Την Πέμπτη 26 Ιουνίου θα αναρτηθούν τα αποτελέσματα των Πανελληνίων 2025, σηματοδοτώντας την έναρξη της τελικής φάσης της διαδικασίας για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Οι υποψήφιοι θα έχουν τη δυνατότητα να δουν τους βαθμούς τους:
Μέσω της επίσημης πλατφόρμας του Υπουργείου Παιδείας στη διεύθυνση results.it.minedu.gov.gr, πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό τους και τα αρχικά γράμματα των προσωπικών τους στοιχείων (επώνυμο, όνομα, πατρώνυμο, μητρώνυμο) με κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες. Επίσης μέσω SMS στο κινητό τους τηλέφωνο, εφόσον έχουν εγγραφεί στην αντίστοιχη πλατφόρμα και τέλος στα Λύκεια όπου εξετάστηκαν, όπου θα αναρτηθούν οι βαθμολογικές καταστάσεις. Αμέσως μετά την ανακοίνωση των βαθμών, ακολουθεί η υποβολή του Μηχανογραφικού Δελτίου, η οποία αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου. Τέλος, οι Βάσεις Εισαγωγής θα ανακοινωθούν στα τέλη Ιουλίου, ολοκληρώνοντας τη διαδικασία για τους χιλιάδες υποψηφίους που συμμετείχαν στις Πανελλήνιες 2025.
Σε δηλώσεις του στο Dnews ο Στράτος Στρατηγάκης μαθηματικός και εκπαιδευτικός αναλυτής ενόψει της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων Πανελληνίων 2025 σημείωσε ότι «Την Πέμπτη 26 Ιουνίου περιμένουμε να δοθούν στη δημοσιότητα οι βαθμολογίες των υποψηφίων. Οι βαθμοί που θα δουν τελικά οι υποψήφιοι σίγουρα θα έχουν αποκλίσεις -κατά βάση προς τα κάτω- από τις εκτιμήσεις που είχαν κάνει μετά το πέρας της εξέτασης κάθε μαθήματος γιατί ενδεχομένως κάποια λεπτομέρεια παραλείφθηκε, κάποια αιτιολόγηση δεν είναι απόλυτα σωστή. Όμως αυτό που έχει σημασία να προσέξουν και να δώσουν βαρύτητα οι υποψήφιοι από την Πέμπτη και μετά είναι το γεγονός ότι δεν έχει σημασία αυτός καθαυτός ο βαθμός που «έπιασαν» σε κάθε μάθημα αλλά έχει σημασία αυτός ο βαθμός σε σχέση με το πώς έγραψαν οι άλλοι. Πρέπει λοιπόν να εστιάσουν στο δεδομένο ότι οι Πανελλήνιες δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένας διαγωνισμός συμπλήρωσης θέσεων. Δεν έχει σημασία να γράψεις καλά, έχει σημασία να γράψεις καλύτερα από τους άλλους. Δεν θα πρέπει επ΄ουδενί να στεναχωρηθούν αν δεν τους συγκρίνουν με τους βαθμούς των υπόλοιπων. Αυτό είναι το «κλειδί» της σωστής διαχείρισης της ανακοίνωσης των βαθμολογιών.»
Επί της ουσίας ο κ. Στρατηγάκης αποκρυσταλλώνει την αξία των βαθμών των Πανελληνίων και πώς πρέπει να διαχειριστεί ο υποψήφιος τα μόρια που προκύπτουν από αυτή ώστε να αξιοποιήσει στο μέγιστο δυνατό τη δυναμική που του προσφέρουν για να επιλέξει αντίστοιχα τις Σχολές που θα συμπληρώσει στο φετινό Μηχανογραφικό Δελτίο. Όπως τονίζει εμφατικά ο εκπαιδευτικός αναλυτής η εισαγωγή στις σχολές δεν εξαρτάται απόλυτα από τον αριθμό μορίων ενός υποψηφίου σε απόλυτους αριθμούς, αλλά από το πώς κινείται η βαθμολογική επίδοση του συνόλου των υποψηφίων. Ένας υποψήφιος μπορεί να έχει χαμηλότερα μόρια από προηγούμενα χρόνια, αλλά να εισάγεται σε υψηλόβαθμη σχολή εάν η γενική εικόνα των φετινών βαθμολογιών είναι χαμηλή.
