Dnews
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
  • ENTERTAINMENT
  • NEWS IN ENGLISH
Dnews
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
  • ENTERTAINMENT
  • NEWS IN ENGLISH
Games
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Πολιτική 27.02.2019 20:30

Σπίρτζης: Φάγαμε τόνους λάσπης για τον αυτοκινητόδρομο Πατρών - Πύργου

Image of Αθανασία Βιδάλη Αθανασία Βιδάλη
photo: Eurokinissi photo: Eurokinissi
Για «τόνους λάσπης που δέχτηκε ο ίδιος σε προσωπικό επίπεδο αλλά και η κυβέρνηση σε πολιτικό επίπεδο» σχετικά με τον αυτοκινητόδρομο Πατρών - Πύργου μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης ενημερώνοντας αναλυτικά την αρμόδια επιτροπή της Βουλής για την πορεία του έργου.

Ο κ Σπίρτζης ανακοίνωσε παράλληλα ότι μέσα σε 2,5 μήνες «θα μπουν μπουλντόζες» και θα ξεκινήσει η ουσιαστική κατασκευή του έργου.

Όπως είπε ο υπουργός «οι βουλευτές της Ηλείας έχουν δείξει ιδιαίτερο ζήλο για την υλοποίηση του έργου» «Τους ευχαριστώ , είπε, για την πίεση που ασκούσαν, αλλά δεν τους ευχαριστώ για την υιοθέτηση αθλιοτήτων τα οποία έχουν γραφεί στον Τύπο, από τα οποία δεν ισχύει τίποτα».

Όπως είπε ο κ. Σπίρτζης και στο Περιφερειακό Συνέδριο στην Αρχαία Ολυμπία η προκήρυξη του διαγωνισμού για το έργο Πάτρα- Πύργος που είχε σχεδιάσει η προηγούμενη κυβέρνηση, μετά την αποκοπή του έργου από την Ολυμπία Οδό, ήταν προβληματική και διάτρητη. Δεν υπήρχε διασφαλισμένη χρηματοδότηση, παρά τα όσα υποστηρίζει η ΝΔ, και θα οδηγούσε με απόλυτη βεβαιότητα σε δικαστικές διαμάχες, που θα είχαν ως αποτέλεσμα την τελική ματαίωση του έργου.

Ανέφερε, ότι κατά των όρων του διαγωνισμού προσέφυγε η ΜΕΤΚΑ οι οποία ούτε λίγο ούτε πολύ, προσέφυγε γιατί επρόκειτο για ένα διαγωνισμό» με σημαδεμένα χαρτιά».

«Τετρακόσια σαράντα εκατομμύρια ήταν ο προϋπολογισμός του παλιού διαγωνισμού, με τελείως αλλοιωμένες τις ποσότητες και άρα τον προϋπολογισμό. Με τελείως ψεύτικα τα στοιχεία , κίβδηλα στοιχεία, ώστε κάποιοι να έχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον διαγωνισμό» ανέφερε ο κ. Σπίρτζης.

ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΕ 2'

Όσα πρέπει να ξέρετε
για να ξεκινήσετε τη μέρα σας.

* Με την εγγραφή σας στο newsletter του Dnews, αποδέχεστε τους σχετικούς όρους χρήσης

Σύμφωνα με τον υπουργό οι ισχυρισμοί που προτάθηκαν αφορούσαν νόθευση του ανταγωνισμού, γεγονός που δημιουργούσε πολύ μεγάλα προβλήματα στην εξέλιξη των διαδικασιών του διαγωνισμού και βεβαίως, σημαντικές καθυστερήσεις.

Με λίγα λόγια, είπε, δεν είχαν οι διαγωνιζόμενοι την ίδια πρόσβαση στην ενημέρωση, στο τι εργασίες και τι ποσότητες εργασιών έπρεπε να έχουν για το Πάτρα – Πύργος. Δηλαδή, καταγγέλθηκε , επί της ουσίας, στήσιμο του έργου.

«Είχε γίνει η προσφυγή από το ΜΕΤΚΑ με δύο σημαντικές αιτιάσεις. Έθεταν θέμα αθέμιτου ανταγωνισμού, καθώς ο ανάδοχος του έργου (από το οποίο απεντάχθηκε το Πάτρα Πύργος) είχε όλα τα στοιχεία του έργου.

Ήταν σχεδόν βέβαιο, ότι θα δικαιώνονταν η εταιρεία, και θα τινάσσονταν ο διαγωνισμός στον αέρα.

