Dnews
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
  • ENTERTAINMENT
  • NEWS IN ENGLISH
Dnews
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
  • ENTERTAINMENT
  • NEWS IN ENGLISH
Games
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Life 15.10.2021 18:45

Προφυλακτήρες αυτοκινήτων: Πότε μπήκαν πρώτη φορά, ποιος ο ρόλος τους στην ασφάλεια των επιβατών

Image of Newsroom Newsroom
(Φωτ.: Eurokinissi) (Φωτ.: Eurokinissi)
Από τους αστραφτερούς προφυλακτήρες των παλιότερων αυτοκινήτων περάσαμε πλέον στους πλαστικούς που προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια.

Όταν ο Carl Benz κατοχύρωσε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας το Benz Patent-Motorwagen, που ήταν το πρώτο μηχανοκίνητο όχημα στην ιστορία, το 1885, δεν σκέφτηκε να τοποθετήσει σε αυτό προφυλακτήρες. Δεν υπήρχαν στον αρχικό σχεδιασμό, καθώς ο Γερμανός πρωτοπόρος της μηχανοκίνησης δεν προέβλεψε την ανάγκη της εγκατάστασής του, παρά το γεγονός ότι υπήρχε επίγνωση ότι μπορεί να συμβεί σύγκρουση με άλλο όχημα.

Οι πρώτοι προφυλακτήρες που γνωρίζουμε εγκαταστάθηκαν το 1897 από τον Τσέχο κατασκευαστή Nesselsdorfer Wagenbarr - Fabriksgesellschaft και μόνο για αισθητικούς σκοπούς. Τέσσερα χρόνια αργότερα, το 1901, ο Βρετανός μηχανικός Frederick Richard Simms ήταν ο πρώτος που θεώρησε ότι οι προφυλακτήρες αυτοκινήτων παίζουν σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της ασφάλειας.

Το 1905, υπέβαλε αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, υποστηρίζοντας ότι στόχος του ήταν να αποφευχθεί ζημιά σε μέρη του αυτοκινήτου, όπως στους καθρέφτες, το ψυγείο και άλλα μέρη του οχήματος. Εξήγησε ότι ο προφυλακτήρας θα πρέπει να κατασκευάζεται από ελαστικά πλαστικά, καουτσούκ ή δέρμα που μέσα σε αυτά θα έχει συμπαγές υλικό.

Ωστόσο, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν έλαβαν υπόψη τις συστάσεις του. Καθώς αυξήθηκαν οι πωλήσεις των οχημάτων, τοποθετήθηκαν χαλύβδινες λωρίδες στο μπροστινό και στο πίσω μέρος των οχημάτων. Τα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 1920 ήταν βαριά και επικίνδυνα και έπρεπε να βρεθεί τρόπος για να γίνουν περισσότερο ασφαλή.

Η... ένωση των προφυλακτήρων με το αμάξωμα

Στη δεκαετία του 1930 και του 1940, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων άρχισαν να αξιοποιούν στο έπακρο τις αισθητικές δυνατότητες των προφυλακτήρων. Τα ένωσαν με το αμάξωμα, έδωσαν έμφαση στην παρουσία τους και χάρισαν ιδιαίτερα σχήματα, καθώς είναι ένα μέρος του αυτοκινήτου που κεντρίζει το βλέμμα. Σταδιακά μετέτρεψαν το σχήμα των προφυλακτήρων δίνοντας ο κάθε κατασκευαστής ξεχωριστά στοιχεία ανάλογα με την προσωπικότητα του οχήματος.

ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΕ 2'

Όσα πρέπει να ξέρετε
για να ξεκινήσετε τη μέρα σας.

* Με την εγγραφή σας στο newsletter του Dnews, αποδέχεστε τους σχετικούς όρους χρήσης

Οι μεγάλοι, με αρκετά κιλά και γυαλιστεροί, επιχρωμιωμένοι προφυλακτήρες έγιναν το χαρακτηριστικό γνώρισμα των αμερικανικών εμπορικών οχημάτων. Μάλιστα εξακολουθούν να παίζουν σημαντικό ρόλο στον εξωτερικό σχεδιασμό μέχρι τη δεκαετία του 1960. Τότε τοποθέτησαν σχάρες, φωτισμό, ακόμη και σωλήνες εξάτμισης σε προφυλακτήρες.

