Άνοδο παρουσίασαν τα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη χρήση 2024, με τα καθαρά κέρδη προς τους μετόχους να διαμορφώνονται σε 818,3 εκατ. ευρώ, έναντι 147,8 εκατ. ευρώ το 2023. Η εκρηκτική αυτή αύξηση αποδίδεται κυρίως στην πώληση της συμμετοχής του Ομίλου στην ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, που απέφερε κέρδη 742,5 εκατ. ευρώ, με το συνολικό τίμημα να φθάνει τα 864 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη από συνεχιζόμενες δραστηριότητες (εξαιρουμένων μη λειτουργικών αποτελεσμάτων) ανήλθαν σε 99,5 εκατ. ευρώ.
Τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν σε 8,3 ευρώ, ενώ το Διοικητικό Συμβούλιο θα προτείνει στη Γενική Συνέλευση διανομή μερίσματος 0,40 ευρώ ανά μετοχή, αυξημένου κατά 60% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Τα ενοποιημένα έσοδα του Ομίλου διατηρήθηκαν σταθερά στα 3,25 δισ. ευρώ, όπως και η λειτουργική κερδοφορία (adj. EBITDA) στις συνεχιζόμενες δραστηριότητες, η οποία διαμορφώθηκε σε 404 εκατ. ευρώ. Ο τομέας των παραχωρήσεων απέκτησε ηγετικό ρόλο, συνεισφέροντας άνω του 60% στο EBITDA.
Ο προσαρμοσμένος καθαρός δανεισμός της μητρικής μειώθηκε σε 152 εκατ. ευρώ από 317 εκατ. ευρώ το 2023, ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου ανήλθαν συνολικά σε 1.517,4 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 853,1 εκατ. ευρώ βρίσκονται στη μητρική εταιρεία.
Ο Όμιλος προχώρησε στην υλοποίηση συναλλαγών συνολικού ύψους 11 δισ. ευρώ, μεταξύ των οποίων η εξαγορά της παραχώρησης της Αττικής Οδού και η πώληση της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ. Παράλληλα, εξασφάλισε έργα παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ ύψους 2,5 δισ. ευρώ μέσα στο 2024.
Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων ανήλθε σε ιστορικό υψηλό, φθάνοντας τα 6,9 δισ. ευρώ στο τέλος του 2024. Από αυτά, 4,1 δισ. ευρώ αφορούν υπογεγραμμένα έργα, ενώ 2,8 δισ. ευρώ βρίσκονται στο τελικό στάδιο διαπραγμάτευσης. Δεν περιλαμβάνεται ακόμη το νέο σιδηροδρομικό έργο 400 εκατ. ευρώ στη Ρουμανία, όπου ο Όμιλος ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος.
Στον τομέα των παραχωρήσεων, η κυκλοφορία αυξήθηκε σημαντικά: 5,5% στην Αττική Οδό, 8,7% στη Νέα και Κεντρική Οδό, και 3,3% στην Ολυμπία Οδό. Η επίδοση ενισχύθηκε και από την έναρξη της 25ετούς περιόδου παραχώρησης της Αττικής Οδού από τις 6 Οκτωβρίου 2024. Στον ενεργειακό τομέα, η ΗΡΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ αύξησε τους όγκους πώλησης κατά 22%, ανεβάζοντας το μερίδιο αγοράς της στο 11,4%. Η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φυσικό αέριο αυξήθηκε κατά 5,2%, ενώ η ζήτηση στην Ελλάδα αυξήθηκε συνολικά κατά 4,7%. Παρά τη μείωση της μέσης τιμής χονδρεμπορικής κατά 15,5%, η κερδοφορία παρέμεινε σε ικανοποιητικά επίπεδα, χάρη στην καθετοποιημένη παρουσία του Ομίλου.
Οι καθαρές ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες ενισχύθηκαν στα 342 εκατ. ευρώ, ως αποτέλεσμα της σταθερής κερδοφορίας και της βελτιωμένης διαχείρισης του κεφαλαίου κίνησης.
Οι συνολικές επενδύσεις (capex) για το 2024 ανήλθαν σε 3,5 δισ. ευρώ, επικεντρωμένες σχεδόν αποκλειστικά στον τομέα των παραχωρήσεων, με κυριότερο έργο την Αττική Οδό. Ο συνολικός προσαρμοσμένος καθαρός δανεισμός του Ομίλου ανήλθε σε 3.258,5 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2024, από 1.605,6 εκατ. ευρώ το 2023, κυρίως λόγω του project finance για τη νέα παραχώρηση.
Ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, παρά τη μεγάλη μεταβλητότητα που παρατηρείται σε παγκόσμιο γεωπολιτικό επίπεδο, αναμένεται να συνεχίσει να ενισχύει την παρουσία του στον χώρο των υποδομών στην Ελλάδα και τη Ν.Α. Ευρώπη, υλοποιώντας με συνέπεια τον στρατηγικό του σχεδιασμό. Έχοντας σημαντική ορατότητα λόγω του αριθμού των έργων που έχουν εξασφαλιστεί και σταδιακά μπαίνουν σε λειτουργία, αναμένεται σταθερός ρυθμός αύξησης της κερδοφορίας σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.
Την ίδια στιγμή, η αγορά των υποδομών αναμένεται να συνεχίσει να προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες για περαιτέρω αύξηση του αποτυπώματος του Ομίλου. Η καθετοποίηση, η βαθιά γνώση του αντικειμένου και η συστηματική προσήλωση στον τομέα των υποδομών, σε συνδυασμό με την ισχυρή χρηματοοικονομική διάρθρωση, αναμένεται να συνεχίσουν να αποτελούν κύρια ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του Ομίλου και να υποστηρίζουν την εξασφάλιση νέων συμβάσεων, οι οποίες θα δημιουργήσουν ακόμα μεγαλύτερη αξία για τους μετόχους.



