Στις χωματουργικές εργασίες στον ενιαίο διαγωνισμό τα αδρανή υλικά, προβλέπονταν 3,5 εκατομμύρια κυβικά. Όταν το υπουργείο ξαναμέτρησε, μέτρησε 6,5 εκ. κυβικά.

Η χρηματοδότηση της ενιαίας εργολαβίας ήταν ανέφικτη. Καθώς όπως προέβλεπε ο διαγωνισμός « εγκρίνεται η χρηματοδότηση του έργου, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία, πριν την οριστική έγκριση του φακέλου μεγάλου έργου από τα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η μελέτη κόστους οφέλους θα γινόταν με μικρή έκπτωση, γεγονός που θα οδηγούσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στην απόρριψη του έργου» είπε ο υπουργός και υπογράμμισε πως «όταν κόπηκε η Πατρών -Πύργου από την Ολυμπία οδό, με την αναθεώρηση του 2013, δεν υπήρχε κάποια πρόβλεψη για να είναι το έργο εγκεκριμένο έργο. Αν δεν αναπτύσσονταν διαδοχικές διαδικασίες μεγάλων εκπτώσεων, δεν θα μπορούσαμε να πάρουμε την έγκριση μεγάλου έργου για τη χρηματοδότηση».

Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη το έργο θα εξελίσσεται σε οκτώ διαφορετικά μέτωπα. Σε έξι – επτά σε πρώτη φάση -γιατί το Ελεγκτικό Συνέδριο περίπου δέκα μέρες θα έχει στείλει και την έβδομη σύμβαση ταυτόχρονα, με ένα θεσμικό πλαίσιο που μπορείς εύκολα να βγάλεις πλέον τον ανάδοχο που δεν προχωράει το έργο, με διαφορετικούς αναδόχους.

Μέχρι στιγμής είναι τέσσερις ή πέντε οι εταιρείες που θα συμμετέχουν στην υλοποίηση, που θα έχουμε σύγκριση ανά τμήμα ότι το ένα τμήμα έχει προχωρήσει 30%, το άλλο 28%, το τρίτο 10%, άρα θα μπορείτε να έχετε και έναν κοινωνικό έλεγχο του πως προχωράνε όλα τα τμήματα.

Και βέβαια με τους εργολήπτες που δεν κάνουν εγκαίρως και σοβαρά της δουλειά τους να μπορείς να τους αντικαταστήσεις, με τον επόμενο που είναι στη λίστα του διαγωνισμού, με διαφάνεια και με αυτό που θα πληρώσει ο Έλληνας πολίτης, εκεί που πρέπει.

«Η διαδικασία για να φτάσουμε στην υλοποίηση της Πατρών-Πύργου, υπογράμμισε ο υπουργός, ήταν μια μεγάλη μάχη τέσσερα χρόνια για να μπορέσει επιτέλους ο πολίτης της Ηλείας να έχει αυτοκινητόδρομο και όχι μονοπάτι, να μην σκοτώνεται και να έχει διαχωριστική νησίδα και να ξέρει ποιοι έχουν λαϊκίσει για να κερδίσουν την ψήφο τους ή την εύνοιά τους και ποιοι έδωσαν τη μάχη για να υπάρχει αυτοκινητόδρομος στην περιοχή».

# TAGS

  • ΣΠΙΡΤΖΗΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Δες όλες τις ειδήσεις και τα νέα τη στιγμή που συμβαίνουν
Η μαγεία των Χριστουγέννων ξεκινά από τα Public

Η μαγεία των Χριστουγέννων ξεκινά από τα Public

Η Stoiximan παρουσιάζει τη νέα της εικόνα

Η Stoiximan παρουσιάζει τη νέα της εικόνα

Όταν οι αρθρώσεις αρχίζουν να μιλούν, είναι καιρός να τις ακούσεις

Όταν οι αρθρώσεις αρχίζουν να μιλούν, είναι καιρός να τις ακούσεις

Η εποχή του Universal Exchange: Η Bitget επαναπροσδιορίζει την ψηφιακή οικονομία

Η εποχή του Universal Exchange: Η Bitget επαναπροσδιορίζει την ψηφιακή οικονομία

26 μοναδικές προτάσεις δώρων για το 2026, από 10€ έως 200€ μόνο από το στίγκα!