Πότε εγκαταστάθηκαν οι πρώτοι πλαστικοί προφυλακτήρες

Οι πρώτοι πλαστικοί προφυλακτήρες εγκαταστάθηκαν από τη General Motors στο Pontiac GTO το 1968. Αυτοί κατασκευάστηκαν από ελαστομερές υλικό, στο χρώμα του αμαξώματος του αυτοκινήτου και σχεδιάστηκαν για να απορροφούν τους κραδασμούς σε χαμηλές ταχύτητες χωρίς μόνιμη παραμόρφωση. Παρόμοιοι προφυλακτήρες εγκαταστάθηκαν επίσης στο μοντέλο Plymouth Barracuda (1970-71). Άλλες εταιρείες τοποθέτησαν ελαστικούς προφυλακτήρες σε μεταλλικές ράβδους για να απορροφήσουν τους κραδασμούς.

Το 1973, τέθηκαν σε ισχύ τα πρότυπα ασφάλειας οχημάτων στις ΗΠΑ, καθώς αυτού του είδους οι προφυλακτήρες θεωρήθηκαν από τις σημαντικότερες ανακαλύψεις και πλέον οι αυτοκινητοβιομηχανίες έπρεπε να βγάζουν στην παραγωγή οχήματα με προφυλακτήρες αυτού του τύπου. Η τάση μεταφέρθηκε σε όλες τις ηπείρους. Μάλιστα αυτά τα πρότυπα καθόρισαν τις διαστάσεις και τις λειτουργίες ασφαλείας των προφυλακτήρων, οι οποίοι επρόκειτο να αποτρέψουν ζημιές σε αυτοκίνητα σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης και με ταχύτητα μικρότερη των πέντε μιλίων την ώρα.

Αισθητικό αποτέλεσμα

Από αυτή τη στιγμή οι αυτοκινητοβιομηχανίες έκαναν τα πάντα για να δώσουν αισθητικό αποτέλεσμα στους προφυλακτήρες, αλλά παράλληλα μέσω αυτών θέλησαν να τονίσουν την προσωπικότητα του αυτοκινήτου. Η ασφάλεια των επιβατών έγινε προτεραιότητα για τη βιομηχανία αυτοκινήτων στη Βόρεια Αμερική, αλλά και στην Ευρώπη.

Οι κατασκευαστές έπρεπε να αναζητήσουν νέα υλικά που θα ήταν ελαφριά, ανθεκτικά και δεν θα είχαν μεγάλο κόστος, προκειμένου να τα ενσωματώσουν αισθητικά στους προφυλακτήρες. Έτσι το επιχρωμιωμένο μέταλλο εξαφανίστηκε λόγω του βάρους και του κόστους του (πετρελαϊκή κρίση του 1973) και άρχισε να κάνει την εμφάνισή του το πλαστικό.

Στην Ευρώπη, οι προφυλακτήρες δεν αντιμετωπίστηκαν ποτέ τόσο επιδεικτικά όσο στην Αμερική. Η έρευνα για την κατασκευή ισχυρών προφυλακτήρων είχε φθάσει σε υψηλά επίπεδα. Κατά συνέπεια το 1972 η Renault έγινε η πρώτη εταιρεία που εξόπλισε το δημοφιλές μοντέλο R5 με πλαστικό προφυλακτήρα.

