Ο πρόεδρος της ΔΟΕ, Σπύρος Μαρίνης, σε αποκλειστικές του δηλώσεις στο Dnews κληθείς να σχολιάσει τις σημερινές δηλώσεις του πρωθυπουργού για την αξιολόγηση τόνισε ότι «Με αφορμή τη σημερινή επίσκεψη του πρωθυπουργού στο Υπουργείο Παιδείας θα περιμέναμε να ακούσουμε μια τοποθέτηση για το τεράστιο πρόβλημα των κενών που υπάρχουν σε εκπαιδευτικούς στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας. Θα περιμέναμε να ακούσουμε για το ζήτημα της υποχρηματοδότησης των σχολικών μονάδων που αυτή τη στιγμή οξύνεται ειδικά μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών και πληθαίνουν οι καταγγελίες από πάρα πολλά σχολεία ότι δεν έχουν ακόμη και τα στοιχειώδη υλικά για να λειτουργήσουν. Θα περιμέναμε να ακούσουμε τη θέση της κυβέρνησης για το τεράστιο ζήτημα των χιλιάδων παραιτήσεων κάθε χρόνο από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στα τεράστια οικονομικά κόστη, στα πανάκριβα ενοίκια και στους χαμηλούς μισθούς όπως και για το συνολικό ζήτημα της οικονομική εξαθλίωσης των εκπαιδευτικών.
Ο εισαγωγικός μισθός για έναν νεοδιόριστο εκπαιδευτικό είναι 780 ευρώ και προσπαθεί να τα φέρει βόλτα. Θα περιμέναμε μια ακούσουμε μια ουσιαστική τοποθέτηση για τα θέματα που αφορούν τη στήριξη των εκπαιδευτικών στην πράξη στην καθημερινή προσπάθεια που κάνουν μέσα στην τάξη για να μορφώσουν τα παιδιά του λαού με πάρα πολλές δυσκολίες μέσα σε συνθήκες που έχουν οξυνθεί τα τελευταία χρόνια τα μαθησιακά και ψυχοκοινωνικά προβλήματα.
Αντιθέτως ακούσαμε γενικόλογες τοποθετήσεις όπως για το πρόγραμμα Μαριέττα Γιαννάκου για την αναβάθμιση 600 σχολικών μονάδων από τις 12.500 που υπάρχουν στη χώρα. Μάλιστα ένα πρόγραμμα που ο ίδιος ο πρωθυπουργός έχει εξαγγείλει τρεις φορές από τη ΔΕΘ και επί της ουσίας δεν έχει εκκινήσει. Ακούσαμε γενικόλογες τοποθετήσεις για μείωση της διδακτέας ύλης, όταν από τα ίδια τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών εισάγει το ΙΕΠ έχουμε αύξηση της ύλης και μάλιστα σε καμία περίπτωση και ποτέ δεν τέθηκε πρόσκληση στην εκπαιδευτική κοινότητα να καταθέσει τις προτάσεις της όπως και τις εμπειρίες της για τα προγράμματα σπουδών. Ο πρωθυπουργός επέλεξε να πετάξει την μπάλα στην εξέδρα και για μια ακόμα φορά να φοβερίσει και να τρομοκρατήσει τους εκπαιδευτικούς που αγωνίζονται και διεκδικούν ένα αποκλειστικά δημόσιο δωρεάν σχολείο που θα χωράει όλα τα παιδιά.
«Η κατ' ευφημισμό αξιολόγηση οδηγεί στην ακύρωση του παιδαγωγικού ρόλου του εκπαιδευτικού»
Ένα σχολείο που θα χρηματοδοτείται αποκλειστικά από τον κρατικό προϋπολογισμό, ένα σχολείο που θα μορφώνει και δεν θα εξοντώνει. Είναι προσβλητική η δήλωση ότι «δεν έχουν θέση στην εκπαίδευση» όσοι αγωνίζονται απέναντι στην κυβερνητική πολιτική. Γιατί πρέπει να το ξέρουν και το ξέρουν και η υπουργός Παιδείας και ο Πρωθυπουργός ότι οι εκπαιδευτικοί δεν αρνούνται την αξιολόγηση ούτε είναι αρνητές.
