Ειδικότερα, προβλέπεται ότι τυφλά οικόπεδα τα οποία δεν μπορούν δια τακτοποιήσεως να αποκτήσουν πρόσωπο επί εγκεκριμένης οδού, επιτρέπεται να οικοδομούνται με απόφαση του γενικού γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης «εφόσον η έλλειψη του προσώπου δεν έγινε με υπαιτιότητα των ιδιοκτητών ή των δικαιοπαρόχων με δικαιοπραξία εν ζωή ή αιτία θανάτου μετά την ισχύ του νόμου 651/1977».
Όσον αφορά την επικοινωνία του «τυφλού» οικοπέδου με κοινόχρηστο δρόμο, αν και δεν υπάρχει σχετική αναφορά στη ρύθμιση, σύμφωνα με πηγή του ΥΠΕΚΑ, μπορεί να γίνεται με σύσταση δουλείας διόδου.
Σύμφωνα με το ΒΗΜΑ με τις προτεινόμενες διατάξεις παρέχεται ακόμη η δυνατότητα έκδοσης ή αναθεώρησης άδειας δόμησης και έκδοσης έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας για αυθαίρετες κατασκευές οι οποίες τηρούν τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις ή τηρούσαν αυτές που ίσχυαν κατά τον χρόνο κατασκευής τους.
Ακόμη, θα επιτρέπεται υπέρβαση του ύψους, έως ένα μέτρο, στις περιπτώσεις που το ισόγειο του κτιρίου χρησιμοποιείται κατά ποσοστό 50% για στάθμευση αυτοκινήτων. Το ίδιο θα ισχύσει και στην περίπτωση κτιρίου με πιλοτή, όταν ο ελεύθερος ημιυπαίθριος χώρος διατίθεται αποκλειστικά για στάθμευση αυτοκινήτων.
Τέλος, επανακαθορίζονται οι αρμοδιότητες των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής, τα οποία πλέον θα πρέπει, μεταξύ άλλων, να γνωμοδοτούν για όλες τις περιπτώσεις αδειών κατεδάφισης κτιρίων τα οποία ανεγέρθηκαν προ του 1955.