Καθώς όλο και περισσότεροι εκπαιδευτικοί αγωνίζονται να καταπολεμήσουν τη λογοκλοπή και τη χρήση αυτών των chatbots στην τάξη, ο Τσόμσκι ισχυρίζεται πως το «κλειδί» βρίσκεται στον τρόπο που διδάσκονται οι μαθητές. Δυστυχώς, επί του παρόντος, τα εκπαιδευτικά συστήματα σπρώχνουν τους μαθητές προς το ChatGPT και προς άλλα ομοειδή του.
«Δεν νομίζω ότι το ChatGPT έχει καμία σχέση με την εκπαίδευση», λέει στο δίκτυο EduKitchen ο Τσόμσκι ο οποίος πέρασε μεγάλο μέρος της καριέρας του διδάσκοντας στο MIT. «Νομίζω ότι την υπονομεύει. Το ChatGPT είναι βασικά λογοκλοπή υψηλής τεχνολογίας». Η πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς, σύμφωνα με τον Τσόμσκι, είναι να προκαλέσουν το ενδιαφέρον των μαθητών για τα θέματα που διδάσκουν, έτσι ώστε εκείνοι να έχουν κίνητρο να μάθουν, αντί να προσπαθούν να αποφύγουν να κάνουν τη δουλειά.
Ο Τσόμσκι λέει ότι αν οι μαθητές βασίζονται στο ChatGPT, αυτό είναι «ένα σημάδι ότι το εκπαιδευτικό σύστημα αποτυγχάνει. Εάν οι μαθητές δεν ενδιαφέρονται, θα βρουν έναν τρόπο να το παρακάμψουν».
Ο Αμερικανός διανοούμενος αισθάνεται έντονα ότι τα σύγχρονα εκπαιδευτικά μοντέλα δημιουργούν ένα περιβάλλον όπου οι μαθητές βαριούνται. Με τη σειρά της, η πλήξη μετατρέπεται σε αποτροπή και το ChatGPT γίνεται ένας εύκολος τρόπος αποφυγής της εκπαίδευσης.
Ενώ ορισμένοι υποστηρίζουν ότι τα chatbots όπως το ChatGPT μπορούν να είναι ένα χρήσιμο εκπαιδευτικό εργαλείο, ο Τσόμσκι έχει πολύ διαφορετική άποψη. Πιστεύει ότι αυτά τα φυσικά γλωσσικά συστήματα «μπορεί να έχουν αξία για κάποια πράγματα, αλλά δεν είναι προφανές για ποιά».
Εν τω μεταξύ, φαίνεται ότι τα σχολεία προσπαθούν να βρουν τρόπο να αντιμετωπίσουν τη χρήση του ChatGPT. Πολλά έχουν απαγορεύσει το ChatGPT στα σχολικά δίκτυα, ενώ οι εκπαιδευτικοί ψάχνουν τρόπους να προσαρμόσουν το στυλ διδασκαλίας τους στην τάξη ενσωματώνοντας την τεχνολογία.
Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε εάν η άνοδος των chatbots θα βοηθήσει τα εκπαιδευτικά συστήματα να υιοθετήσουν μια νέα φιλοσοφία διδασκαλίας, μακριά από τη μέθοδο “teaching to test” που έχει γίνει η κινητήρια δύναμη της σύγχρονης εκπαίδευσης. Είναι το είδος της εκπαίδευσης που λέει ο Τσόμσκι ότι «γελοιοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του Διαφωτισμού», και έτσι έμμεσα, αυτή η νέα τεχνολογία μπορεί να αναγκάσει τα σχολεία να ξανασκεφτούν πώς να ζητούν από τους μαθητές να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους.
Πηγή: My Modern Met