Η εκπαιδευτική κοινότητα συμμετέχει στις συλλογικές αποφάσεις των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών. Η απεργία αποχή από τους δύο νόμους για την κατ' ευφημισμό αξιολόγηση καθώς στην πράξη είναι νόμοι και παρεμβάσεις που οδηγούν στην κατηγοριοποίηση, την ιδιωτικοποίηση και την ακύρωση του παιδαγωγικού ρόλου του εκπαιδευτικού, νόμοι που βρίσκουν την αντίθεση και της πανεπιστημιακής κοινότητας γιατί δεν μπορεί να θεωρείται αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου η επιστροφή στη λογική του επιθεωρητισμού της δεκαετίας του 1950.
Κανένας πανεπιστημιακός, κανένα παιδαγωγικό τμήμα δεν υποστηρίζει και δεν αποδέχεται ότι αυτό το πλαίσιο που επιχειρεί η κυβέρνηση να ονομάσει αξιολόγηση μπορεί να βελτιώσει την εκπαίδευση. Η ΔΟΕ και τα εκπαιδευτικά συνδικάτα έχουμε θέσεις, προτάσεις και διεκδικήσεις που μπορούν να συμβάλλουν στην βελτίωση της εκπαίδευσης. Ο εκπαιδευτικός χρειάζεται στήριξη για να μορφώσει τα παιδιά του λαού. Αγωνίζεται για δημόσια δωρεάν παιδεία.
«Απειλούν και εκφοβίζουν όσους αντιστέκονται στα αντιλαϊκά τους σχέδια»
Και οι εκπαιδευτικοί κάθε μέρα καταθέτουν τη ψυχή τους και τον καλύτερό τους εαυτό. Και το απέδειξαν και στα χρόνια της κρίσης και στα χρόνια της πανδημίας. Και πολλές φορές χωρίς την αρωγή του κράτους κράτησαν όρθιο το σχολείο. Η κυβέρνηση έχει επιλέξει να αντιμετωπίσει τα μορφωτικά δικαιώματα και το δικαίωμα για ένα δωρεάν δημόσιο σχολείο ως κόστος και προσπαθεί με απειλές και εκφοβισμούς να τρομοκρατήσεις όλους όσοι αντιστέκονται και αναδεικνύουν τα αντιλαϊκά της σχέδια.»
{https://www.youtube.com/watch?v=ckYQtXHwxtc}
Μητσοτάκης: «Όσοι εκπαιδευτικοί αρνούνται την αξιολόγηση δεν έχουν θέση στην δημόσια εκπαίδευση»
Αυστηρό μήνυμα για τις διαδικασίες της αξιολόγησης και την αρνητική στάση των εκπαιδευτικών έστειλε ο πρωθυπουργός στο πλαίσιο της σημερινής του επίσκεψης στο Υπουργείο Παιδείας. Μετά το πέρας της συνάντησης με την ηγεσία του υπουργείου και την ενημέρωση για την πορεία υλοποίησης της εκπαιδευτικής πολιτικής, ο Κυριάκος Μητσοτάκης εμφανίστηκε αιχμηρός κατά των εκπαιδευτικών που όλο αυτό το διάστημα απέχουν συστηματικά από την αξιολόγηση. Όπως τόνισε «συζητήσαμε την πορεία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και νομίζω ότι εδώ πρέπει να είμαστε ειλικρινείς ότι είναι μια καινούργια διαδικασία, η οποία ακόμα δεν έχει φέρει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Και εδώ θέλω να είμαι πολύ σαφής, ειδικά για την κατηγορία εκείνων των εκπαιδευτικών που αρνούνται επί της αρχής να αξιολογηθούν. Η θέση μας εδώ είναι ξεκάθαρη και η κατεύθυνση που έχω δώσει στο Υπουργείο πολύ σαφής: εάν κάποιος αρνείται επί της αρχής να αξιολογηθεί, δεν πρέπει να έχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης.»































