Σημαντικά χαμηλότερο σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο εμφανίζεται το κόστος χρήσης ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου 2025 της Ayvens.
Όπως προκύπτει από την έρευνα, το μέσο μηνιαίο κόστος leasing για ένα επιβατικό όχημα στη χώρα μας διαμορφώνεται στα 815 ευρώ, ενώ για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα το συνολικό κόστος χρήσης (TCO) περιορίζεται στα 751 ευρώ/μήνα.
Η διαφορά αυτή τοποθετεί τα BEV (Battery Electric Vehicles) σε ιδιαίτερα ανταγωνιστική θέση στην ελληνική αγορά, καθιστώντας τα πιο οικονομικά σε σύγκριση με τα συμβατικά μοντέλα εσωτερικής καύσης. Παράλληλα, η Ελλάδα συγκαταλέγεται στις χώρες με το χαμηλότερο κόστος χρήσης ηλεκτρικού οχήματος στην Ευρώπη, κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ που φτάνει τα 1.090 ευρώ μηνιαίως.
Μαζί με τη Φινλανδία, την Ουγγαρία και την Πολωνία —όπου το κόστος BEV κυμαίνεται κάτω από τα 730 ευρώ— η Ελλάδα εντάσσεται σε ένα γκρουπ χωρών που δείχνουν να ευνοούν, τόσο από πλευράς κόστους όσο και συνθηκών, τη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η κατηγοριοποιημένη ανάλυση του κόστους ανά τύπο οχήματος:
• Στην κατηγορία sub-compact (π.χ. VW Polo και Peugeot e208), η Ελλάδα καταγράφει ελάχιστη διαφορά μεταξύ βενζινοκίνητων και ηλεκτρικών μοντέλων, με το κόστος να διαμορφώνεται στα 818 ευρώ και 819 ευρώ αντίστοιχα, στοιχείο που καταδεικνύει ισορροπία και πιθανή καμπή υπέρ των BEV στο άμεσο μέλλον.
• Στην κατηγορία compact (π.χ. Peugeot 308 και e308), τα ηλεκτρικά μοντέλα διαμορφώνονται στα 753 ευρώ/μήνα, έναντι 717 ευρώ για τα βενζινοκίνητα – μία διαφορά που, αν και υπαρκτή, κρίνεται «ανταγωνιστική» βάσει των κριτηρίων της Ayvens (TCO εντός ±5%).
• Στα μεσαίου μεγέθους οχήματα (standard D1), η διαφορά διευρύνεται, καθώς το κόστος για ηλεκτρικά φτάνει τα 1.005 ευρώ, έναντι 751 ευρώ για τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα – απόσταση που παραμένει εμπόδιο για την ευρύτερη διείσδυση των BEV σε αυτή την κατηγορία.
• Αντίθετα, στην premium κατηγορία (D2), η Ελλάδα ακολουθεί το ευρωπαϊκό μοτίβο, όπου τα BEV είναι συνολικά πιο συμφέροντα. Το κόστος μίσθωσης ενός πολυτελούς ηλεκτρικού, όπως η BMW i4, υπολογίζεται στα 1.054 ευρώ/μήνα, έναντι 1.145 ευρώ για το αντίστοιχο βενζινοκίνητο (BMW Series 3), επιβεβαιώνοντας τη στροφή των καταναλωτών προς την ηλεκτροκίνηση σε ανώτερες κατηγορίες.



























