Κλίμα τρομοκρατίας εις βάρος τους από τη διοίκηση της Hellenic Train καταγγέλλουν οι μηχανοδηγοί, με την εταιρεία να ζητά - δύο χρόνια μετά τη φονική σύγκρουση στα Τέμπη - να αλλάξει ο κανονισμός που προβλέπει υποχρεωτικά 2ο μηχανοδηγό στην καμπίνα του τρένου, καθώς αυτό «προκαλεί (οικονομική) αιμορραγία», σύμφωνα με εκπρόσωπο των εργαζομένων.
Ο αντιπρόεδρος του Σωματείου Μηχανοδηγών στην Hellenic Train Γιώργος Μανώλης, μιλώντας στο Open, επιβεβαίωσε όσα ανέφερε η χθεσινή ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης: «Υπάρχει ένα κλίμα τους τελευταίους μήνες, το οποίο προκαλεί ανασφάλεια στους μηχανοδηγούς ως προς τον εργοδότη τους. Μία αίσθηση, θα μπορούσε να πει κανείς, και καταπίεσης».
Μάλιστα, αναφέρθηκε σε συγκεκριμένο περιστατικό: «Συνάδελφος, εκλεγμένος συνδικαλιστής, μηχανοδηγός, ο οποίος προ δύο μηνών παρευρέθηκε σε εκδήλωση για τα Τέμπη στο ΑΠΘ, που ήμουν κι εγώ εκεί. Ενάμιση μήνα μετά του ήρθε μία κλήση να απολογηθεί, να δώσει εξηγήσεις, γιατί βρισκόταν εκεί "εν ώρα υπηρεσίας", όπως έγραφε η κλήση σε απολογία. Στην πραγματικότητα, ο συνάδελφος, όπως δικαιούται ο καθένας μας, στο διάλειμμα της υπηρεσίας του ενημέρωσε ότι θα λείψει για ένα τέταρτο. Δεν αναζητήθηκε από την υπηρεσία, δεν συνέβη τίποτα... Είχε ενημερώσει τον προϊστάμενο βάρδιας, είχε δικαίωμα να απουσιάσει για 15-20 λεπτά, που είναι το διάλειμμα κάθε εργαζόμενου στο οκτάωρό του. Ο συγκεκριμένος έχασε αδελφικό του φίλο και συνάδελφο στο έγκλημα των Τεμπών».
Σε άλλο περιστατικό που ανέφερε ο κ. Μανώλης, «συνάδελφος που ασθένησε καλείται σε απολογία με πιθανή ποινή ακόμη και δύο μήνες εκτός υπηρεσίας, γιατί δεν προσκόμισε την ίδια μέρα δελτίο ασθενείας και το έκανε 2-3 ημέρες μετά, κάτι που έχει συμβεί από όλους στο παρελθόν».
«Για ψύλλου πήδημα βρίσκονται απολογούμενοι. Οχι για ζητήματα που αφορούν τη δουλειά τους. Δεν είναι δυνατόν να έρχονται κλήσεις σε πειθαρχικά γιατί κάποιους παρακολουθεί τα social media τους», πρόσθεσε.
Ακόμη πιο σοβαρή, ωστόσο είναι η καταγγελία του κ. Μανώλη, ότι η Hellenic Train ζητά αλλαγή του κανονισμοί που προβλέπει και 2ο μηχανοδηγό μέσα στην καμπίνα του τρένου.
«Εκπρόσωπος της εταιρείας είπε ότι ο 2ος μηχανοδηγός "αποτελεί αιμορραγία για εμάς"», τόνισε.
Τι απαντά η Hellenic Train:
H Hellenic Train επισημαίνει ότι θέματα που άπτονται της λειτουργίας της εταιρείας περιγράφονται αναλυτικά στον κανονισμό εσωτερικής λειτουργίας της, στον οποίον μεταξύ άλλων θεμάτων προβλέπονται αναλυτικά και οι διαδικασίες του πειθαρχικού ελέγχου. Κατά συνέπεια, πιθανά πειθαρχικά μέτρα λαμβάνονται σε απόλυτη εναρμόνιση με το πλαίσο διαδικασιών μας και με μοναδικό σκοπό να διασφαλίσει με αυστηρότητα τα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας στους επιβάτες μας».
Ολόκληρη η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης:
«To Σωματείο μας ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ όσα ακούστηκαν σε τηλεοπτική εκπομπή αλλά και γράφτηκαν σε δημοσιεύματα για κλίμα τρομοκρατίας στον χώρο των Μηχανοδηγών, που καλλιεργεί συστηματικά την τελευταία περίοδο η Διοίκηση της Hellenic Train.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τέσσερεις συνδικαλιστές έχουν οδηγηθεί στα πειθαρχικά , είτε χωρίς αφορμή, είτε για λόγους τυπικούς που κάποιοι θέλουν να τους μετατρέψουν σε ουσιώδεις.
Για το θέμα αυτό (και άλλα γύρω από την ασφάλεια κυκλοφορίας) έχουμε προσφύγει στον ΟΜΕΔ αλλά η Hellenic Train δήλωσε ότι δεν θα προσέλθει στον διάλογο, δείχνοντας ότι δεν έχει διδαχθεί τίποτα από το έγκλημα των Τεμπών, ενώ αγνοεί επιδεικτικά τα όσα ισχύουν στην Μητρική Trenitalia και τον Όμιλο Ferrovie Dello Stato Italiane.
Ακόμα χειρότερα, αντί να λαμβάνει μέτρα για την ενίσχυση της ασφάλειας κυκλοφορίας, η Hellenic Train πρότεινε επίσημα στο Υπουργείο Μεταφορών να αφαιρεθεί από την καμπίνα Μηχανοδήγησης ο 2ος Μηχανοδηγός (!!!!) και ενώ ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ το Εtcs.
Πρόκειται για ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ της Διοίκησης της Hellenic Train , που θα βρει ΑΠΕΝΑΝΤΙ της όχι μόνο τους Μηχανοδηγούς, αλλά το ΣΥΝΟΛΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ».
Είχε προηγηθεί καταγγελία συγγενή του βοηθού μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε στα Τέμπη.
«Πρέπει να μιλήσετε με τους μηχανοδηγούς και τους συνοδούς», είχε πει στο Open ο Παναγιώτης Βερζαμάνης, νονός του Νίκου Ναλμπάντη, βοηθός μηχανοδηγού στην Intercity, αποκαλύπτοντας ότι ακόμη και σήμερα προσπαθούν να τους σφραγίσουν το στόμα και τους απειλούν με πειθαρχικά. «Έχει τοποθετηθεί η λεγόμενη "αγία τριάδα" στην ιδιωτική εταιρεία των Ιταλών που διαχειρίζεται την κίνηση των συρμών, για να μην ανοίγουν στόματα. Τους απειλούν για να μην μιλάνε και να μην δείχνουν την πραγματική κατάσταση του δικτύου», κατήγγειλε ο ίδιος.





