Ο μπροστινός προφυλακτήρας και ο ρόλος του στην ασφάλεια

Στη δεκαετία του 1980, οι πλαστικοί προφυλακτήρες σταθεροποίησαν τη θέση τους ως το κύριο προστατευτικό στοιχείο στα οχήματα. Αυτή η λειτουργία μπήκε στην καθημερινή ημερήσια έρευνα των κατασκευαστών για διαρκή βελτίωση ώστε να προσφέρουν υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας. Παράλληλα οι σχεδιαστές άρχισαν να αναζητούν τρόπους για να προσελκύουν το βλέμμα. Σήμερα πλέον οι προφυλακτήρες δεν εκτελούν μια αισθητική λειτουργία, αλλά παίζουν σημαντικό ρόλο στην αύξηση των επιπέδων ασφάλειας. Ο μπροστινός προφυλακτήρας γίνεται όλο και μεγαλύτερος ώστε να χωράει τα φωτιστικά σώματα, τα φώτα ομίχλης, τις μάσκες, τους αισθητήρες στάθμευσης, αλλά και τα απαραίτητα συστήματα ασφάλειας.

Τα δεκάδες μοντέλα που κυκλοφορούν εμπεριέχουν στον προφυλακτήρα μοναδικά στοιχεία που τα κάνει να ξεχωρίζουν από άλλα μοντέλα, ενώ μέσω αυτού γίνεται και ο διαχωρισμός του στυλ (σπορ, εκτός δρόμου, οικογενειακό). Επίσης, σε αντίθεση με τους λαμπερούς χρωμιωμένους προφυλακτήρες του παρελθόντος, οι σύγχρονοι προφυλακτήρες από πλαστικό καλύπτουν μέρη που καθιστούν τα αυτοκίνητα πολύ πιο ασφαλή και περικλείουν μέρη του αμορτισέρ, των αναρτήσεων, ενώ έχουν και πρακτικό χαρακτήρα όπως την μείωση της αντίστασης του αέρα, την αύξηση της ψύξης του κινητήρα και την προστασία του αυτοκινήτου από την λάσπη.

Βλέποντας την εξέλιξη του προφυλακτήρα από το 1905 μέχρι σήμερα αντιλαμβανόμαστε ότι δεν φαίνεται να μένει στάσιμη. Ίσως σε λίγα χρόνια να βρεθούμε μπροστά σε νέα μοντέλα προφυλακτήρων που θα είναι πολύ διαφορετικά από αυτά που γνωρίζουμε την δεκαετία που διανύουμε.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

# TAGS

  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
  • ΑΣΦΑΛΕΙΑ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ
Δες όλες τις ειδήσεις και τα νέα τη στιγμή που συμβαίνουν
Merry Friday στα Public: Η αγαπημένη 3for2 προσφορά επιστρέφει σε Παιχνίδια, Χαρτικά & Είδη Δώρων!

Merry Friday στα Public: Η αγαπημένη 3for2 προσφορά επιστρέφει σε Παιχνίδια, Χαρτικά & Είδη Δώρων!

ΔΕΗ: Φως στο φόβο των γυναικών στις νυχτερινές μετακινήσεις

ΔΕΗ: Φως στο φόβο των γυναικών στις νυχτερινές μετακινήσεις

Όταν οι διαβάσεις ξεθωριάζουν, ποιος προστατεύει τα παιδιά μας;

Όταν οι διαβάσεις ξεθωριάζουν, ποιος προστατεύει τα παιδιά μας;

Από τη συνδρομή στο Netflix… στην εποχή της αυτοματοποίησης

Από τη συνδρομή στο Netflix… στην εποχή της αυτοματοποίησης

Καρκίνος μαστού: Η σύγχρονη προσέγγιση σε μια παλιά νόσο

Καρκίνος μαστού: Η σύγχρονη προσέγγιση σε μια παλιά νόσο

Οι αγρότες τρομάζουν την κυβέρνηση – Το Μαξίμου αναζητά νέα στρατηγική, ελπίζει στον... χρόνο

Οι αγρότες τρομάζουν την κυβέρνηση – Το Μαξίμου αναζητά νέα στρατηγική, ελπίζει στον... χρόνο

Ξύλο και χημικά δυναμώνουν τα μπλόκα των αγροτών

Ξύλο και χημικά δυναμώνουν τα μπλόκα των αγροτών

Επιστροφή ενοικίου: Πώς και πότε γίνονται οι διορθώσεις μετά το φιάσκο της πληρωμής

Επιστροφή ενοικίου: Πώς και πότε γίνονται οι διορθώσεις μετά το φιάσκο της πληρωμής

