Οι απρόσμενοι και σαρωτικοί δασμοί που επέβαλε αδιακρίτως ο Τραμπ, θα προκαλέσουν σημαντικές αυξήσεις σε αρκετά προϊόντα, ανάμεσά τους και στα αθλητικά της Adidas, προειδοποιεί ο επικεφαλής του γερμανικού κολοσσού.
Όπως δήλωσε ο ίδιος ο Bjorn Gulden την Τρίτη, οι αυξήσεις αυτές θα πλήξουν ιδιαίτερα του Αμερικανούς καταναλωτές. «Δεδομένου ότι προς το παρόν δεν μπορούμε να παράγουμε σχεδόν κανένα από τα προϊόντα μας στις ΗΠΑ, αυτοί οι αυξημένοι δασμοί θα προκαλέσουν αναπόφευκτα αυξημένο κόστος για όλα τα προϊόντα μας στην αμερικανική αγορά» διευκρίνισε ο Bjorn Gulden, επικεφαλής της εταιρείας.
Επισήμανε πως η Adidas είχε στείλει επιπλέον αποθέματα στις ΗΠΑ για να εκτελωνιστούν, πριν τεθούν σε ισχύ οι δασμοί, αλλά πρόσθεσε ότι η εταιρεία τελικά θα «ένιωθε» την αύξηση του βασικού δασμού ύψους 10% του Τραμπ για όλες τις εισαγωγές. «Η αύξηση του κόστους λόγω των υψηλότερων δασμών θα προκαλέσουν τελικά αύξηση στις τιμές. Αλλά προς το παρόν είναι αδύνατο να τις ποσοστικοποιήσουμε ή να συμπεράνουμε ποιος θα είναι ο αντίκτυπος που θα μπορούσε να έχει στους καταναλωτές, που θέλουν τα προϊόντα μας» είπε χαρακτηριστικά.
Η Adidas ανακατεύθυνε επίσης ορισμένα προϊόντα που κατασκευάστηκαν στην Κίνα και προορίζονταν για τις ΗΠΑ σε άλλες αγορές, οι οποίες αναμένεται να αποκτήσουν μεγαλύτερη σημασία για την εταιρεία μετά τον αυξανόμενο εμπορικό πόλεμο μεταξύ των παγκόσμιων υπερδυνάμεων.
Το πρώτο τρίμηνο του 2025 οι πωλήσεις στις ΗΠΑ αυξήθηκαν μόλις 3%, κυρίως λόγω και του σκανδάλου με τη διάσημη γραμμή Yeezy, που προκάλεσε με τις ναζιστικές δηλώσεις του, ο Κάνιε Γουέστ, που λάνσαρε τη σειρά. Η συνεργασία του έληξε το 2022.
Στην Ευρώπη, από την άλλη, οι αυξήσεις της Adidas έφτασαν στο 14% το πρώτο τρίμηνο του 2025, ενώ αντίστοιχα οι αυξήσεις στην αγορά της Κίνας άγγιξαν το 13%.
Η εταιρεία, που έχει τη βάση της στο Herzogenaurach της νότιας Γερμανίας, δήλωσε επίσης πως αποφεύγει να εκδώσει προβλέψεις κερδών για ολόκληρο το έτος, επικαλούμενη την απρόβλεπτη φύση των δασμών, η οποία επηρεάζει πολλές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ινδονησίας και του Βιετνάμ, όπου η Adidas παράγει πολλά από τα παπούτσια και τα αθλητικά της ρούχα.
«Σε έναν φυσιολογικό κόσμο» όπως είπε ο Bjorn Gulden «τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου θα είχαν οδηγήσει την εταιρεία σε αύξηση των προοπτικών για τα έσοδα και τα λειτουργικά κέρδη για το 2025, αλλά «η αβεβαιότητα σχετικά με τους δασμούς των ΗΠΑ έχει βάλει προς ώρας τέλος σε αυτό».
Με πληροφορίες των NYT