26 μοναδικές προτάσεις δώρων για το 2026, από 10€ έως 200€ μόνο από το στίγκα!

Στους ώμους των αγροτών μια ολόκληρη κοινωνία

Στους ώμους των αγροτών μια ολόκληρη κοινωνία

3ος Πανελλήνιος Γραπτός ΑΣΕΠ - Ο γλωσσικός συλλογισμός «Σωστό/Λάθος/Δεν μπορώ να πω»

3ος Πανελλήνιος Γραπτός ΑΣΕΠ - Ο γλωσσικός συλλογισμός «Σωστό/Λάθος/Δεν μπορώ να πω»

Τελική ευθεία για φόρους και δηλώσεις: Όλες οι εκκρεμότητες έως 31 Δεκεμβρίου

Τελική ευθεία για φόρους και δηλώσεις: Όλες οι εκκρεμότητες έως 31 Δεκεμβρίου

Επιστροφή ενοικίου: Τελευταία ευκαιρία για άμεση πληρωμή, γιατί το ποσό βγαίνει «μικρότερο»

Επιστροφή ενοικίου: Τελευταία ευκαιρία για άμεση πληρωμή, γιατί το ποσό βγαίνει «μικρότερο»

Οι επόμενες πληρωμές για συντάξεις, ΔΥΠΑ, επιδόματα και Δώρο Χριστουγέννων

Οι επόμενες πληρωμές για συντάξεις, ΔΥΠΑ, επιδόματα και Δώρο Χριστουγέννων

Η «δύναμη» της βιταμίνης Α - Γιατί είναι σημαντική

Η «δύναμη» της βιταμίνης Α - Γιατί είναι σημαντική

Πόσο καιρό διατηρούνται τα μελομακάρονα και οι κουραμπιέδες

Πόσο καιρό διατηρούνται τα μελομακάρονα και οι κουραμπιέδες

Χορτοφαγική και vegan διατροφή στα παιδιά - Πόσο ασφαλής είναι

Χορτοφαγική και vegan διατροφή στα παιδιά - Πόσο ασφαλής είναι

Βελούδινη σούπα με κουνουπίδι χωρίς κρέμα γάλακτος - Η συνταγή

Βελούδινη σούπα με κουνουπίδι χωρίς κρέμα γάλακτος - Η συνταγή

Οι ενεργειακοί πάροχοι στο «παιχνίδι» των τηλεπικοινωνιών- Αυξάνονται οι συμμαχίες και ο ανταγωνισμός

Οι ενεργειακοί πάροχοι στο «παιχνίδι» των τηλεπικοινωνιών- Αυξάνονται οι συμμαχίες και ο ανταγωνισμός

RED III: Δίμηνη προθεσμία συμμόρφωσης στους κανόνες δίνει η Κομισιόν- Στο κάδρο η Ελλάδα και άλλες 7 χώρες

RED III: Δίμηνη προθεσμία συμμόρφωσης στους κανόνες δίνει η Κομισιόν- Στο κάδρο η Ελλάδα και άλλες 7 χώρες

Κομισιόν: 1,3 τρισ. ευρώ για τα δίκτυα έως το 2040 – Ποια ελληνικά projects εντάσσονται στις «ενεργειακές λεωφόρους»

Κομισιόν: 1,3 τρισ. ευρώ για τα δίκτυα έως το 2040 – Ποια ελληνικά projects εντάσσονται στις «ενεργειακές λεωφόρους»

Πάνω από 500 εκατ. ευρώ το έλλειμμα ΕΛΥΚΩ – Άμεση παρέμβαση από την Πολιτεία ζητά ο ΕΣΠΕΝ

Πάνω από 500 εκατ. ευρώ το έλλειμμα ΕΛΥΚΩ – Άμεση παρέμβαση από την Πολιτεία ζητά ο ΕΣΠΕΝ

Τα αγροτικά μπλόκα βαρόμετρο για τη ζήτηση καυσίμων- Ανθεκτική η αγορά με οριακή τάση ανόδου τιμών

Τα αγροτικά μπλόκα βαρόμετρο για τη ζήτηση καυσίμων- Ανθεκτική η αγορά με οριακή τάση ανόδου τιμών

Τα αγροτικά μπλόκα βαρόμετρο για τη ζήτηση καυσίμων- Ανθεκτική η αγορά με οριακή τάση ανόδου τιμών