Ο Αλέξης θέτει το θέμα της εναλλακτικής διακυβέρνησης

Ο Αλέξης θέτει το θέμα της εναλλακτικής διακυβέρνησης

Η αδύνατη αυτοδυναμία, το πρόβλημα του ΠΑΣΟΚ, οι κυβερνήσεις συνεργασίας και τα νέα κόμματα

Η αδύνατη αυτοδυναμία, το πρόβλημα του ΠΑΣΟΚ, οι κυβερνήσεις συνεργασίας και τα νέα κόμματα

5 λόγοι που πεινάτε αμέσως μετά από ένα γεύμα

5 λόγοι που πεινάτε αμέσως μετά από ένα γεύμα

Οδηγίες ΠΟΥ για τη χρήση GLP-1 για την παχυσαρκία – Επιμένει στην «περιορισμένη πρόσβαση»

Οδηγίες ΠΟΥ για τη χρήση GLP-1 για την παχυσαρκία – Επιμένει στην «περιορισμένη πρόσβαση»

ΕΦΕΤ: Ανακαλείται στραγγιστό γιαούρτι – «Μην το καταναλώσετε»

ΕΦΕΤ: Ανακαλείται στραγγιστό γιαούρτι – «Μην το καταναλώσετε»

Κορωνοϊός: Έξαρση κρουσμάτων στο προσωπικό παιδικού σταθμού σε δήμο της Αττικής

Κορωνοϊός: Έξαρση κρουσμάτων στο προσωπικό παιδικού σταθμού σε δήμο της Αττικής

Τι αλλαγές φέρνει το νομοσχέδιο του ΥΠΕΝ για την αποθήκευση στα φωτοβολταϊκά

Τι αλλαγές φέρνει το νομοσχέδιο του ΥΠΕΝ για την αποθήκευση στα φωτοβολταϊκά

Ηλεκτρισμός: Οριακή πτώση της ζήτησης τον Οκτώβριο- Πώς μοιράζεται η «πίτα» της λιανικής

Ηλεκτρισμός: Οριακή πτώση της ζήτησης τον Οκτώβριο- Πώς μοιράζεται η «πίτα» της λιανικής

Στοχευμένες αλλαγές στο Αποθεματικό Σταθερότητας από την Κομισιόν- «μαξιλάρι» για την εκκίνηση του ETS2

Στοχευμένες αλλαγές στο Αποθεματικό Σταθερότητας από την Κομισιόν- «μαξιλάρι» για την εκκίνηση του ETS2

Στο τραπέζι του διαλόγου Eurelectric και βιομηχανία για το ενεργειακό κόστος

Στο τραπέζι του διαλόγου Eurelectric και βιομηχανία για το ενεργειακό κόστος

Ενεργειακό κόστος: Στο «περίμενε» για τα κυβερνητικά μέτρα στήριξης η βιομηχανία

Ενεργειακό κόστος: Στο «περίμενε» για τα κυβερνητικά μέτρα στήριξης η βιομηχανία

Επίδομα θέρμανσης: Ξεπέρασαν τις 895.000 οι αιτήσεις- Τα SOS για τις κοινόχρηστες δαπάνες

Επίδομα θέρμανσης: Ξεπέρασαν τις 895.000 οι αιτήσεις- Τα SOS για τις κοινόχρηστες δαπάνες

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πώς θα δείξετε στο σκύλο σας ότι τον αγαπάτε «στη δική του γλώσσα»

Life 18:21

Δούκας για Βασιλίσσης Όλγας: Το έργο έχει… στοιχειώσει - Κάποιοι δεν θέλουν να τελειώσει (Βίντεο)

Ελλάδα 18:19

Η LG ανακοινώνει οργανωτικές αλλαγές το 2026

Επιχειρήσεις 18:17

«Παρά Πέντε» 20 χρόνια μετά: Οι πρωταγωνιστές βαθμολογούν το reunion (Βίντεο)

Life 18:16

Το ArGOODaki των Goody’s Burger House κάνει «πετάλι» προς ένα ισότιμο μέλλον για τα παιδιά

