Μέσω ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων θα προχωρήσει στην ενοποίηση των διαδικασιών υποβολής, επεξεργασίας και ελέγχου των ετήσιων δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης εφοριακών, αστυνομικών, εργαζόμενων σε πολεοδομίες και πολλών άλλων δημόσιων υπαλλήλων που υποχρεούνται στην υποβολή δήλωσης «Πόθεν Έσχες».
Το νέο ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα θα αντικαταστήσει τις χειρόγραφες διαδικασίες υποβολής, επεξεργασίας και ελέγχου των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης, εγκαθιστώντας έτσι μία σύγχρονη πληροφοριακή υποδομή παροχής ψηφιακών υπηρεσιών προς όλους τους εμπλεκομένους.
Ειδικότερα, το νέο σύστημα θα επιτρέπει τη δημιουργία αρχείου υπόχρεων για τον αυτόματο εντοπισμό μη υποβληθεισών δηλώσεων, την εύκολη υποβολή της δήλωσης για όλους τους υποχρέους μέσω διαδικτύου, την τήρηση ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων με τις δηλώσεις, την αυτόματη διασταύρωση των στοιχείων των δηλώσεων, την παρακολούθηση των ετήσιων μεταβολών στην περιουσιακή κατάσταση των υπόχρεων, τη διευκόλυνση της ελεγκτικής διαδικασίας μέσω τεχνικών ανάλυσης επικινδυνότητας, την ταχύτερη επεξεργασία των καταγγελιών μέσω διαδικτύου, ενώ θα διασφαλίζει την ασφάλεια, εμπιστευτικότητα και διαθεσιμότητα των δηλώσεων μόνο στους αρμοδίους, βάσει νόμου, φορείς και υπαλλήλους.
Η αναβάθμιση του έλεγχο των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης είναι σημαντική για την καταπολέμηση της διαφθοράς και την ενίσχυση της διαφάνειας στη δημόσια διοίκηση, καθώς στοχεύει στην ενιαία αντιμετώπιση και τον διαχρονικό έλεγχο «Πόθεν Έσχες» και ως εκ τούτου. Σε δεύτερη φάση οι ηλεκτρονικές διασταυρώσεις αναμένεται να επεκταθούν και σε άλλες επαγγελματικές κατηγορίες που έχουν υποχρέωση υποβολής δήλωσης περιουσιακής κατάστασης και η δραστηριότητα τους δεν σχετίζεται με το Δημόσιο.
πηγη:in.gr