Auto - Moto

Ξέφυγαν οι τιμές για σέρβις και ανταλλακτικά - Αγανακτισμένοι οι ιδιοκτήτες ΙΧ

Ξέφυγαν οι τιμές για σέρβις και ανταλλακτικά - Αγανακτισμένοι οι ιδιοκτήτες ΙΧ Φωτογραφία: PEXELS Photo by Andrea Piacquadio
Αγανακτισμένοι δηλώνουν οι περισσότεροι κάτοχοι οχημάτων εξαιτίας των ανατιμήσεων στα ελαστικά, στα λιπαντικά και τα ανταλλακτικά αυτοκινήτων και μοτοσικλετών.

Το πρόβλημα με την συντήρηση και την επισκευή των οχημάτων που αντιμετωπίζει μεγάλη μερίδα του κόσμου είναι πλέον σύνηθες αφού η τιμή για ένα απλό σέρβις έχει διπλασιαστεί από πέρσι.

«Πήγα να κάνω το γενικό σερβις στο μηχανάκι γνωρίζοντας ότι η αύξηση στα ανταλλακτικά είναι διπλάσια, όπως και η εργασία του μηχανικού. Πέρσι πλήρωσα 130 ευρώ για το σέρβις που περιλαμβάνει αλλαγή ιμάντα, φίλτρο αέρα και λαδιού, μπουζί και ρουλεμάν. Φέτος για το αντίστοιχο το ποσό έφτασε τα 220 ευρώ, σχεδόν 100 ευρώ πάνω. Δεν πιστεύω ότι ευθύνονται μόνο οι ανατιμήσεις, αλλά υπάρχει μεγάλη αισχροκέρδεια αφού τα χρήματα αυτά στις περισσότερες περιπτώσεις όπως και στη δίκη μου είναι μαύρα», δηλώνει ο Αχιλλέας στο Dnews.

Συνέπεια αυτού, αρκετοί οδηγοί είτε καθυστερούν, είτε επιλέγουν να μην κάνουν το απαραίτητο σέρβις των οχημάτων τους, καθώς αδυνατούν να πληρώσουν. Η γενικευμένη ακρίβεια έχει οδηγήσει τους περισσότερους να βάζουν σε δεύτερη μοίρα το αυτοκίνητο ή την μηχανή τους έτσι ώστε να πληρώσουν άλλες υποχρεώσεις όπως το ενοίκιο, το ρεύμα, το σούπερ μάρκετ και τις δραστηριότητες των παιδιών εάν έχουν.

«Είχα αφήσει την αλλαγή ελαστικών στο αυτοκίνητο μου διότι αφενός είχα πάρα πολλά πάγια έξοδα και αφετέρου θεωρούσα ότι η αλλαγή μπορεί να περιμένει. Ήμουν τυχερός που το λάστιχο δεν έσκασε στο δρόμο και το βρήκα σκασμένο στην πιλοτή του σπιτιού μου. Ο μηχανικός μου είπε ότι δεν έχω πατήσει κάτι απλώς άνοιξα οι ίνες του ελαστικού από την χρήση και ότι ήθελαν αλλαγή και τα τέσσερα λάστιχα. Έδωσα 340 ευρώ. Αυτό έγινε πριν το Πάσχα με αποτέλεσμα να ακυρώσω κάποιες υποχρεώσεις που είχα βάλει στο πρόγραμμα για εκείνες τις ημέρες», αναφέρει με την σειρά του στο Dnews, ο κ. Σπύρος.

Ανατιμήσεις 30% έως 70%

Μοτοσικλέτες

Ενδεικτικά τα λάδια μοτοσικλέτας από 10 ευρώ το λίτρο πήγε στα 17 ευρώ, τα μπουζί, τα τακάκια των φρένων, τα φίλτρα λαδιού και αέρως όπως και οι μπαταρίες έχουν αυξημένες τιμές κατά 30%, ενώ ορισμένα ανταλλακτικά μοτοσικλετών οι εταιρίες έχουν διπλάσιες τιμές. Ένας άνεμοθώρακας μόνο το πλεξιγκλάς, μπορεί να έχει και 400 ευρώ. Επίσης τα φανάρια κοστίζουν πάνω από 3.000 ευρώ σε μία μεσαίου κυβισμού μοτοσυκλέτα.

Αυτοκίνητα

Τα λάδια, τα φίλτρα, τα μπουζί, τα φρένα, στα αυτοκίνητα έχουν ανατιμηθεί κατά 30%. Σχετικά με τα ελαστικά παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι επειδή έχουν απογειωθεί έως και 70% οι τιμές τους πολλοί επιλέγουν να χαμηλότερης ποιότητας.

Οι πιθανότητες για τροχαία ατυχήματα αυξάνονται

«Πολλοί επιλέγουν λάστιχα χαμηλής ποιότητας τα οποία είναι χειρότερα από εκείνα που αντικαθιστούν», λέει ο κ. Χρήστος μηχανικός αυτοκινήτων στο Dnews και συνεχίζει: «καταλαβαίνω ότι τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα για όλο τον κόσμο, αλλά όλοι όσοι διαθέτουμε κάποιο όχημα πρέπει να πραγματοποιούμε την απαραίτητη συντήρηση, διαφορετικά ο κίνδυνος για τροχαία ατυχήματα αυξάνεται. Επίσης λόγω της κακής συντήρησης οι βλάβες που παθαίνουν τα αυτοκίνητα και οι μηχανές είναι μεγάλες με αποτέλεσμα να είναι μεγαλύτερο και το κόστος επισκευής».

Ο ίδιος παρατηρεί ακόμα ότι οι πελάτες πληρώνουν στις αρχές του μήνα και στο τέλος με πιστωτική κάρτα και ότι το ποσοστό είναι 50-50 δηλαδή οι μισοί με ζεστό χρήμα και οι άλλοι μισοί με πλαστικό, ενώ σε αντίθεση με το παρελθόν οι οδηγοί επιλέγουν την επισκευή δηλαδή να φτιάχνουν τα αυτοκίνητα ή τα μηχανάκια μόλις επιστρέφουν από τα ταξίδια τους, παρά την συντήρηση, να κάνουν το προβλεπόμενο σέρβις.