Αν σε ένα δύσκολο θέμα οι περισσότεροι υποψήφιοι γράψουν κάτω από 12, ένας βαθμός 14 μπορεί να σε κατατάξει πολύ ψηλά. Σε μια χρονιά με εύκολα θέματα, το ίδιο 14 ίσως να είναι κάτω από τον μέσο όρο και να μην αρκεί για υψηλόβαθμες σχολές. Αυτό που τελικά μετράει είναι η σειρά κατάταξης και όχι ο απόλυτος αριθμός μορίων. Γι’ αυτό και τα στατιστικά βαθμολογιών που δημοσιεύονται μαζί με τα αποτελέσματα είναι πολύτιμα για την προβλεψιμότητα των βάσεων και τη στρατηγική συμπλήρωσης του Μηχανογραφικού.
Όπώς έχει επανειλημμένα τονίσει ο κ. Στρατηγάκης «Τα παιδιά στοχεύουν σε μια σχολή. Τρελαίνονται στην ιδέα ότι μπορεί να μην πιάσουν αυτή τη σχολή. Όμως εκείνο που μας ενδιαφέρει και αυτό που επιλέγουν τώρα είναι το επιστημονικό αντικείμενο που θα σπουδάσουν. Υπάρχουν λοιπόν επιλογές από πολλές υψηλόβαθμες σχολές έως πολύ χαμηλόβαθμους. Οι χαμηλόβαθμοι είναι προφανώς στην περιφέρεια, γιατί αυτές έχουν μικρότερη ζήτηση, άρα έχουν μικρότερες βάσεις. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι τα παιδιά δεν μπορούν να σπουδάσουν αυτό που πραγματικά θέλουν. Μοναδικές εξαιρέσεις οι Ιατρικές, οι Νομικές, οι Ψυχολογίες που θέλουν πάνω από 17.000 μόρια. Για όλες τις άλλες σχολές, υπάρχουν πάρα πολλές επιλογές, από 8.000 μόρια έως 18.000 μόρια. Ακόμα κι αν κάποιος δεν γράψει καλά, θα μπει στην τελευταία επιλογή που είναι 8.500 μόρια, η οποία όμως υπηρετεί το ίδιο επιστημονικό αντικείμενο. Άρα η ουσία αυτού που θα σπουδάσει ο εν λόγω, θα είναι η ίδια. Αυτό που θέλω να πω και να τονίσω στα παιδιά είναι ότι αυτή τη στιγμή δεν διαλέγουν επάγγελμα, διαλέγουν σπουδές σε αυτό».
Η θέση Στρατηγάκη για τα παράπονα των υποψηφίων περί αδικίας στη Βιολογία
Ερωτηθείς για τα παράπονα και τις αντιδράσεις των υποψηφίων για τα όσα συνέβησαν στη Βιολογία και για το γεγονός ότι η διπλή σωστή απάντηση στο Α1 δεν έγινε αποδεκτή από την ΚΕΕ με τις όποιες βαθμολογικές απώλειες για τους μαθητές που την είχαν εντοπίσει μας απάντησε ότι «πράγματι είναι λογικό να υπάρχουν παράπονα ότι αδικούνται αυτοί οι υποψήφιοι που το είχαν σωστό εις βάρος των άλλων. Φτάνουμε και σε κάποιες υπερβολές βέβαια γιατί θεματολογικά τα πράγματα ήταν πολύ καλύτερα σε σχέση με πέρσι. Πέρσι έγιναν παρατράγουδα με τη Φυσική. Τα φετινά θέματα να τα πιστώσουμε ως θετικό βήμα στο σύστημα. Τώρα κάποιες ασάφειες πάντα συμβαίνουν στα ζητούμενα των εξετάσεων γιατί η πίεση των θεματοδοτών είναι τεράστια.»
































