Σε σχετική ερώτηση για την «αντιμετώπιση» που θα έχει ο πρώην υπουργός Κώστας Αχ. Καραμανλής όσον αφορά την δικογραφία για την υπόθεση των Τεμπών στη Βουλή, ο Παύλος Μαρινάκης στην ουσία «φωτογράφισε» την απόφαση που πάρθηκε για τον Χρήστο Τριαντόπουλο.
Συγκεκριμένα είπε «συζητείται πολύ τις τελευταίες μέρες το «μοντέλο Τριαντόπουλου». Το λέω και σήμερα, το είπα και σε χθεσινή μου συνέντευξη, θεωρούμε ως κυβέρνηση και ως κυβερνητική πλειοψηφία, ότι αυτή η λογική που ακολουθήθηκε, μετά και από τη δική του έκφραση βούλησης του κ. Τριαντόπουλου, είναι οδηγός για αντίστοιχες τέτοιες περιπτώσεις.
Για να μην μιλάμε με πάρα πολλούς νομικούς όρους, για να καταλαβαίνει ο κόσμος που μας βλέπει, οι πολίτες. Γιατί πάρα πολύ απλά πρέπει να δίνουμε μια απάντηση στο γιατί ένας πολιτικός, ένας διατελέσας υπουργός ή υφυπουργός να έχει διαφορετική αντιμετώπιση από τους υπόλοιπους πολίτες. Ο κόσμος δεν μπορεί να καταλάβει, γιατί πρέπει να υπάρχουν πολίτες «δύο ταχυτήτων» σε αυτή τη χώρα.
Και στην πραγματικότητα αυτός ο δρόμος που ακολουθήθηκε, δηλαδή ποιο είναι το «μοντέλο Τριαντόπουλου»; Το «μοντέλο Τριαντόπουλου» είναι η παραπομπή στο φυσικό δικαστή, το «μοντέλο Τριαντόπουλου» είναι μια διαδικασία, μια κατάληξη βασικά, όπου κάποιος, ο οποίος θεωρεί ότι είναι αθώος και εμείς πιστεύουμε στην αθωότητά του, θα κριθεί από την ανεξάρτητη δικαιοσύνη. Από, εν προκειμένω, πέντε ανώτατους δικαστές και δεν θα περάσει από το φίλτρο των κομμάτων που έχουν τους δικούς τους σκοπούς. Ακόμα και μια κατάθεση μάρτυρα, ακόμα και του Πρωθυπουργού που λέει η αντιπολίτευση, αν την κρίνει το δικαστικό συμβούλιο, είναι υποχρεωτική, δεν υπάρχει συζήτηση. Ενώ μια πρόταση κατάθεσης μάρτυρα, όπως λένε για τον Πρωθυπουργό ή για διάφορους υπουργούς, όταν τίθεται σε μια προανακριτική επιτροπή, είναι, το αν θα καταθέσει ή όχι, θέμα απόφασης των κομμάτων».
Φτάνει στη Βουλή η δικογραφία
Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις για τα Τέμπη, καθώς δύο χρόνια μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη η δικογραφία για τα Τέμπη έφτασε στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου χθες το πρωί από τον εφέτη ειδικό ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη. Ο τελευταίος έστειλε αμελλητί το ανακριτικό υλικό, ως όφειλε βάσει του νόμου περί ευθύνης υπουργών, μαζί με ένα συνοδευτικό έγγραφο στο οποίο περιγράφει τα ευρήματα που τον «έριξαν» πάνω σε πολιτικά πρόσωπα, ζητώντας να διερευνηθούν τυχόν ποινικές τους ευθύνες για ελλιπή εποπτεία των φορέων που είχαν τη ευθύνη της ασφάλειας του σιδηροδρόμου, για τη μη υλοποίηση των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου, αλλά και για την έλλειψη προσωπικού.
Τα επόμενα 24ωρα παίζεται η τελευταία πράξη της τραγωδίας των Τεμπών σε επίπεδο ποινικών ευθυνών πολιτικών προσώπων. Θα αποδοθούν ή όχι ποινικές ευθύνες στον πρώην υπουργό Μεταφορών Κ. Καραμανλή; Αυτό το ερώτημα καλείται να απαντήσει η κυβέρνηση με το σύνολο της δικογραφίας να βρίσκεται, ήδη, στη βουλή.
Οι απολογίες δύο υψηλόβαθμων στελεχών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, φαίνεται ότι είναι αυτές που πυροδότησαν τις εξελίξεις.
Η αναζήτηση ευθυνών έχει ορίζοντα επταετίας, δηλαδή από το 2016 έως το 2023, γεγονός που έβαλε στο κάδρο εκτός από τον Κώστα Καραμανλή και τον Χρήστο Σπίρτζη. Για τον τελευταίο, τα όποια αδικήματα προκύψουν έχουν ήδη παραγραφεί.





























