Παιδεία

Ψηφιακό Σχολείο: Με τηλεμαθήματα «μπαλώνει» το Υπουργείο τα κενά σε ακριτικά νησιά και ορεινές περιοχές

Ψηφιακό Σχολείο: Με τηλεμαθήματα «μπαλώνει» το Υπουργείο τα κενά σε ακριτικά νησιά και ορεινές περιοχές Φωτογραφία: eurokinissi
Τελικά το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε επισήμως τηλεμαθήματα για τους μαθητές ακριτικών νησιών και ορεινών περιοχών σε μια προσπάθεια να καλυφθούν άρον άρον εκπαιδευτικά κενά χωρίς να γίνουν οι απαραίτητες προσλήψεις.

Aπό το πρωί γράψαμε στο Dnews για το ζήτημα που προκύπτει με το Ψηφιακό Σχολείο και την τηλεκπαίδευση που φέρνει για τους μαθητές ακριτικών νησιών και απομακρυσμένων ορεινών περιοχών σε μια προσπάθεια να εξοικονομηθούν πόροι αλλά και να επιλυθούν με τον εύκολο τρόπο τα κενά στα σχολεία.

Μια από τις πρωτοβουλίες που περιλαμβάνονται στο πολυδιαφημισμένο Ψηφιακό Σχολείο που ανακοινώθηκε σήμερα από τον Υπουργό Παιδείας είναι οι τάξεις για απομακρυσμένες περιοχές. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό και τον προγραμματισμό του Υπουργείου από τον προσεχή Σεπτέμβριο οι μαθητές σε απομακρυσμένες νησιωτικές και ορεινές περιοχές όπου δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις ίδρυσης σχολείου (π.χ. Γαύδος) θα καλύπτουν τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες και δεν θα χάνουν μαθήματα λόγω ελλείψεων σε καθηγητές μέσω της εκπαιδευτικής ψηφιακής πλατφόρμας του Ψηφιακού Σχολείου.

Όπως ανακοινώθηκε επίσημα από το Υπουργείο η δημιουργία τάξεων για απομακρυσμένες περιοχές περιλαμβάνει τη φυσική παρουσία τουλάχιστον τριών ειδικοτήτων εκπαιδευτικών (φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικών επιστημών ή πληροφορικοί) και παράλληλα ζωντανή ψηφιακή διδασκαλία των μαθημάτων εντός σχολικού ωραρίου που δεν καλύπτονται από τις διαθέσιμες στην περιοχή ειδικότητες. Η εποπτεία και καθοδήγηση θα ασκείται από σχολείο της οικείας διεύθυνσης εκπαίδευσης.

Η εν λόγω πρωτοβουλία που διαφημίζεται έντονα ως καινοτομία και προνόμιο για τους μαθητές στην πράξη αποτελεί το ακριβώς αντίθετο. Είναι ένας εύσχημος τρόπος που επιστρατεύεται από το αρμόδιο Υπουργείο για να «μπαλώσει» άρον άρον και με προχειρότητα τα κενά σε ακριτικά νησιά και ορεινές περιοχές. Με απλά λόγια και χωρίς περιστροφές, η λύση που προτείνει το Υπουργείο για την κάλυψη των κενών σε εκπαιδευτικούς σε νευραλγικές περιοχές της χώρας είναι αντί να βρει λύση και να καλυφθούν άμεσα, να παρέχει έγκαιρα στους μαθητές τηλεκπαίδευση ή αλλιώς τηλεμαθήματα σε πραγματικό χρόνο!

Ψηφιακό σχολείο για ακριτικούς μαθητές αντί προσλήψεις και εγκαταστάσεις

Ναι σωστά διαβάσατε. Η λύση που βρήκε το Υπουργείο για να μην στερούνται οι μαθητές ακριτικών και απομακρυσμένων περιοχών τα μαθήματα του σχολείου ή να μην αναγκάζονται να αφήσουν τον τόπο τους και να ξενιτευτούν στο πλησιεστέρο νησί ή χωριό που διαθέτει στελεχωμένο σχολείο για να συνεχίσουν κανονικά τις μαθητικές του υποχρεώσεις είναι τα τηλεμαθήματα. 

Με επίφαση το Ψηφιακό Φροντιστήριο και τα εργαλεία που παρέχει η Τεχνολογία, οι μαθητές θα έχουν πρόσβαση αρχικά σε δωρεάν βιντεοσκοπημένα μαθήματα και εν συνεχεία θα μπορούν να παρακολουθούν εξ αποστάσεως μαθήματα σε πραγματικό χρόνο με εκπαιδευτικό που θα απαντά μέσω chat στις απορίες τους. Δηλαδή, το Υπουργείο παραδέχεται κυνικά ότι πράγματι σε περιπτώσεις αδυναμίας ίδρυσης σχολείων είναι καλύτερα οι μαθητές να παρακολουθούν τηλεκπαίδευση από το να βρίσκονται μέσα σε μια τάξη και να έχουν μπροστά τους έναν εκπαιδευτικό να τους εξηγεί το μάθημα. Βλ΄΄επετε το κόστος ίδρυσης σχολείων ή προσλήψεων αναπληρωτών αποτελεί τροχοπέδη και χαλάει τα οικονομικά πλάνα του Υπουργείου. Οπότε τι καλύτερο από την τηλεκπαίδευση με έξοδα λιγότερα; Για να αναφερθούμε και στο γεγονός πως έτσι διαφημίζεται και η ψηφιακή λειτουργία του δημόσιου σχολείου.

Τελικά το ψηφιακό σχολείο είναι αυτό που πραγματικά θέλουμε για τα παιδιά μας;