Με την εμφάνιση του Στέφανου Κασσελάκη στην κεντρική πολιτική σκηνή της χώρας, ξεκίνησε να χρησιμοποιείται, από δημοσιογράφους, επικοινωνιολόγους και πολιτικούς αναλυτές, ο όρος της «μεταπολιτικής». Θεωρίας, που επηρεάζει την πολιτική και τους ανθρώπους, όχι μέσα από την πολιτική δραστηριότητα, δηλαδή τα κόμματα, τις πολιτικές εκστρατείες και τις εκλογές, αλλά τη διάδοση των ιδεών και των αξιών με μέσα, όπως η δημοσιογραφία, οι ομιλίες, τα τηλεοπτικά προγράμματα, τα προγράμματα εργασίας και τα social media.
Για το αν ο κ. Στέφανος Κασσελάκης, αποτελεί τον εκπρόσωπο της μεταπολιτικής στην Ελλάδα, μιλήσαμε με τον κ. Λευτέρη Κουσούλη, πολιτικό επιστήμονα και πολιτικό αναλυτή. Ο ίδιος ο κ. Κασσελάκης σε ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα, αναφέρει ότι «ο νέος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ χρειάζεται τη δύναμη όλων. Γιατί ο νέος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ θα είναι πρόεδρος όλων. Όχι για τη μεταπολιτική, αλλά για την πολιτική μετά».
Ο κ. Κουσούλης δεν συμμερίζεται τον όρο «μεταπολιτική», στην περίπτωση του κ. Κασσελάκη. «Προσθέτει σύγχυση και δεν μας βοηθά να κατανοήσουμε την συνθήκη. Δεν υπάρχει μεταπολιτική, γιατί ο πυρήνας της πολιτικής είναι πάντα ο ίδιος. Την παρατηρούμε όμως σε διαφορετικές εκδοχές στη διαδρομή του χρόνου. Άλλοτε κορυφώνεται το ενδιαφέρον για το περιεχόμενο, άλλοτε υπάρχει μία υποχώρηση ως προς το περιεχόμενο. Για παράδειγμα μπορεί να πάρει τις μορφές λαϊκιστικών αιτημάτων, άλλοτε μπορεί η εικόνα να κυριαρχήσει, με την έννοια ότι ένα πρόσωπο που θα μπορούσε να είναι ή να διεκδικεί χαρισματικότητα, να κερδίζει τις εντυπώσεις και προσωρινά να κερδίζει και το πολιτικό αποτέλεσμα», αναφέρει και συνεχίζει:
«Μιλάμε στην πραγματικότητα για εκδοχές της πολιτικής λειτουργίας, στη διαδρομή του χρόνου. Αν δεχθούμε το μεταπολιτική, σημαίνει ότι είμαστε σε μία νέα φάση των πραγμάτων, όπου η πολιτική καθορίζεται από τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας και κυρίως από το διαδίκτυο και τα social media. Ο δρόμος αυτός όμως είναι εσφαλμένος, γιατί σημαίνει ότι η επικοινωνία καθορίζει τα πράγματα εις βάρος του περιεχομένου. Αυτό μπορεί να συμβεί πρόσκαιρα, δεν μπορεί όμως να έχει διάρκεια. Καμιά φορά εντυπωσιαζόμαστε από αυτό που συμβαίνει, επειδή αυτό που ονομάζουμε Μέσα Επικοινωνίας, (τηλεόραση, ραδιόφωνο, διαδίκτυο, εφημερίδα), νομίζουμε ότι τα πράγματα καθορίζονται από αυτό τον ενθουσιασμό, αυτή την εντύπωση. Ενώ πάντα, κάτω από αυτό που μας εντυπωσιάζει, υπάρχει ένα πολιτικό υπόστρωμα, μία πολιτική συνθήκη, που καθιστά τον εντυπωσιασμό νοητό», σημειώνει ο κ. Κουσούλης.
Ο κ. Κουσούλης δεν θεωρεί ότι ο κ. Κασσελάκης αποτελεί «δημιούργημα», των social media. Σημειώνει χαρακτηριστικά: «Ακόμα και η περίπτωση του κ. Κασσελάκη που πολλοί λένε και διαβάζουμε ότι είναι προϊόν των social media, είναι εσφαλμένο. Ο κ. Κασσελάκης μπορούμε να πούμε ότι αναδείχθηκε λόγω της πολιτικής συνθήκης, που διαμορφώθηκε στο ΣΥΡΙΖΑ και που επιτρέπει σε ένα νέο πρόσωπο, διαφορετικό, από το πουθενά και ξένο, να διεκδικήσει την ηγεσία, με το «όπλο» της καλής χρήσης των μέσων της εποχής, δηλαδή των social media, που γίνεται αποτελεσματικό, αφού προϋπάρχει η πολιτική συνθήκη», αναφέρει.
«Η άποψη, ότι ο κ. Κασσελάκης ψηφίστηκε, με την λογική ότι «δεν υπάρχει καλύτερος, αφού τα έχουμε δοκιμάσει όλα», δεν θεωρώ επίσης ότι ισχύει. Το «τα έχουμε δει όλα», είναι πολιτική συνθήκη. Δηλαδή ο κυβερνητικός ΣΥΡΙΖΑ, τους απογοήτευσε, υπάρχει συνέχεια αυτού που τους απογοήτευσε. Αχτσιόγλου, Τσακαλώτος, Παππάς, είναι ο κυβερνητικός ΣΥΡΙΖΑ που απέτυχε, άρα χρειαζόμαστε μία νέα εκπροσώπηση, αυτή είναι η διαθέσιμη και αυτήν επιλέγουμε.
Γιατί μέσα σε τόσο λίγο χρονικό διάστημα; Ο κ. Κασσελάκης είναι μια οργανωμένη παρουσία, δεν έπεσε από τον ουρανό. Μπήκε στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας, βρήκε 30 υπογραφές για να είναι υποψήφιος, τον υποστηρίζουν δε 20 βουλευτές του κόμματος. Αυτό προϋποθέτει μία πολιτική οργάνωση», καταλήγει ο κ. Κουσούλης.





























