Η στρατηγική προτεραιότητα της Τράπεζας Πειραιώς για την επόμενη περίοδο εστιάζει στην αύξηση της χρηματοδότησης της ελληνικής οικονομίας, δίνοντας έμφαση στη βιώσιμη ανάπτυξη και στη διαφοροποίηση των πηγών εσόδων της, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος, Χρήστος Μεγάλου, κατά την παρέμβασή του στο Roadshow του Χρηματιστηρίου Αθηνών στο Λονδίνο.
Σύμφωνα με τον κ. Μεγάλου, η Πειραιώς προβλέπει αύξηση των χορηγήσεων κατά 10% το 2024, με την ισχυρή ζήτηση για επιχειρηματικά δάνεια να οδηγεί την τάση. Παράλληλα, εκτιμάται ότι τα καθαρά έσοδα από τόκους θα ανέλθουν στα 2,1 δισ. ευρώ, ενώ το καθαρό επιτοκιακό περιθώριο (NIM) θα διατηρηθεί στο 2,7%, ένα από τα υψηλότερα ποσοστά στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η διατήρηση αυτού του επιπέδου θεωρείται κρίσιμη, ιδιαίτερα σε ένα περιβάλλον όπου αναμένεται μείωση των επιτοκίων από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, ενδεχομένως κάτω από το 2% έως το τέλος του 2025.
Ο κ. Μεγάλου τόνισε ότι στόχος για το 2025 είναι η περαιτέρω αύξηση του χαρτοφυλακίου δανείων, αξιοποιώντας την ισχυρή ζήτηση από επιχειρήσεις, καθώς και τα κεφάλαια του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (RRF). Ταυτόχρονα, η τράπεζα εργάζεται για την ενίσχυση των δραστηριοτήτων λιανικής. Όπως σημείωσε, η διαχείριση των επιτοκιακών κινδύνων, μέσω κατάλληλων στρατηγικών αντιστάθμισης και σταθερών όγκων νέων δανείων, μπορεί να περιορίσει τις επιπτώσεις από την προβλεπόμενη μείωση των επιτοκίων. Σε αυτό το πλαίσιο, η ομαλοποίηση του καθαρού επιτοκιακού περιθωρίου αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,3%-2,4% μακροπρόθεσμα.
Η Πειραιώς στοχεύει σε καθαρή πιστωτική επέκταση ύψους 10 δισ. ευρώ μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια, ενώ σχεδιάζει να αυξήσει τα καθαρά έσοδα από προμήθειες στο 0,9% επί του ενεργητικού, αξιοποιώντας οργανική ανάπτυξη και στρατηγικές πρωτοβουλίες. Ο κ. Μεγάλου εκτίμησε ότι τα οικονομικά μεγέθη της τράπεζας δικαιολογούν αποτίμηση πιο κοντά στον μέσο όρο των ευρωπαϊκών τραπεζών, δηλαδή σε επίπεδο μίας φοράς τη λογιστική αξία.
Συμπληρωματικά, η τράπεζα αξιολογεί στρατηγικές ευκαιρίες για την προώθηση της ανάπτυξης και τη διαφοροποίηση των ροών εσόδων, ενώ παράλληλα δίνει ιδιαίτερη σημασία στην κατανόηση των αναγκών των πελατών της. «Δεν περιοριζόμαστε μόνο στη δημιουργία ή την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών, αλλά εστιάζουμε στη συνολική εμπειρία του πελάτη, είτε αυτή είναι φυσική είτε ψηφιακή», υπογράμμισε ο κ. Μεγάλου.





























