Το πανελλήνιο θρηνεί την απώλεια του σπουδαίου τραγουδοποιού Διονύση Σαββόπουλου που υπήρξε κατά κοινή ομολογία ένας σημαντικότερους δημιουργούς του μουσικού και εν γένει καλλιτεχνικού στερεώματος. Δίχως αμφιβολία κέρδισε επάξια τον τίτλο του τραγουδοποιού που ένωσε γενιές υπό την σκέπη των τραγουδιών και του εμβληματικού του στίχου, Με λόγο ποιητικό, στοχαστικό και συχνά σατιρικό, κατάφερε να παντρέψει τη μουσική με την κοινωνική παρατήρηση. Τα τραγούδια του δεν είναι απλώς μελωδίες είναι σχόλια πάνω στη ζωή, στην πολιτική, στην ιστορία και στον άνθρωπο.
{https://exchange.glomex.com/video/v-ddoogvxqx9ep?integrationId=40599y14juihe6ly}
Η παιδαγωγική διάσταση του έργου του Διονύση Σαββόπουλου
Το έργο του Σαββόπουλου ξεπερνά τα όρια της τέχνης και γίνεται φορέας αξιών και προβληματισμού. Στο τραγούδι «Τι έπαιξα στο Λαύριο» από τον δίσκο Ρεζέρβα (1979), ακούγεται ο στίχος: «Πώς να κρυφτείς απ’ τα παιδιά – έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα». Ο στίχος αυτός συνοψίζει τη στάση του απέναντι στις νεότερες γενιές: εμπιστοσύνη, ειλικρίνεια και διάθεση διαλόγου. Δεν κρύβεται πίσω από ρόλους, αλλά συνομιλεί με τους νέους για τα όνειρα και τις αγωνίες τους. Γι’ αυτό και το έργο του έχει ενταχθεί στα σχολικά εγχειρίδια, τόσο στη Νεοελληνική Λογοτεχνία της Β΄ Γυμνασίου (https://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2246/Keimena-Neoellinikis-Logotechnias_B-Gymnasiou_html-empl/indexl_1.html) όσο και στη Μουσική της Γ΄ Γυμνασίου, ως ζωντανό παράδειγμα καλλιτεχνικής δημιουργίας που συνδυάζει το προσωπικό βίωμα με την κοινωνική ευθύνη.
{https://exchange.glomex.com/video/v-ddomi4swruy1?integrationId=40599y14juihe6ly}
Τα τραγούδια του γράφουν τη δική τους ιστορία και στα σχολικά βιβλία
Ο Σαββόπουλος κατάφερε να ενώσει διαφορετικούς μουσικούς κόσμους: τη ροκ μουσική με το ρεμπέτικο, τη δημοτική παράδοση με τη σύγχρονη ποίηση. Αυτή η σύνθεση εκφράζει το όραμά του για μια «μικρή αλλά δημιουργική Ελλάδα», όπου το παλιό και το νέο συνυπάρχουν δημιουργικά. Τα τραγούδια του θα συνεχίσουν να εμπνέουν, να διδάσκουν και να προκαλούν διάλογο. Μέσα από τη μουσική του, οι μαθητές καλούνται να στοχαστούν πάνω σε ερωτήματα όπως:
Ποια είναι η θέση του καλλιτέχνη στην κοινωνία; Πώς η τέχνη μπορεί να μιλήσει για τον άνθρωπο, τον χρόνο και την αλλαγή; Με ποιον τρόπο η παράδοση γίνεται σύγχρονη μέσα από τη δημιουργία; Η παρουσία του στα σχολικά βιβλία αποτελεί φόρο τιμής αλλά και μια πρόσκληση για δημιουργική σκέψη – να ακούμε, να παρατηρούμε, να αμφισβητούμε και να δημιουργούμε, όπως έκανε κι εκείνος. Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) αποχαιρετά με σεβασμό και συγκίνηση τον τραγουδοποιό δίνοντας έμφαση στο πολυσήμαντο του έργο του και την παιδαγωγική του διάσταση γεγονός που επιβεβαιώνεται από την έντονη παρουσία των τραγουδιών του στα σχολικά βιβλία.
{https://exchange.glomex.com/video/v-ddol4x5gb6lt?integrationId=40599y14juihe6ly}
Μέσα από ερωτήματα και δραστηριότητες, οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται να προβληματιστούν πάνω στη στάση του δημιουργού, στη σχέση γενεών και στην έννοια του αληθινού χρόνου», προσεγγίζοντας τη μουσική ως φορέα αξιών και κοινωνικού διαλόγου. Επιπλέον, στο βιβλίο της Μουσικής της Γ΄ Γυμνασίου στη σελίδα 79, συναντούμε το αφιέρωμα «Για τη μικρή Ελλάδα του Διονύση Σαββόπουλου» (https://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2304/Mousiki_G-Gymnasiou_html-empl/index5_6.html), όπου παρουσιάζεται η πορεία και η καλλιτεχνική του εξέλιξη – από το Φορτηγό και το Περιβόλι του Τρελλού έως τον Μπάλλο και τη συνεργασία του με τον Μάνο Χατζιδάκι. Μέσα από το κείμενο αυτό, οι μαθητές γνωρίζουν τη συμβολή του στη διαμόρφωση της σύγχρονης ελληνικής μουσικής, τη γέφυρα που δημιούργησε ανάμεσα στη λόγια και τη λαϊκή παράδοση, αλλά και τον ρόλο του ως εκφραστή κοινωνικών ιδεών και προοδευτικών οραμάτων.
{https://www.facebook.com/spyros.doukakis/posts/pfbid02F2ikUZBEKFTxQYLPScgcvtj7dJdSyexqGqJUQxN3GbSeQRadjWcZcA1mwXYuZ2E8l}

































