Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη ετήσια έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ που διενεργήθηκε σε δείγμα 2.000 ατόμων, το περασμένο έτος καταγράφηκε αύξηση της τάξης του 25% του ποσοστού των καταναλωτών που έχουν αγοράσει κάποιο προϊόν μέσω Διαδικτύου, από το 16% στο 20%. Παράλληλα, το 30% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι προτίθενται να αγοράσουν κάποιο προϊόν από ηλεκτρονικό κατάστημα, που κανονικά θα αγόραζαν από το σουπερμάρκετ. Επιπλέον, το ηλεκτρονικό εμπόριο διεθνώς για τα είδη σουπερμάρκετ βρίσκεται ακόμα σε χαμηλά μερίδια αγοράς, ωστόσο παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια αξιόλογη ανάπτυξη, αφού σύμφωνα με εκτιμήσεις αναμένεται να φτάσει τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2018.
Σύμφωνα με την έρευνα, η αύξηση αυτή στις διαδικτυακές αγορές είναι αποτέλεσμα ποικίλων παραγόντων, όπως οι αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες. Επιπλέον, η αύξηση της χρήσης νέων τεχνολογιών και η αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων για πληροφόρηση, σύγκριση τιμών και εύρεση προσφορών αποτελούν επίσης σημαντικούς παράγοντες. Στην ελληνική αγορά η αύξηση αυτή σχετίζεται τόσο με την πρόθεση αγοράς μέσω Διαδικτύου όσο και με τη γενικότερη χρήση του Ίντερνετ ως μέρος της διαδικασίας αγοράς. Συγκεκριμένα το 52% των καταναλωτών πραγματοποιεί πλέον αναζητήσεις στο Διαδίκτυο για τις τιμές των προϊόντων προτού μεταβεί στο φυσικό κατάστημα για τις αγορές. Παράλληλα, μεγάλη είναι η αύξηση της χρήσης χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών, κυρίως εξαιτίας των capital controls, αφού σχεδόν 2 στους 3 καταναλωτές δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν πλέον πολύ συχνότερα το πλαστικό χρήμα για τις αγορές τους.
Όσον αφορά το προφίλ των καταναλωτών που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές είναι κυρίως νέοι οικογενειάρχες με μικρά παιδιά, νεαρά ζευγάρια ή εργένηδες που ζουν στα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και «κυνηγοί» προσφορών. Τα προϊόντα που προτιμούν να αγοράζουν μέσω Διαδικτύου είναι κυρίως προσωπικής υγιεινής, απορρυπαντικά, καθαριστικά για το σπίτι, βρεφικά είδη και είδη για κατοικίδια και δευτερευόντως αναψυκτικά, καφέδες και συσκευασμένα τρόφιμα.
Ολοένα και περισσότεροι Έλληνες στρέφονται στα ηλεκτρονικά καταστήματα προκειμένου να κάνουν τις αγορές τους, ειδικά για προϊόντα παντοπωλείου και σουπερμάρκετ, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ). Παρά το γεγονός ότι στη χώρα μας το ποσοστό ηλεκτρονικών πωλήσεων στο λιανεμπόριο τροφίμων παραμένει χαμηλό σε σχέση με άλλες αγορές, εντούτοις το 2016 καταγράφηκε σημαντική αύξηση.
Οι ειδήσεις τώρα
- Ειδήσεις Ελλάδα | 30/04/2024 - 08:48 Ποιοι κάνουν απεργία την Πρωτομαγιά - Πώς κινούνται λεωφορεία, μετρό
- Διεθνή | 30/04/2024 - 08:29 Αγωνία για τον πόλεμο στο Ισραήλ: Η Χαμάς απαντά για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα
- Ειδήσεις Ελλάδα | 30/04/2024 - 08:19 Κλέαρχος Μαρουσάκης: Οργανωμένη κακοκαιρία το Μεγάλο Σάββατο - Καλά νέα για τον καιρό την Κυριακή του Πάσχα
- Οικονομία | 30/04/2024 - 10:09 Τελευταία ευκαιρία σήμερα για διασύνδεση POS με ταμειακές - Τα πρόστιμα
- Ειδήσεις Ελλάδα | 30/04/2024 - 09:57 Νέα παρέμβαση του Αρείου Πάγου για την απόφαση στο Μάτι
- Οικονομία | 30/04/2024 - 07:29 Έρχεται μπαράζ ελέγχων με ηλεκτρονικές διασταυρώσεις σε 120.000 ΑΦΜ
- Πολιτική | 30/04/2024 - 05:40 Νέος Δικαστικός Χάρτης: Στη Βουλή το νομοσχέδιο - Οι ενοποιήσεις και οι αντιδράσεις
- Ειδήσεις Ελλάδα | 30/04/2024 - 10:09 Επίσημο: Ξεκίνησαν οι μηνιαίοι εκκαθαριστικοί λογαριασμοί ρεύματος, τέλος οι έναντι
- Πολιτική | 30/04/2024 - 10:47 Μαργαρίτης - Μάντζιος υπέρ της πρότασης Ζαχαριάδη
- Πολιτική | 30/04/2024 - 09:17 Ο Άρης Σπηλιωτόπουλος στο επιτελείο Κασσελάκη: Θύμα ή θύτης της Ακροδεξιάς;
- Διεθνή | 30/04/2024 - 11:34 Καρκινοπαθής κέρδισε το λαχείο, ελπίζει να κερδίσει και ζωή...
- Οικονομία | 30/04/2024 - 08:17 Τι ώρα πληρώνει ο ΟΠΕΚΕΠΕ τους αγρότες σήμερα