Στο Αρκάνσας, ο 55χρονος τεχνικός αυτοκινήτων Κλιντ Κρόφορντ από το Midas Auto and Repair Shop έχει ένα απλό αλλά σημαντικό μήνυμα για τους γονείς: δεν χρειάζεται να ανησυχούν αν τα παιδιά τους αποφασίσουν να μην ακολουθήσουν παραδοσιακή πανεπιστημιακή πορεία.
«Όταν κάτι χαλάει -είτε πρόκειται για υδραυλικές εγκαταστάσεις είτε για αυτοκίνητο- η πρώτη κλήση που κάνουν οι περισσότεροι άνθρωποι είναι σε έναν εργάτη», λέει ο Κρόφορντ. Αυτό ήταν το μάθημα που ήθελε να μεταδώσει στα παιδιά του, δείχνοντάς τους ότι οι εργατικές σταδιοδρομίες έχουν αξιοπρέπεια και προσφέρουν σταθερότητα.
Ο Κρόφορντ έχει μια 22χρονη κόρη και έναν 21χρονο γιο, οι οποίοι και οι δύο τελικά επέλεξαν να πάνε στο πανεπιστήμιο. Ωστόσο, αυτό δεν ήταν δεδομένο από την παιδική τους ηλικία, καθώς ο πατέρας τους ήθελε να κατανοήσουν ότι υπάρχουν πολλές επιλογές καριέρας εκτός της τυπικής πανεπιστημιακής πορείας.
«Το πρώτο τηλεφώνημα που θα κάνουν οι περισσότεροι άνθρωποι είναι σε αυτόν τον εργάτη», προσθέτει, επισημαίνοντας ότι υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι και τεχνικοί αυτοκινήτων είναι αναγκαίοι για τη λειτουργία της καθημερινής ζωής και της οικονομίας.
Η προσέγγισή του αντανακλά μια ευρύτερη τάση. Σύμφωνα με έρευνα της American Student Assistance, το 35% των γονέων θεωρεί πλέον ότι η τεχνική εκπαίδευση ή μια επαγγελματική σταδιοδρομία μπορεί να είναι πιο κατάλληλη για τα παιδιά τους, σε σύγκριση με μόλις 13% το 2019. Η αύξηση αυτή συνδέεται με την οικονομική επιβάρυνση της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και τη μείωση θέσεων εργασίας εισαγωγικού επιπέδου.
Ο ίδιος ο Κρόφορντ ανησυχούσε όταν ο γιος του επέλεξε να σπουδάσει επιστήμη δεδομένων, αλλά γρήγορα συνειδητοποίησε ότι το σημαντικό είναι να ακολουθήσει κάτι που αγαπά και στο οποίο είναι καλός. «Αυτό είναι και η επιστήμη των υπολογιστών», λέει.
Στο οικογενειακό τραπέζι, οι συζητήσεις για την καριέρα ξεκινούσαν νωρίς. Ο Κρόφορντ πίστευε ότι τα παιδιά πρέπει να είναι ρεαλιστές: «Ο λόγος που εργαζόμαστε είναι για να πληρώνουμε λογαριασμούς. Αν δεν μπορείς να το κάνεις αυτό ή δεν πληρώνεσαι σωστά, απλώς φαίνεται άσκοπο».
Επιπλέον, τονίζει τη σημασία του να ταιριάζει η καριέρα στις δεξιότητες του καθενός. Οι ηλεκτρολόγοι, για παράδειγμα, είναι «απίστευτα προσανατολισμένοι στα μαθηματικά», και η αγάπη για τα μαθηματικά δεν σημαίνει απαραίτητα ότι πρέπει να γίνουν μαθηματικοί. Οι εργατικές σταδιοδρομίες μπορούν να αξιοποιήσουν πλήρως τα ταλέντα των νέων, προσφέροντας παράλληλα σταθερότητα και σεβασμό.
Με το μήνυμά του, ο Κλιντ Κρόφορντ ενθαρρύνει γονείς και εκπαιδευτικούς να μιλούν ανοιχτά για τις επαγγελματικές επιλογές, υπενθυμίζοντας ότι μια καλή ζωή και μια σταθερή καριέρα δεν περνούν απαραίτητα από το πανεπιστήμιο.





