Επιχειρήσεις 18:10

Μαξίμου για λειψυδρία: Ξανά στο προσκήνιο η ατομική ευθύνη - «Κρίσιμη η ανταπόκριση των πολιτών»

Πολιτική 18:09
Όλες Οι Ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μπλόκα αγροτών: «Σπάσαμε τον τσαμπουκά της κυβέρνησης» - Αύριο νέα συνέλευση

Ελλάδα 20:02

Πώς συνέβη το θανατηφόρο τροχαίο στη Λούτσα: Ο 24χρονος είχε έρθει Ελλάδα για την ορκωμοσία της κοπέλας του

Ελλάδα 19:09

Λάρισα: Καταγγελία για αστυνομική βία στη Νίκαια - «Παρακαλούσαμε να σταματήσουν το χτύπημα με τα γκλομπ»

Ελλάδα 22:02

Κάρμεν Ρουγγέρη: Αποκάλυψε τον λόγο που άργησε να κάνει παιδιά με τον σύζυγό της (βίντεο)

Life 22:54

Κόρη τραυματία αγρότη: «Οι αστυνομικοί έσπασαν τα πλευρά του πατέρα μου»

Ελλάδα 20:36
Ειδήσεις από την Περιφέρεια - σε συνεργασία με τα μεγαλύτερα ενημερωτικά μέσα της Περιφέρειας

# HOT TOPICS

  • ΚΑΙΡΟΣ
  • ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΡΕΥΜΑΤΟΣ

ΤΙΜΕΣΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

αναλύσεις & ρεπορτάζ
από την συντακτική ομάδα τουDnews

ΤΙΜΕΣ ΡΕΥΜΑ ΤΙΜΕΣ ΦΥΣ. ΑΕΡΙΟ

Σχετικά Άρθρα

Honda: Αναπτύσσει πρωτοβουλίες για εναλλακτικά υλικά βασισμένα σε βιολογική μηχανική και ανακύκλωση

Honda: Αναπτύσσει πρωτοβουλίες για εναλλακτικά υλικά βασισμένα σε βιολογική μηχανική και ανακύκλωση

Auto - Moto 29.11.2025 18:27
Θύελλα στον ασφαλιστικό κλάδο: Η ΕΑΔΕ καταγγέλλει μονομερείς αλλαγές σε συμβόλαια της Εθνικής Ασφαλιστικής

Θύελλα στον ασφαλιστικό κλάδο: Η ΕΑΔΕ καταγγέλλει μονομερείς αλλαγές σε συμβόλαια της Εθνικής Ασφαλιστικής

Επιχειρήσεις 26.11.2025 17:52
Ο Richard Hammond απέκτησε τη δική του Ford Mustang Dark Horse (Βίντεο)

Ο Richard Hammond απέκτησε τη δική του Ford Mustang Dark Horse (Βίντεο)

Auto - Moto 25.11.2025 17:07
Θωρακίζεται η ασφάλεια των αρτοσκευασμάτων με νέο εργαστηριακό έλεγχο

Θωρακίζεται η ασφάλεια των αρτοσκευασμάτων με νέο εργαστηριακό έλεγχο

Ελλάδα 25.11.2025 02:00

NETWORK

Το Green Tank στον ετήσιο θεσμικό διάλογο 2025 της αποστολής για τη φυσική κληρονομιά στη Βαρκελώνη

Το Green Tank στον ετήσιο θεσμικό διάλογο 2025 της αποστολής για τη φυσική κληρονομιά στη Βαρκελώνη

ienergeia.gr 12.01.2025 - 15:44
ΕTBA BI.ΠΕ: Νέος ιστότοπος, εφαρμογή MyETVA και ψηφιακός χάρτης για τις Εγκατεστημένες Επιχειρήσεις

ΕTBA BI.ΠΕ: Νέος ιστότοπος, εφαρμογή MyETVA και ψηφιακός χάρτης για τις Εγκατεστημένες Επιχειρήσεις

ienergeia.gr 12.01.2025 - 15:03
Οδηγίες ΠΟΥ για τη χρήση GLP-1 για την παχυσαρκία – Επιμένει στην «περιορισμένη πρόσβαση»

