Στο μάθημα της Χημείας εξετάζονται σήμερα οι υποψήφιοι των ΓΕΛ (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) στο πλαίσιο των Πανελληνίων 2025. Υπενθυμίζεται ότι από αύριο, Πέμπτη 5 Ιουνίου 2025, συνεχίζονται οι εξετάσεις για τους υποψήφιους των ΕΠΑΛ, με μαθήματα ειδικότητας.
Πανελλήνιες 2025 ΓΕΛ: Η εξέταση και η βαθμολόγηση στη Χημεία
Για την εξέταση του μαθήματος «Χημεία» της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας, ισχύουν τα εξής: Στους/στις υποψηφίους/ες δίνονται τέσσερα (4) θέμα
τα που έχουν την παρακάτω μορφή:
α) Το πρώτο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχεται η γνώση της θεωρίας σε όσο το δυνατόν ευρύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης.
β) Το δεύτερο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχεται η κατανόηση της θεωρίας, η κριτική ικανότητα των υποψηφίων, καθώς και οι νοητικές δεξιότητες που απέκτησαν κατά την εκτέλεση των εργαστηριακών ασκήσεων ή άλλων πειραματικών δραστηριοτήτων που έγιναν στο πλαίσιο του μαθήματος.
γ) Το τρίτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση εφαρμογής της θεωρίας, η οποία απαιτεί ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών, τύπων, νόμων και αρχών. Η άσκηση μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.
δ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από ένα πρόβλημα ή μία άσκηση, που απαιτούν ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης γνώσεων, αλλά και την ανάπτυξη στρατηγικής για την επίλυσή του/της. Το πρόβλημα αυτό ή η άσκηση μπορεί να αναλύονται σε επιμέρους ερωτήματα. Η βαθμολογία κατανέμεται ανά είκοσι πέντε (25) μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα θέματα.
Πανελλήνιες 2025: Αυτά είναι τα θέματα που εξετάζονται σήμερα στη Χημεία
Λίγο μετά τις 10 το πρωί δημοσιεύτηκαν στην επίσημη σελίδα του Υπουργείου Παιδείας τα θέματα στη Χημεία.
Δείτε τα θέματα στη Χημεία εδώ
Πανελλήνιες 2025: Όλα τα θέματα και οι απαντήσεις στη Χημεία από το Μεθοδικό
Το Dnews συμμεριζόμενο το μεγάλο ενδιαφέρον μαθητών,γονέων και καθηγητών για την αμεσότερη και την έγκυρη ενημέρωση για τα Θέματα και τις Απαντήσεις των Πανελληνίων Εξετάσεων 2025, σε συνεργασία με τον Όμιλο Φροντιστηρίων ΜΕΘΟΔΙΚΟ, καθ’ όλη τη διάρκεια των Πανελληνίων Εξετάσεων θα σας προσφέρει την πληρέστερη ενημέρωση.
Με την ανακοίνωση των θεμάτων στη Χημεία από το Υπουργείο Παιδείας, στο Dnews τα δημοσιεύουμε σε πρώτο χρόνο και εν συνεχεία θα δημοσιεύσουμε τις απαντήσεις. Θα υπάρξει ενδελεχής αξιολόγηση και σχολιασμός των θεμάτων, θα αναφερθούμε στα δύσκολα σημεία της εξέτασης και θα έχουμε αναλυτικές απαντήσεις από το φροντιστήριο Μεθοδικό.
Δείτε όλες τις ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΧΗΜΕΙΑ
Σχολιασμός των Θεμάτων στη Χημεία από το Φροντιστήριο ΜΕΘΟΔΙΚΟ
Τα θέματα στο μάθημα της Χημείας καλύπτουν όλα τα κεφάλαια της ύλης με ερωτήματα κλιμακούμενης δυσκολίας και δεν αναμένεται να δυσκολέψουν τους υποψηφίους. Το θέμα Α κρίνεται βατό και δεν κρύβει παγίδες.
Αντίστοιχα, το θέμα Β περιλαμβάνει τυπικά ερωτήματα θεωρίας και κρίνεται εύκολο. Το θέμα Γ αντίστοιχα εξετάζει βασικές μεθοδολογίες στις οποίες θα ανταποκριθούν με επάρκεια οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές, ειδικά στο Γ2 απαιτείται καλή γνώση του κεφαλαίου της ιοντικής ισορροπίας και σε αυτό της οργανικής χημείας.
Μεγαλύτερη δυσκολία παρουσιάζει το Θέμα Δ και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στο Δ3. Γενικά, οι καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι θα πετύχουν υψηλές βαθμολογίες.
Από την Ομάδα Χημικών του ΜΕΘΟΔΙΚΟΥ
Το σχόλιο ΟΕΦΕ για τη Χημεία
Τα θέματα της Χημείας μπορούν να χαρακτηριστούν μέτριας δυσκολίας, με αναμενόμενη διακύμανση των λεπτομερειών κατά την επίλυση των ερωτημάτων κάθε θέματος. Το πρώτο θέμα δεν παρουσιάζει δυσκολίες για τους υποψηφίους οι οποίοι έχουν ασχοληθεί επαρκώς όλη τη χρονιά. Το δεύτερο θέμα στην πλειονότητα των ερωτημάτων του έχει αναμενόμενες απαντήσεις με λίγες λεπτομέρειες, οι οποίες χρειάζονται προσοχή. Το τρίτο και τέταρτο θέμα απαιτούν καλή γνώση των αντίστοιχων δεδομένων των κεφαλαίων και προσοχή στις λεπτομέρειες στο τέλος των απαντήσεων.
Το σχόλιο της Ένωσης Ελλήνων Χημικών
Στη σημερινή εξέταση του μαθήματος της Χημείας των Πανελλαδικών Εξετάσεων, οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν σε θέματα κλιμακούμενης δυσκολίας, τα οποία κάλυπταν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης.
Τα θέματα απαιτούσαν καλή διαχείριση του χρόνου εξέτασης και απευθύνονταν σε καλά προετοιμασμένους μαθητές.
Επίσης ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, με αποτέλεσμα να είναι δυνατή η διάκριση των μαθητών που έχουν κατανοήσει τις θεμελιώδεις αρχές της επιστήμης της Χημείας.
Τα θέματα σε γενικές γραμμές ήταν σαφή και σχεδόν στο σύνολο προσέγγιζαν τη φιλοσοφία των θεμάτων που αναφέρονται στα σχολικά βιβλία. Αξίζει να επισημάνουμε ότι σε ορισμένα σημεία θα έπρεπε να είχε προσεχθεί καλύτερα η επιστημονική διατύπωση.
Τα θέματα ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας και σε πολλές περιπτώσεις ήταν απαραίτητο οι υποψήφιοι να έχουν άριστη γνώση της θεωρίας και των εφαρμογών του σχολικού βιβλίου. Βέβαια, το γεγονός ότι δεν απαιτήθηκαν δύσκολοι μαθηματικοί υπολογισμοί ήταν θετικό για τους μαθητές!
Η έκταση των θεμάτων ήταν κατάλληλη για τον χρόνο της εξέτασης.






























