε αργία, δηλαδή εκτός εργασίας και με κόψιμο του 50% του μισθού του. Είναι η συνέχεια στα 1.500 πειθαρχικά που έχουν μοιραστεί πανελλαδικά σε απεργούς εκπαιδευτικούς. Είναι γελασμένοι αν νομίζουν ότι με τέτοιες πρακτικές θα σπείρουν τον φόβο και την τρομοκρατία!
Σοβαρές ευθύνες επίσης βαραίνουν τη ΔΙ.Δ.Ε. Χανίων και τη Διεύθυνση του σχολείου που το επέτρεψαν να συμβεί, ξεπερνώντας κάθε παιδαγωγικό όριο και ηθική και μάλιστα σε περίοδο ενδοσχολικών και πανελλαδικών εξετάσεων, δίνοντας έτσι ακόμα ένα αντιπαιδαγωγικό “χαστούκι” στα παιδιά. Ενώ γνώριζαν για την ποινική διαδικασία εδώ και μήνες, ενώ η ίδια η διεύθυνση του σχολείου παρέδωσε τα ονόματα του 15μελούς στην αστυνομία, με βάση την ανακοίνωση του Συλλόγου Γονέων του Μουσικού Σχολείου, δεν μπήκαν καν στον κόπο να ενημερώσουν, να προετοιμάσουν τους μαθητές, τους γονείς ή τον ίδιο τον σύλλογο διδασκόντων.
Αντί η ΔΙ.Δ.Ε. Χανίων, το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση να ασχοληθούν με τα σοβαρά και διαχρονικά προβλήματα της εκπαίδευσης, όπως τα χιλιάδες εκπαιδευτικά κενά, τις τραγικές ελλείψεις σε υποδομές και την απαράδεκτη κατάσταση των σχολικών κτιρίων. Αντί να δώσουν λύσεις στα διαχρονικά και οξυμμένα προβλήματα των Μουσικών και Καλλιτεχνικών σχολείων που κάθε χρόνο μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί αναδεικνύουν μέσα από πολύ μαζικές εκδηλώσεις και κινητοποιήσεις, επιλέγουν να σέρνουν σε απολογία μαθητές και μαθήτριες σαν κοινούς εγκληματίες, επειδή τόλμησαν να αγωνιστούν!
Είναι γελασμένοι αν νομίζουν ότι με τέτοιες πρακτικές θα σπείρουν τον φόβο και την τρομοκρατία! Δε θα τους κάνουμε τη χάρη! Γινόμαστε ασπίδα προστασίας για τους μαθητές μας και το δικαίωμά τους να εκφράζουν τις ανησυχίες τους, την αγωνία τους για τις εξελίξεις, τις διεκδικήσεις τους με τη μορφή που συλλογικά αποφασίζουν. Για ένα σχολείο των σύγχρονων αναγκών μας, για ένα σχολείο που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει!! Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηρακλείου απαιτεί να σταματήσει άμεσα κάθε διαδικασία στοχοποίησης και ποινικοποίησης των μαθητικών αγώνων και κινητοποιήσεων».
































