Κλιμακούμενης δυσκολίας με σχετική πίεση χρόνου θεωρούνται και τα θέματα της Βιολογίας στα οποία κλήθηκαν να εξεταστούν οι υποψήφιοι των ΓΕΛ στις Πανελλήνιες 2025 της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας.
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσαν στο Dnews εκπαιδευτικοί τα φετινά θεματα κρίνονται διαβαθμισμένης δυσκολίας και συγκριτικά με τα περσινά θεωρούνται πιο απαιτητικά και δύσκολα για τους υποψηφίους.
Πανελλήνιες 2025: Η διαχείριση του χρόνου μπορεί να κοστίσει στους υποψηφίους στη Βιολογία
Ειδικότερα σύμφωνα με τους Βιολόγους των Φροντιστηρίων ΜΕΘΟΔΙΚΟ σε γενικές γραμμές τα θέματα καλύπτουν μεγάλο εύρος της ύλης άλλα όχι όλο, παρουσιάζοντας διαβάθμιση και παρόμοιας δυσκολίας σε σχέση με τα περσινά. Πιο συγκεκριμένα οι ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής στο Θέμα Α απαιτούν μεγάλη προσοχή στην ανάγνωση της εκφώνησης και τον επιλογών.
Το Θέμα Β κρίνεται βατό αλλά απαιτεί συνδυασμό γνώσεων από διαφορετικά κεφάλαια στα ερωτήματα Β1 και Β4.
Το Θέμα Γ στο σύνολό του δεν παρουσιάζει κάποια ιδιαίτερη δυσκολία με εξαίρεση ίσως το Γ3 που απαιτεί δυνατότητα συνδυασμού γνώσεων.
Το Θέμα Δ είναι απαιτητικότερο από το αντίστοιχο περσινό καθώς χρειάζονται γνώσεις από 3 διαφορετικά κεφάλαια.
Συνολικά, τα θέματα κρίνονται αναμενόμενα, χωρίς εκπλήξεις, παρόμοιας δυσκολίας με τα περσινά και απευθύνονται σε καλά προετοιμασμένους υποψηφίους που μπορούν να διαχειριστούν σωστά το χρόνο και να απαντήσουν σε όλα τα ζητούμενα με ψυχραιμία.
ΟΕΦΕ: «Απαιτητικά θέματα που θα δυσκολέψουν τους υποψηφίους με λιγότερη εξοικείωση»
Όπως τόνισαν οι Βιολόγοι του ΟΕΦΕ «τα φετινά θέματα Βιολογίας ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας και απευθύνονταν σε καλά προετοιμασμένους μαθητές. Αν και απαιτούσαν καλή προετοιμασία και σε βάθος κατανόηση της ύλης, κρίνονται ως δίκαια καθώς έδιναν τη δυνατότητα στους καλά προετοιμασμένους μαθητές να αναδείξουν την κριτική τους ικανότητα και την επιστημονική τους σκέψη. Ωστόσο, η αυξημένη απαίτηση σε συνδυασμό με την πίεση του χρόνου ενδέχεται να δυσκολέψει σημαντικά τους υποψηφίους με λιγότερη εξοικείωση στην εφαρμογή γνώσεων σε σύνθετα ερωτήματα. Πιο συγκεκριμένα:
Θέμα Α: Κρίνεται απαιτητικό για καλά προετοιμασμένους μαθητές, απαιτεί κατανόηση και προσοχή στις λεπτομέρειες
Θέμα Β: Δεν αναμένεται να προβληματίσει ιδιαίτερα τους μαθητές
Θέμα Γ: Μέτριας δυσκολίας, ενδιαφέρον παρουσιάζει το Γ2
Θέμα Δ: Απαιτητικό για καλά προπετοιμασμένους μαθητές, ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται το Δ5»
Παπαοικονόμου Σταματία: «Το θέμα Δ θα δυσκολέψει τους περισσότερους υποψηφίους»
Από πλευράς των Φροντιστηρίων ΕΛΙΞ, η κα Παπαοικονόμου Σταματία σημείωσε ότι «τα θέματα καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα της ύλης. Είναι και σωστή και καλή η διαβάθμιση της ύλης. Είναι για καλά προετοιμασμένους υποψηφίους, θεωρούμε ότι τα θέματα έχουν αποδοθεί με σαφήνεια ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα ως προς την κατανόησή τους. Παρολαυτά το Θέμα Δ5 που αντιστοιχεί σε 6 μονάδες κρίνεται ως ιδιαίτερα απαιτητικό θέμα το οποίο θα δυσκολέψει και τους περισσότερους υποψηφίους. Τα φετινά θέματα είναι πιο απαιτητικά σε σχέση με τα αντίστοιχα περσινά.»
Το σχόλιο της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων
Τα θέματα στο μάθημα της Βιολογίας Ομάδας Προσανατολισμού των Ημερήσιων και Εσπερινών Γενικών Λυκείων 2025 εμφανίζουν διαβαθμισμένη δυσκολία, απαιτούν κριτική σκέψη και καλύπτουν ευρύ
φάσμα της ύλης. Στο σύνολό τους είναι απαιτητικά και ιδιαίτερα το Δ5. Οι απαντήσεις των θεμάτων δεν είναι μεγάλης έκτασης και οι μαθητές/τριες μπορούν να τις διαχειριστούν.Οι καλά προετοιμασμένοι/ες μαθητές/τριες αναμένεται να ανταποκριθούν.