Οδηγίες ΠΟΥ για τη χρήση GLP-1 για την παχυσαρκία – Επιμένει στην «περιορισμένη πρόσβαση»

healthstat.gr 12.01.2025 - 16:23
ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ: Ημέρα ενάντια στο AIDS - Η ανάγκη για ενημέρωση, έγκαιρο έλεγχο και πρόσβαση σε θεραπεία είναι συνεχής

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ: Ημέρα ενάντια στο AIDS - Η ανάγκη για ενημέρωση, έγκαιρο έλεγχο και πρόσβαση σε θεραπεία είναι συνεχής

ienergeia.gr 12.01.2025 - 15:42
ΕΦΕΤ: Ανακαλείται στραγγιστό γιαούρτι – «Μην το καταναλώσετε»

ΕΦΕΤ: Ανακαλείται στραγγιστό γιαούρτι – «Μην το καταναλώσετε»

healthstat.gr 12.01.2025 - 16:45
5 λόγοι που πεινάτε αμέσως μετά από ένα γεύμα

5 λόγοι που πεινάτε αμέσως μετά από ένα γεύμα

healthstat.gr 12.01.2025 - 17:58
ΟΛΠ Α.Ε.: Ολοκλήρωση Άσκησης Ετοιμότητας για την αντιμετώπιση περιστατικών ρύπανσης στο Λιμάνι του Πειραιά

ΟΛΠ Α.Ε.: Ολοκλήρωση Άσκησης Ετοιμότητας για την αντιμετώπιση περιστατικών ρύπανσης στο Λιμάνι του Πειραιά

ienergeia.gr 12.01.2025 - 15:40
Κορωνοϊός: Έξαρση κρουσμάτων στο προσωπικό παιδικού σταθμού σε δήμο της Αττικής

Κορωνοϊός: Έξαρση κρουσμάτων στο προσωπικό παιδικού σταθμού σε δήμο της Αττικής

healthstat.gr 12.01.2025 - 16:35
Dnews

ΟΠΙΝΙΟΝ ΠΟΣΤ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α.Ε. "OPINIONPOST" Διεύθυνση: ΚΛΕΑΝΘΟΥΣ 8, 16346 ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΑΘΗΝΑ, Ελλάδα
ΑΦΜ: 800961697 - ΔΟΥ: Φ.Α.Ε. Πειραιά
ΑΡ. ΓΕΜΗ: 145803601000
Τηλ: 210 7517080
E-mail: info@dnews.gr

Domain name: Dnews.gr (Dikaiologitika.gr)
Νόμιμος Εκπρόσωπος - Διευθύνων Σύμβουλος: Νίκος Ανδριόπουλος (andriopoulos@opinion-post.gr)
Ιδιοκτησία: OPINIONPOST A.E. - Μέτοχοι: ENERGY REGISTER Α.Ε. / Ανδριόπουλος Νικόλαος
Δικαιούχος Domain: OPINIONPOST A.E. - Διαχειριστής Domain: Σωτήρης Μπέσκος
Διευθυντής Ιστοσελίδας: Παναγιώτης Ευθυμιάδης
Διευθυντής Σύνταξης: Κώστας Σαρρηκώστας

  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • COOKIES
  • ΚΩΔΙΚΑΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Μέλος ΕΝΕΔ

Copyright © 2011 - 2025 OpinionPost S.A. All rights reserved.

Developed by Nuevvo.

ΜΕΛΟΣ #242054 Μ.Η.Τ. Μέλος #242054 του Μ.Η.Τ.
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Διεθνή
  • Life
  • Παιδεία
  • Υγεία
  • Αθλητισμός
  • Επιστήμη
  • Επιχειρήσεις
  • Θέσεις Εργασίας
  • Ο Πληροφοριοδότης
  • Παιχνίδια Εξουσίας
  • Τεχνολογία
  • Auto - Moto
  • Entertainment
  • Market Maven
  • News In English
  • Opinions
  • Ειδήσεις Από Την Περιφέρεια
  • Όλες οι Ειδήσεις
Games