Ο Πληροφοριοδότης

Η Δόμνα που κέρασε... τορτίγιες και όχι ειδήσεις, το «όπλο» του Mr. Jumbo και ο νέος παίκτης στην αγορά του LPG

Η Δόμνα που κέρασε... τορτίγιες και όχι ειδήσεις, το «όπλο» του Mr. Jumbo και ο νέος παίκτης στην αγορά του LPG

Μεταξύ τορτίγιας...

Με έναν πλούσιο μπουφέ από τορτιγιες, σαντουιτσάκια, κέικ και μπισκότα υποσχέθηκε η υπουργός Εργασίας Δόμνα Μιχαηλίδου τους διαπιστευμένους συντάκτες του υπουργείου. Η αλήθεια είναι ότι τέτοια υποδοχή είχαν χρόνια να δεχθούν οι εν λόγω δημοσιογράφοι. Ωστόσο αν και ο μπουφές ήταν πλούσιος η συνάντηση ήταν φτωχή...από θέματα και ειδήσεις. Η υπουργός έθεσε ότι η προτεραιότητα της είναι η αύξηση μισθών ωστόσο απέκλεισε το αίτημα των συνδικατων να καθορίζουν τον κατώτατο μισθό.

Βέβαια δεν άνοιξε τα χαρτιά της για το ποσό θα μπορούσε φέτος να αυξηθεί ο κατώτατος.

Η άρνηση πάντως για συλλογικές διαπραγματεύσεις και ο γενικότερος κυβερνητικός σχεδιασμός, έχει προκαλέσει την έντονη αντίδραση των συνδικάτων, τα οποία έχουν ήδη προκηρύξει απεργίες και συλλαλητήρια για τις 28 Φεβρουαρίου και τις 17 Απριλίου, με κυρίαρχα αιτήματα την αποκατάσταση των συλλογικών διαπραγματεύσεων, την ουσιαστική αύξηση μισθών και την αντιμετώπιση της αισχροκέρδειας.

Πολύ «κουβέντα» για το μέλλον του προοδευτικού χώρου…

Δεν ξέρουμε που θα καταλήξουν όλες αυτές οι συζητήσεις που έχουν διοργανωθεί για το μέλλον του ευρύτερου προοδευτικού χώρου εν γένει ή ως προς συγκεκριμένα ζητήματα, πάντως τόσος καπνός δύσκολα μπορεί να έχει δημιουργηθεί χωρίς να υπάρχει κάποια φωτιά. Μετά την αποκάλυψη για την εκδήλωση των τριών στελεχών (Τεμπονέρα-Χριστοδουλάκη-Αχτσιόγλου), την πρόσκληση του Γιώργου Σταθάκη (που έχει ενταχθεί στη Νέα Αριστερά) σε συζήτηση του Insocial (δηλαδή του think tank της Χαριλάου Τρικούπη) για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και τη συνάντηση του Δημάρχου Αθηναίων, Χάρη Δούκα, με τον πρόεδρο της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Αριστεράς, Αλέξη Χαρίτση, μια νέα εκδήλωση στην οποία θα μιλήσουν στελέχη και των τριών προοδευτικών κομμάτων (ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και Νέα Αριστερά) ήρθε στη δημοσιότητα.

Στη συγκεκριμένη, με τίτλο «Οι Ευθύνες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στη Βιώσιμη Ανάπτυξη των Πόλεων», θα μετέχουν ανάμεσα σε άλλους ομιλητές (όπως τον Δήμαρχο Νεάπολης – Συκεών, Σίμο Δανιηλίδη), ο κύριος Δούκας, το μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ, Γιάννης Μυλόπουλος, ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ, Θανάσης Γλαβίνας και η Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Αριστεράς, Πέτη Πέρκα. Τη συζήτηση διοργανώνει η Κίνηση Προοδευτικών Πολιτών για την Ανάπτυξη της Κεντρικής Μακεδονίας, αύριο, Παρασκευή, στη Θεσσαλονίκη. Δεν ξέρουμε, λοιπόν, που θα καταλήξει η όλη κουβέντα, πάντως έχει ξεκινήσει για τα καλά.

Ο Mr. Jumbo πήρε το όπλο του …και πάλι

Θα ζητήσουμε συγγνώμη από τον Mr Jumbo, τον κ. Απόστολο Βακάκη, αλλά οι Beatles το είχαν πει καλύτερα. Όχι επτά ημέρες την εβδομάδα αλλά οκτώ. Βέβαια τα γνωστά «σκαθάρια» δεν αναφέρονταν στην εργασία όλη την εβδομάδα αλλά στην αγάπη και στο νοιάξιμο. Δεν μπορούμε να ισχυριστούμε το ίδιο για τον κ. Βακάκη που χθες, στο περιθώριο της γενικής συνέλευσης της  Jumbo, έθεσε και πάλι θέμα απελευθέρωσης νέος λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές.

