Αλλαγές στο πλαίσιο της υποχρεωτικής εκπαίδευσης των μαθητών προβλέπει η πρόταση της Νέας Δημοκρατίας για την συνταγματική αναθεώρηση. Ειδικότερα, για το άρθρο προτείνεται η επέκταση της υποχρεωτικής σχολικής φοίτησης από τα 9 στα 11 χρόνια. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία «τα έτη υπoχρεωτικής φoίτησης δεν μπoρεί να είναι λιγότερα από εννέα» και σύμφωνα με το νόμο 4871/2021 προβλέπεται υποχρεωτικότητα φοίτησης στο νηπιαγωγείο, στο δημοτικό σχολείο και στο γυμνάσιο.
{https://exchange.glomex.com/video/v-dicbquntrgk1?integrationId=40599y14juihe6ly}
Στην ουσία λοιπόν η πρόταση της Νέας Δημοκρατίας για αύξηση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης από εννέα σε έντεκα έτη δεν είναι αριθμητικός στόχος όσο η συνταγματική θωράκιση της υποχρεωτικότητας της προσχολικής αγωγής. Η διετής προσχολική εκπαίδευση (νήπιο–προνήπιο), που είχε ήδη θεσπιστεί με απλό νόμο, προτείνεται πλέον να ενταχθεί στο πλαίσιο της συνταγματικά κατοχυρωμένης υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Με αυτά τα δεδομένα η υποχρεωτική εκπαίδευση θα καλύπτει και συνταγματικά την προσχολική αγωγή (νήπιο/προνήπιο), το δημοτικό και το γυμνάσιο.
Τι ισχύει σήμερα για την υποχρεωτική φοίτηση
Στην Ελλάδα η εκπαίδευση είναι υποχρεωτική και ορίζεται από Άρθρο 16, παρ.3. του Συντάγματος : «Τα έτη υπoχρεωτικής φoίτησης δεν μπoρεί να είναι λιγότερα από εννέα.»Στη συστηματική και αδικαιολόγητη απουσία μαθητών επεμβαίνει εισαγγελέας. Η φοίτηση είναι υποχρεωτική στο νηπιαγωγείο, δημοτικό και γυμνάσιο εφόσον ο μαθητής δεν έχει υπερβεί το 16ο έτος της ηλικίας του. Σε περίπτωση συστηματικής και αδικαιολόγητης απουσίας σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα 79 του 2017 επεμβαίνει εισαγγελέας» .
Παράλληλα είναι σε ισχύ και νόμος 4871/2021 περί υποχρεωτικότητας φοίτησης στο νηπιαγωγείο, στο δημοτικό σχολείο και στο γυμνάσιο. Βάσει αυτού «Η φοίτηση είναι υποχρεωτική στο νηπιαγωγείο, στο δημοτικό σχολείο και στο γυμνάσιο, εφόσον ο μαθητής δεν έχει υπερβεί το 16ο έτος της ηλικίας του. Όποιος έχει την επιμέλεια ή την πραγματική φροντίδα του ανηλίκου και παραλείπει την εγγραφή ή την εποπτεία του ως προς τη φοίτηση τιμωρείται με ποινή φυλάκισης μέχρι δύο (2) έτη και χρηματική ποινή».
