Τα αγροτικά μπλόκα βαρόμετρο για τη ζήτηση καυσίμων- Ανθεκτική η αγορά με οριακή τάση ανόδου τιμών

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΣΥΡΙΖΑ: Φωνάζει ο αρχηγός των γαλάζιων ακρίδων, για να φοβηθούν οι αγρότες

Πολιτική 12:30

Ζελένσκι: Ζητά «αξιοπρεπή» ειρήνη ενόψει της συνάντησης Αμερικανών, Ευρωπαίων και Ουκρανών στο Βερολίνο

Διεθνή 12:21

Άρης - Ολυμπιακός: Τι ώρα και σε ποιο κανάλι το ντέρμπι της 14ης αγωνιστικής της Super League

Αθλητισμός 12:13

Μακελειό στην Αυστραλία: Η στιγμή που πολίτης αφοπλίζει έναν από τους δύο δράστες (Βίντεο)

Διεθνή 12:02

Κόντρα Πολάκη - Παπαθανάση στη Βουλή για τον Πιερρακάκη: «Θα γίνει πιο μισητός και από τον Ντάισελμπλουμ»

Πολιτική 11:45

Ζωή Κωνσταντοπούλου: Στο μπλόκο των αγροτών της Νίκαιας θα βρεθεί το μεσημέρι

Πολιτική 11:36
Όλες Οι Ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ο Σιακαντάρης και η παρουσίαση του βιβλίου Τσίπρα

Ο Πληροφοριοδότης 13:06

Κρήτη: Πληθαίνουν τα ερωτήματα για την εξαφάνιση του 33χρονου γιατρού - «Δεν ήταν καλά», λέει ο πατέρας του

Ελλάδα 16:10

Ο Παύλος Μαρινάκης στέλνει μηνύματα για τον ρόλο της νέας γενιάς

Ο Πληροφοριοδότης 13:03

Η υπεράσπιση του 2015 - 19 και η αντιδεξιά ρητορική

Ο Πληροφοριοδότης 18:15

Η Toyota αποκαλύπτει το νέο Hilux - Πότε έρχεται στην Ελλάδα

Auto - Moto 13:36
Ειδήσεις από την Περιφέρεια - σε συνεργασία με τα μεγαλύτερα ενημερωτικά μέσα της Περιφέρειας

# HOT TOPICS

  • ΚΑΙΡΟΣ
  • ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΡΕΥΜΑΤΟΣ

ΤΙΜΕΣΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

αναλύσεις & ρεπορτάζ
από την συντακτική ομάδα τουDnews

ΤΙΜΕΣ ΡΕΥΜΑ ΤΙΜΕΣ ΦΥΣ. ΑΕΡΙΟ

Σχετικά Άρθρα

Βίντεο: Μικρό αεροπλάνο κάνει αναγκαστική προσγείωση σε αυτοκινητόδρομο, χτυπά όχημα

Βίντεο: Μικρό αεροπλάνο κάνει αναγκαστική προσγείωση σε αυτοκινητόδρομο, χτυπά όχημα

Διεθνή 10.12.2025 18:57
Τελεσίγραφο σε αγρότες: «Αδειάστε άμεσα το λιμάνι του Βόλου»

Τελεσίγραφο σε αγρότες: «Αδειάστε άμεσα το λιμάνι του Βόλου»

Ελλάδα 10.12.2025 12:43
Τέλη κυκλοφορίας 2026: Πού τα βρίσκω και πώς τα πληρώνω

Τέλη κυκλοφορίας 2026: Πού τα βρίσκω και πώς τα πληρώνω

Auto - Moto 08.12.2025 11:55
Η ΑΒΑΞ παρέδωσε τα τελευταία 10 χιλιόμετρα του άξονα «Πάτρα – Πύργος» - Γεγονός ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος

Η ΑΒΑΞ παρέδωσε τα τελευταία 10 χιλιόμετρα του άξονα «Πάτρα – Πύργος» - Γεγονός ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος

Επιχειρήσεις 05.12.2025 09:47

NETWORK

Πόσο καιρό διατηρούνται τα μελομακάρονα και οι κουραμπιέδες

Πόσο καιρό διατηρούνται τα μελομακάρονα και οι κουραμπιέδες

healthstat.gr 12.14.2025 - 06:11
ΑΠΘ: Πρώτη επιτυχημένη εφαρμογή εισαγωγής ανακυκλωμένου πλαστικού σε ασφαλτοτάπητες