Ούτε λίγο ούτε πολύ ο επιχειρηματίας είπε ότι πρέπει να ακολουθήσουμε το παράδειγμα νέος Κύπρου. «Να δουλεύουμε επτά ημέρες την εβδομάδα και να έχουμε λιγότερες αργίες», είπε αναφέροντας παράλληλα ότι έτσι σεβόμαστε το δικαίωμα του καταναλωτή, αλλά και ότι με αυτόν τον τρόπο τα προϊόντα θα πωλούνται σε χαμηλότερες τιμές. Τώρα το τι θα συμβεί με τους εργαζόμενους είναι αλλού παπά Ευαγγέλιο.

Νέος παίκτης στην αγορά του LPG

Η Sea Hawk Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Κουρτέση, όπως μαθαίνω ενίσχυσε τον στόλο της με το πλοίο μεταφοράς LPG Irmgard Schulte, χωρητικότητας 20.000 κυβικών μέτρων.

Στον εν ενεργεία στόλο της Sea Hawk Maritime υπάρχουν και δύο αδελφά chemical/oil product tankers, χωρητικότητας 40.000 dwt. Και μια λεπτομέρεια από την ίδρυσή της, η εταιρεία έχει διαχειριστεί πλοία μεταφοράς ξηρών και υγρών φορτίων μικρού μεγέθους.

Βίρα τις άγκυρες από την Costamare

Ο Κωστής Κωνσταντακόπουλος της εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης Costamare πρέπει να είναι ιδιαίτερα χαρούμενος. Η εταιρεία του ανακοίνωσε χθες ετήσια έσοδα 1,502 δισ. δολάρια από 1,114 δισ. δολάρια του 2022. Αν και κέρδη της μειώθηκαν στα 354,681 εκατ. δολάρια από 523,887 εκατ. δολάρια του 2022 δεν νομίζω ότι πρέπει να ανησυχεί αφού τα συμβασιοποιημένα έσοδά από τον στόλο των containerships για τα επόμενα χρόνια ανέρχονται σε 2,5 δισ. δολάρια και η ρευστότητα της ανήλθε στο 1 δις. δολάρια.

Η ναυτιλιακή μπήκε στον τομέα του ξηρού χύδην φορτίου το 2021 και πέρυσι ανέπτυξε τη νεοσύστατη εμπορική της πλατφόρμα σε φορέα εκμετάλλευσης που διαχειρίζεται στόλο 51 πλοίων ξηρού χύδην φορτίου πλοίων. Συνολικά στη νέα αυτή δραστηριότητα έχει επενδύσει 200 εκατ. δολάρια.

Η Ελλάδα χάνει το στοίχημα με την Ισπανία

Μπορεί στην Ελλάδα η τουριστική «βιομηχανία» να αναπτύσσεται όμως δεν μπορεί να συγκριθεί με τα παγκόσμια μεγαθήρια. Στο μυαλό μου έρχεται η φίλη χώρα Ισπανία. Όπως έμαθα οι αφίξεις τουριστών και οι αντίστοιχες δαπάνες ανήλθαν πέρυσι σε επίπεδα ρεκόρ. Η χώρα της Ιβηρικής Χερσονήσουν φιλοξένησε 85 εκ. ξένους τουρίστες (αύξηση 18,7% σε σχέση με το 2022 και 1,5 εκ. περισσότερες αφίξεις σε απόλυτους αριθμούς), ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ του 2019, με 83,5 εκ. αφίξεις. Αντίστοιχα οι δαπάνες εκτινάχθηκαν κατά 25% στα 108,6 δισ. ευρώ.

Αναφορικά με τις προβλέψεις για το 2024, αναμένονται 23 εκ. αφίξεις ξένων ταξιδιωτών για το α ́ τετράμηνο του έτους, αύξηση κατά 10,8% σε σχέση με το 2023, με τις αντίστοιχες δαπάνες να αναμένονται περίπου στα 30 δισ. ευρώ (ετήσια αύξηση 18,5%). Μόνο στην Καταλονία δέχθηκε πέρυσι 18 εκ. ξένους τουρίστες, σχεδόν 4 εκ. περισσότερους σε σχέση με τις Βαλεαρίδες Νήσους (14,4 εκ.) και τις Κανάριες Νήσους (13,9 εκ.).

Όσο για το μέλλον οι μεγάλοι ισπανικοί ξενοδοχειακοί όμιλοι, όπως οι Meliá, Barceló, Riu, Palladium και Piñero, παρουσίασαν πολύ αισιόδοξες προβλέψεις κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού - Fitur γεγονός που σύμφωνα με δηλώσεις εκπροσώπων τους, αφήνει περιθώριο για νέα επενδυτικά σχέδια.