Η Φίνος Φιλμ κατάφερε τις δεκαετίες του ’50, ’60 και ’70 να χτίσει την απόλυτη αυτοκρατορία στον κινηματογράφο με ταινίες, τις οποίες το κοινό συνεχίζει να αγαπά και να παρακολουθεί έως και σήμερα. Στην προσπάθεια να διατηρηθεί αυτή η κληρονομιά ζωντανή και στους νεότερους συμβάλλει ο εκπρόσωπος της εταιρείας, Στάθης Καμβασινός.
Ο εκπρόσωπος της Φίνος Φιλμ μίλησε στην εκπομπή «Στούντιο 4» για την εμβληματική εταιρεία παραγωγής, τον Φιλοποίμην Φίνο και ορισμένους εκ των μεγαλύτερων αστέρων του ελληνικού κινηματογράφου, όπως η Αλίκη Βουγιουκλάκη.
Αρχικά, ο Στάθης Καμβασινός μίλησε για τον Φιλοποίμην Φίνο, ο οποίος όπως τόνισε ήταν ένας πολύ απλός άνθρωπος που δεν κρατούσε λεφτά για τον εαυτό του. Μάλιστα, όπως αποκάλυψε, ο παραγωγός νοίκιαζε ένα τριάρι με τη σύζυγο του Τζέλλα, ενώ έφυγε από τη ζωή χρεωμένος.
«Η Φίνος Φιλμ ήταν στο μεταίχμιο όταν έφυγε ο Φίνος, γιατί ο ίδιος είχε τη μανία τα λεφτά που έβγαζε να τα ξοδεύει στις ταινίες. Δεν κρατούσε κάτι για τον εαυτό του. Ήταν ένας πολύ απλός άνθρωπος. Με την Τζέλλα νοίκιαζαν ένα τριάρι για να μείνουν. Είχε επιβαρυνθεί τότε και με ένα πολύ μεγάλο δάνειο για να χτίσει τα υπερσύγχρονα στούντιο στα Σπάτα», αποκάλυψε.
«Οπότε υπήρχαν αρκετά χρέη. Οι πρώτοι άνθρωποι που στάθηκαν στην Τζέλλα ήταν ο Μανώλης Ξανθάκης, δικηγόρος και νομικός σύμβουλος της Φίνος Φιλμ τότε και ο κύριος Τσαγκαράκης ο οποίος είναι ακόμα διαχειριστής στην εταιρεία. Έφυγε χρεωμένος», πρόσθεσε.
Και συνέχισε λέγοντας: «Υπήρχαν ταινίες με τις οποίες έμπαινε μέσα. Αυτές ήταν κυρίως οι πιο καλλιτεχνικές και πειραματικές. Αυτές που του έφεραν περισσότερα χρήματα ήταν οι εμβληματικές κωμωδίες με τους διάσημους σταρ».
«Με την είσοδο της εταιρείας Καραγιάννης- Καρατζόπουλος αυξήθηκε ο ανταγωνισμός και ανέβασε τον πήχη στο οικονομικό κομμάτι. Το 1958 οι ελληνικές παραγωγές δεν ήταν πάνω από 30. Από τη δεκαετία του ’60 και μετά έγιναν 100. Υπάρχουν και μερικές ταινίες που δεν τις έχει δει κανείς γιατί δεν είχαν κάτι να κρατηθούν στον χρόνο. Εμείς βλέπουμε πάντα τις ίδιες και τις ίδιες», επεσήμανε ο Στάθης Καμβασινός.
«Το ‘Μια ζωή την έχουμε’ με τον Χορν δεν έφερε τα λεφτά που έχουμε όπως και η ‘Ηλέκτρα’ του Κακογιάννη που θεωρείται μέχρι και σήμερα η καλύτερη μεταφορά αρχαίας τραγωδίας στον κινηματογράφο», συμπλήρωσε.
«Πολλές ταινίες απέκτησαν μια ‘δεύτερη ζωή’ σήμερα λόγω ανταγωνισμού. Όπως το ‘Μια ζωή την έχουμε’, το ‘Τελευταίο Ψέμα’ και ‘Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο Κοντός’», αποκάλυψε.
Στη συνέχεια, ο Στάθης Καμβασινός μίλησε για την Αλίκη Βουγιουκλάκη. Διηγήθηκε, μάλιστα, μια απίστευτη ιστορία από την πρώτη συνάντηση της σταρ με τον Φίνο, ο οποίος έξαλλος την έδιωξε από το γραφείο του.
«Την Αλίκη Βουγιουκλάκη την είχε διώξει από το γραφείο του. Εκείνη τότε είχε κάνει μερικές ταινίες που φαινόταν ότι ήταν πολύ καλή. Πηγαίνει τότε στο γραφείο του Φίνου γιατί ήθελαν να της προτείνουν τον ρόλο της μιας κόρης στη ‘Θεία από το Σικάγο’».
«Διάβασε το σενάριο η Αλίκη και λέει ΄κύριε Φίνο δεν νομίζετε ότι είμαι λίγο μικρή για να πάρω τον ρόλο της θείας;’. Είχε ειρωνεία αυτό και της απαντάει ο Φίνος ‘φύγε όπως είσαι’. Όταν επέστρεψε την πήρε ‘έτοιμη’. Έδειχνε ότι είχε τις προοπτικές να κάνει κάτι παραπάνω».






























