Το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για την τραγωδία των Τεμπών κάνει ιδιαίτερη αναφορά στην έλλειψη βίντεο της εμπορικής αμαξοστοιχίας, που συγκρούστηκε με το Intercity 62.
Πρόκειται για ένα «πολύ σημαντικό αποδεικτικό στοιχείο», επισημαίνει το πόρισμα, στο οποίο εξηγείται ότι οι σκληροί δίσκοι που περιελάμβαναν αυτό το υλικό ζητήθηκαν με σημαντική καθυστέρηση. Επίσης, η καθυστέρηση με την οποία έδωσε απαντήσεις ο ΟΣΕ είχε ως συνέπεια να γίνει επανεγγραφή στο συγκεκριμένο υλικό, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατόν να ανακτηθεί.
«Όλες αυτές οι καθυστερήσεις, τα λάθη και οι υποτιθέμενες παρεξηγήσεις έχουν ως αποτέλεσμα το γεγονός ότι δεν είναι διαθέσιμο ούτε ένα καρέ βίντεο από το επίσημο σύστημα παρακολούθησης το οποίο διαχειρίζεται- μέσω εργολάβου- ο ΟΣΕ», υπογραμμίζεται στη σελίδα 118 του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.
Πόρισμα για τα Τέμπη: Τι αναφέρει για τα βίντεο της εμπορικής αμαξοστοιχίας
«Μερικά συγκεκριμένα αντικείμενα που θεωρήθηκαν αποδείξεις κατά τη διάρκεια των πρώτων ημερών μετά το ατύχημα (καταγραφείς δεδομένων TELOC, ταχύμετρο, USB με καταγραφές συστημάτων σηματοδότησης κτλ.) κατασχέθηκαν και παραδόθηκαν στους ερευνητές.
Βιντεοληπτικό υλικό που δείχνει την εμπορική αμαξοστοιχία 63504, ένα πολύ σημαντικό αποδεικτικό στοιχείο, αρχικά έλειπε από τα διαθέσιμα υλικά για την έρευνα. Τα εν λόγω βίντεο καταγράφηκαν από περίπου 50 διαφορετικές κάμερες, σε ξεχωριστούς ψηφιακούς καταγραφείς στον Εμπορευματικό Σταθμό Θεσσαλονίκης και σε άλλους 18 διαφορετικούς σταθμούς ή σημεία ελέγχου, κατά μήκος της διαδρομής.
Οι 24 διαφορετικοί σκληροί δίσκοι που είχαν το υλικό, το οποίο πιθανώς έδειχνε την 63503 κατά μήκος της διαδρομής, δεν κατασχέθηκαν από τους ερευνητές, αλλά ζητήθηκαν με σημαντική καθυστέρηση από τον ανακριτή.
Η επιπλέον καθυστέρηση των απαντήσεων του ΟΣΕ- που είναι ο ιδιοκτήτης και διαχειριστής του συστήματος παρακολούθησης- σήμαινε ότι στο εν λόγω υλικό είχε γίνει επανεγγραφή και δεν ήταν δυνατόν να ανακτηθεί με τεχνικά μέσα.
Έκθεση Βρετανού ανεξάρτητου εμπειρογνώμονα- που ζητήθηκε από τις δικαστικές αρχές- εξηγεί τον αντίκτυπο της καθυστέρησης στη δυνατότητα ανάκτησης βιντεοληπτικού υλικού που καταγράφηκε σε προγενέστερη ημερομηνία.
Ένα άλλο σημαντικό γεγονός που προέκυψε σε μεταγενέστερη ημερομηνία ήταν ότι οι έξι σκληροί δίσκοι που παραδόθηκε στο γραφείο του ανακριτή από τον ΟΣΕ, υποτίθεται από τον Εμπορευματικό Σταθμό Θεσσαλονίκης που υποτίθεται ότι έδειχνε τη φόρτωση της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας, διαπιστώθηκε ότι περιείχαν πλάνα από τον Επιβατικό Σταθμό Θεσσαλονίκης, που βρίσκεται σε εντελώς διαφορετική περιοχή.
Όλες αυτές οι καθυστερήσεις, τα λάθη και οι υποτιθέμενες παρεξηγήσεις έχουν ως αποτέλεσμα το γεγονός ότι δεν είναι διαθέσιμο ούτε ένα καρέ βίντεο από το επίσημο σύστημα παρακολούθησης το οποίο διαχειρίζεται- μέσω εργολάβου- ο ΟΣΕ».





























