Οικονομία

Τα «νέα» σούπερ μάρκετ κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η αγαπημένη μέρα για ψώνια

INTIME INTIME
Τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ κερδίζουν συνεχώς έδαφος με αύξηση 10% το πρώτο τρίμηνο του 2023, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group, ο τζίρος άγγιξε τα 76 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, χωρίς όμως να περιλαμβάνονται οι Q-Commerce παίκτες Box, eFood Market, Instashop, Pop Market, Rabbit & Wolt που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά.

Αξιοσημείωτη είναι επίσης και η αύξηση των παραγγελιών κατά 9%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, με τα τεμάχια που τοποθετούνται στο καλάθι να μειώνονται κατά 10%, ωστόσο η μέση αξία του κάθε προϊόντος αυξήθηκε κατά 10%

Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (ευρώ) online αγορών το πρώτο τρίμηνο του 2023 συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2022 αναδεικνύονται οι εξής:

+33% σε προϊόντα για κατοικίδια,
+19% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού,
+13% σε ποτά και αναψυκτικά,
+11% σε είδη αρτοποιίας,
+10% σε βρεφικά είδη,
+8% σε φρέσκα τρόφιμα,
+8% σε κατεψυγμένα τρόφιμα,
+6% σε προϊόντα περιποίησης και ομορφιάς,
τα λοιπά είδη αυξήθηκαν σε αξία (ευρώ) online αγορών κατά 8%

Δημοφιλείς μέρες για ψώνια η Δευτέρα και η Παρασκευή

Η πιο δημοφιλής ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού εξακολουθεί να είναι η Δευτέρα , αφού το 17% των συνολικών παραγγελιών γίνονται την συγκεκριμένη ημέρα. Σε παρόμοια τάση κινείται πλέον και η Παρασκευή, με το ποσοστό των συνολικών παραγγελιών να ανέρχεται αντίστοιχα σε ποσοστό περίπου 17%

Στην τρίμηνη έκθεσή της η Convert Group γίνεται ειδική αναφορά στην κατηγορία των φρέσκων τροφίμων, αφού ήταν η κατηγορία με την μεγαλύτερη συμμετοχή στην αξιακή ανάπτυξη για το 2022, με την αύξηση των σχετικών προϊόντων να ανέρχεται στο 8%.

Σημειώνεται ότι η τοποθέτηση συσκευασμένων προϊόντων στα καλάθια των καταναλωτών κυμάνθηκε στα ίδια επίπεδα, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.