Από το γραφείο του εφέτη ανακριτή, που χειρίζεται την υπόθεση του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών στάλθηκαν την Τετάρτη, 11 Ιουνίου, δέκα επτά σκληροί δίσκοι με βιντεοληπτικό υλικό από ενδιάμεσους σταθμούς από τη Θεσσαλονίκη ως τη Λάρισα, προκειμένου να επιχειρηθεί η ανάκτηση του υλικού από την ημέρα του δυστυχήματος.
Παρότι η ανάκτηση του υλικού των σκληρών δίσκων από τα καταγραφικά, τόσο του σταθμού των επιβατικών αμαξοστοιχιών της Θεσσαλονίκης όσο και από τους ενδιάμεσους σταθμούς δεν είχε καταστεί δυνατή στο παρελθόν, ο εφέτης ανακριτής κ. Σωτήρης Μπακαΐμης ζητά να γίνει άλλη μία απόπειρα από τα εργαστήρια της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών.
Έτσι, με ανακριτική πράξη στις 4 Ιουνίου 2025 ο εφέτης ανακριτής παραγγέλλει στη ΔΕΕ, ως «την Εθνική Εγκληματολογική Υπηρεσία της χώρας, με σημαντική επιστημονική υποστήριξη και συνδρομή στο έργο όχι μόνο της Αστυνομίας αλλά και όλων των Διωκτικών και Ανακριτικών Αρχών» να επιχειρήσει ανάκτηση υλικού από την ημέρα του δυστυχήματος από 17 σκληρούς δίσκους από τους σταθμούς Σίνδου, Άδενδρου, Κορινού, Κατερίνης και Νοτίου Μετώπου σήραγγας Πλαταμώνα.
Η ανακριτική πράξη συνιστά ενέργεια και συλλογή πληροφορίας με αξιοποίηση τεχνολογίας από το υλικό που υπάρχει στη δικογραφία. Δεν μπορεί να προβλεφθεί εάν αυτή τη φορά η ανάκτηση του υλικού των καμερών θα καταστεί εφικτή, ειδικώς εάν συνυπολογίσει κάποιος τον χρόνο. Έχουν περάσει 2 χρόνια και 4 μήνες από τις 28 Φεβρουαρίου 2023 οπότε και έγινε το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα, συνεπώς δεν μοιάζει και πολύ εύκολο να ανακτηθεί το υλικό από τις κάμερες και τα καταγραφικά από 4 σταθμούς και μία σήραγγα.
…Αν και η ΙΝΤΕΡΣΤΑΡ κατάφερε να παραδώσει στον εφέτη ανακριτή στις 5 Φεβρουαρίου 2025 τρία βίντεο από την εμπορική αμαξοστοιχία εκ των οποίων το ένα, σύμφωνα με δηλώσεις του νομικού συμβούλου της εταιρίας κ. Β. Καπερνάρου ήταν από το νότιο μέτωπο της σήραγγας του Πλαταμώνα.
Βέβαια, επρόκειτο για προσπάθεια ανάκτησης του υλικού μόνο από τον σταθμό των επιβατικών αμαξοστοιχιών της Θεσσαλονίκης, καθώς το περασμένο φθινόπωρο, ΙΝΤΕΡΣΤΑΡ και ΟΣΕ είχαν ισχυριστεί ότι από λάθος δεν εστάλη υλικό και από τον σταθμό των εμπορικών αμαξοστοιχιών. Έτσι, μετά το λάθος η ΙΝΤΕΡΣΤΑΡ με εντολή του εφέτη έστειλε τον περασμένο Οκτώβριο όλο το υλικό. Μόνο που η ανάκτησή του 2 χρόνια μετά το δυστύχημα είναι προφανές ότι δεν είναι και η πιο εφικτή υπόθεση.
Δεν είναι γνωστό εάν πρόκειται για τους ίδιους 15 σκληρούς δίσκους που επιχειρήθηκε να ανακτηθεί το υλικό τόσο από τη ΔΕΕ όσο και από τον Άγγλο ειδικό ή αν πρόκειται για τους σκληρούς δίσκους που εκ των υστέρων απέστειλε στον κ. Σωτήρη Μπακαΐμη η Ιντερστάρ, η εταιρία φύλαξης του ΟΣΕ. Όπως και να έχει, είναι εξαιρετικά δύσκολο να γίνει η όποια ανάκτηση του υλικού δυόμιση χρόνια μετά του δυστύχημα, από τη στιγμή που η ΙΝΤΕΡΣΤΑΡ απαντούσε στις αρχικές εντολές ότι οι κάμερες επανεγγράφονταν μετά από 15 μέρες, παρότι στην πραγματογνωμοσύνη του ο Άγγλος ειδικός της κατασκευάστριας εταιρίας, Mark Cooney είχε γράψει στην πραγματογνωμοσύνη του ότι ειδικά για το καταγραφικό του σταθμού των Νέων Πόρων το υλικό διατηρούνταν για 23 ημέρες.
































