Η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Πανελληνίων 2025 προκάλεσε αμφίθυμα συναισθήματα στους υποψηφίους καθώς τα βαθμολογικά στατιστικά για ακόμη μια χρονιά καταδεικνύουν το μεγάλο ποσοστό υποψηφίων με επιδόσεις κάτω από τη βάση.
Τα επίσημα βαθμολογικά στοιχεία για τις επιδόσεις των υποψηφίων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ δείχνουν ένα ζοφερό σκηνικό καθώς το 50% των υποψηφίων απέτυχε να «πιάσει» τη βάση του 10 σε βασικά πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, με τα Μαθηματικά, τη Φυσική, την Ιστορία και τα Αρχαία να αναδεικνύονται σε «καρμανιόλα» με συνέπεια να κινούνται σε χαμηλές πτήσεις και τα αντίστοιχα μόρια εισαγωγής.
Ο συνωστισμός στη βαθμολογική κλίμακα 0–9 είναι μεγάλος, με αποτέλεσμα η διαχωριστική γραμμή να χάνεται για πολλές σχολές γεγονός που όπως όλα δείχνουν θα φέρει σημαντικές ανακατατάξεις και στις Βάσεις 2025. Τα επηρεαζόμενα μαθήματα Μαθηματικά – Φυσική – Ιστορία και Αρχαία πλήττουν όλους σχεδόν τους προσανατολισμούς οπότε προμηνύονται ανατροπές και σκαμπανεβάσματα στις Βάσεις Εισαγωγής.
Τα στατιστικά του Υπουργείου Παιδείας, που δόθηκαν στη δημοσιότητα λίγες ώρες μετά την ανάρτηση των βαθμολογιών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα results.it.minedu.gov.gr, είναι ενδεικτικά των δυσκολιών που αντιμετώπισαν οι μαθητές, εντείνοντας τους προβληματισμούς για το επίπεδο της εκπαιδευτικής προετοιμασίας και τη δομή των θεμάτων.
Αποτελέσματα Πανελληνίων 2025: Τα «δύσβατα» μαθήματα και οι απογοητευτικές επιδόσεις
Μαθηματικά Προσανατολισμού: Το υψηλότερο ποσοστό κάτω από τη βάση, με 59,13% των μαθητών να μην ξεπερνά το 10. Αυτό μεταφράζεται σε πάνω από 24.000 υποψηφίους.
Φυσική: Οριακή η κατάσταση και εδώ, με 50,05% κάτω από τη βάση. Το μάθημα θεωρείται παραδοσιακά απαιτητικό, όμως φέτος σημειώθηκε σημαντική «βουτιά» στις επιδόσεις.
Ιστορία: Πάνω από το 53% έγραψε κάτω από τη βάση.
Αρχαία Ελληνικά: Το 47,69% των μαθητών απέτυχε να πιάσει το 10, δείχνοντας τις δυσκολίες κατανόησης και απόδοσης των κειμένων και των ερμηνευτικών ερωτήσεων.
Υπό το πρίσμα αυτών των δεδομένων η συμπλήρωση του Μηχανογραφικού 2025 αποκτά ιδιαίτερη σημασία και χρήζει της δέουσας προσοχής των υποψηφίων που κινούνται σε μεσαίες βαθμολογικές κλίμακες καθώς τα μόρια θα είναι φέτος γενικά χαμηλότερα και τα «δεύτερα» τμήματα ίσως γίνουν ευκαιρία.Βέβαια, πρέπει να σημειωθεί ότι και οι σχολές με ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες (ΤΕΦΑΑ, Αρχιτεκτονική κ.ά.) θα έχουν διαφοροποιήσεις που θα εξαρτηθούν και από τα αντίστοιχα αποτελέσματα Ιουλίου.
Σκηνικό έντονου ανταγωνισμού στις υψηλόβαθμες σχολές
Οι χαμηλές επιδόσεις στα βασικά μαθήματα σημαίνουν πρακτικά ότι ο ανταγωνισμός στις δημοφιλείς και υψηλόβαθμες σχολές θα ενταθεί. Οι μαθητές που κατάφεραν να διατηρήσουν υψηλές βαθμολογίες ενδέχεται να «ευνοηθούν» συγκριτικά, καθώς θα βρεθούν σε μικρότερη δεξαμενή υποψηφίων με υψηλό αριθμό μορίων. Οι χαμηλότερες επιδόσεις, ωστόσο, πιθανόν να οδηγήσουν σε πτώση των βάσεων σε συγκεκριμένες σχολές, κυρίως σε Περιφερειακά Πανεπιστήμια ή τμήματα με χαμηλή ζήτηση.

