ΑΠΘ: Πρώτη επιτυχημένη εφαρμογή εισαγωγής ανακυκλωμένου πλαστικού σε ασφαλτοτάπητες

ienergeia.gr 12.12.2025 - 15:44
Χορτοφαγική και vegan διατροφή στα παιδιά - Πόσο ασφαλής είναι

Χορτοφαγική και vegan διατροφή στα παιδιά - Πόσο ασφαλής είναι

healthstat.gr 12.14.2025 - 06:00
Πέτη Πέρκα: Η κυβέρνηση θέλει να τα ξεπουλήσει όλα - «Πάρτι» δισεκατομμυρίων με τις Συμβάσεις Παραχώρησης

Πέτη Πέρκα: Η κυβέρνηση θέλει να τα ξεπουλήσει όλα - «Πάρτι» δισεκατομμυρίων με τις Συμβάσεις Παραχώρησης

ienergeia.gr 12.12.2025 - 13:58
Χρ.Δήμας για “Route 2025”: Ενεργειακή αυτονομία του ΔΑΑ και αναβάθμιση της Ελλάδας στις βιώσιμες αερομεταφορές

Χρ.Δήμας για “Route 2025”: Ενεργειακή αυτονομία του ΔΑΑ και αναβάθμιση της Ελλάδας στις βιώσιμες αερομεταφορές

ienergeia.gr 12.12.2025 - 15:18
Βελούδινη σούπα με κουνουπίδι χωρίς κρέμα γάλακτος - Η συνταγή

Βελούδινη σούπα με κουνουπίδι χωρίς κρέμα γάλακτος - Η συνταγή

healthstat.gr 12.14.2025 - 06:33
Σ. Αρναούτογλου: Με ΗΠΑ και Κίνα να αποδυναμώνουν τη Συμφωνία του Παρισιού, η Ευρώπη καλείται να ηγηθεί σε μια κρίση που δεν γνωρίζει σύνορα

Σ. Αρναούτογλου: Με ΗΠΑ και Κίνα να αποδυναμώνουν τη Συμφωνία του Παρισιού, η Ευρώπη καλείται να ηγηθεί σε μια κρίση που δεν γνωρίζει σύνορα

ienergeia.gr 12.12.2025 - 15:02
Η «δύναμη» της βιταμίνης Α - Γιατί είναι σημαντική

Η «δύναμη» της βιταμίνης Α - Γιατί είναι σημαντική

healthstat.gr 12.14.2025 - 06:20
Dnews

ΟΠΙΝΙΟΝ ΠΟΣΤ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α.Ε. "OPINIONPOST" Διεύθυνση: Ιπποκράτους 2, Αθήνα, 10679, Ελλάδα
ΑΦΜ: 800961697 - ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ Αττικής
ΑΡ. ΓΕΜΗ: 145803601000
Τηλ: 210 3608484
E-mail: info@dnews.gr

Domain name: Dnews.gr (Dikaiologitika.gr)
Νόμιμος Εκπρόσωπος - Διευθύνων Σύμβουλος: Νίκος Ανδριόπουλος (andriopoulos@opinion-post.gr)
Ιδιοκτησία: OPINIONPOST A.E. - Μέτοχοι: ENERGY REGISTER Α.Ε. / Ανδριόπουλος Νικόλαος
Δικαιούχος Domain: OPINIONPOST A.E. - Διαχειριστής Domain: Σωτήρης Μπέσκος
Διευθυντής Ιστοσελίδας: Παναγιώτης Ευθυμιάδης
Διευθυντής Σύνταξης: Κώστας Σαρρηκώστας

  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • COOKIES
  • ΚΩΔΙΚΑΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Μέλος ΕΝΕΔ

Copyright © 2011 - 2025 OpinionPost S.A. All rights reserved.

Developed by Nuevvo.

ΜΕΛΟΣ #242054 Μ.Η.Τ. Μέλος #242054 του Μ.Η.Τ.
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Διεθνή
  • Life
  • Παιδεία
  • Υγεία
  • Αθλητισμός
  • Επιστήμη
  • Επιχειρήσεις
  • Θέσεις Εργασίας
  • Ο Πληροφοριοδότης
  • Παιχνίδια Εξουσίας
  • Τεχνολογία
  • Auto - Moto
  • Entertainment
  • Market Maven
  • News In English
  • Opinions
  • Ειδήσεις Από Την Περιφέρεια
  • Όλες οι Ειδήσεις
Games