Ο τρόπος που ο κόσμος σχεδιάζει τα ταξίδια και τις ψυχαγωγικές δραστηριότητες έχει εξελιχθεί. Πλέον πρόκειται για τη δημιουργία αξέχαστων εμπειριών αντί για την παροχή απλώς μιας υπηρεσίας. Οι πιθανοί πελάτες δεν επισκέπτονται απλώς έναν ιστότοπο. Συναλλάσσονται με τις εταιρείες στα κοινωνικά μέσα, διαβάζουν κριτικές και επικοινωνούν μαζί τους μέσω πλατφορμών ανταλλαγής μηνυμάτων για περαιτέρω πληροφορίες. Θα ακουστεί σαν έκπληξη σε κάποιους, αλλά το 25% όλων των αλληλεπιδράσεων πελατών στον τομέα του τουρισμού πραγματοποιείται μέσα στις εφαρμογές άμεσης ανταλλαγής μηνυμάτων.
Καθώς πλησιάζουν οι χειμερινές διακοπές και η περίοδος των γιορτών, ας εξετάσουμε πώς οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων μπορούν να συμβάλουν στην αναβάθμιση των αλληλεπιδράσεων και στον μετασχηματισμό της εμπειρίας των πελατών στον κλάδο του ταξιδιού, του τουρισμού και της φιλοξενίας.
Η Δύναμη της Ανταλλαγής Επιχειρηματικών Μηνυμάτων
Η ανταλλαγή επιχειρηματικών μηνυμάτων είναι ένα εργαλείο επικοινωνίας που επιτρέπει στις εταιρείες να προσεγγίσουν τους πελάτες τους, να μοιραστούν διάφορα είδη περιεχομένου και να απαντήσουν σε ερωτήσεις τους. Αντίθετα με τα SMS, τα επιχειρηματικά μηνύματα στέλνονται στους πελάτες σε έναν τόπο όπου ήδη περνούν το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου τους μιλώντας με φίλους και οικογένεια -στις εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων. Επιπλέον, οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων επιτρέπουν στους πελάτες να απαντήσουν στο μήνυμα της εταιρείας και να ανταλλάξουν πολυμέσα.
Για παράδειγμα, στο Rakuten Viber, οι εταιρείες στέλνουν εικόνες και βίντεο για να προβάλουν τις προσφορές τους, προσθέτουν διαδραστικά κουμπιά CTA για να κινητοποιήσουν τις μετατροπές και ανταλλάσσουν αρχεία με σημαντικές πληροφορίες, όπως επιβεβαιώσεις κρατήσεων. Αν οι πελάτες αντιμετωπίζουν προβλήματα, μπορούν να μοιραστούν εικόνες και βίντεο με τις επιχειρήσεις για να τα εξηγήσουν. Μπορούν να καρφιτσώσουν σημαντικές πληροφορίες, όπως τις λεπτομέρειες μιας πτήσης, στην κορυφή της συνομιλίας με μια εταιρεία. Οι εταιρείες και οι χρήστες μπορούν να απαντήσουν απευθείας σε συγκεκριμένα μηνύματα για να γίνεται πιο σαφής μια συνομιλία, και πολλά άλλα. Όλα αυτά επιτρέπουν στις εταιρείες να μοιράζονται εξατομικευμένα μηνύματα, ειδοποιήσεις, προσφορές, ενημερώσεις και να βοηθούν στη διαχείριση των κρατήσεων, βοηθώντας έτσι να διατηρούν το ενδιαφέρον των πελατών και να δημιουργούν καλύτερες σχέσεις.
Ενισχύοντας την Εμπειρία των Επισκεπτών και Ταξιδιωτών με την Ανταλλαγή Επιχειρηματικών Μηνυμάτων
Στηριζόμενα στις δυνατότητες που περιγράψαμε παραπάνω, τα επιχειρηματικά μηνύματα μπορούν να συμβάλουν στην εξατομίκευση της εμπειρίας των επισκεπτών με διάφορους τρόπους:
- Αποστολή στοχευμένων και εξατομικευμένων μηνυμάτων στους επισκέπτες, όπως καλωσορίσματα, επιβεβαιώσεις κρατήσεων, προσαρμοσμένες συστάσεις και ειδικές προσφορές, βασισμένες στις προτιμήσεις του επισκέπτη και των προηγούμενων αλληλεπιδράσεών του.
- Δυνατότητα στους επισκέπτες να κάνουν ερωτήσεις, να καταθέτουν ειδικά αιτήματα ή να κάνουν σχόλια σε πραγματικό χρόνο και να λαμβάνουν άμεσες απαντήσεις.
- Αποστολή έγκαιρων ειδοποιήσεων και ενημερώσεων στους επισκέπτες σχετικά με τις διαδικασίες check-in/check-out, αναβαθμίσεις δωματίου, αλλαγές στις παροχές ή υπηρεσίες και τοπικά γεγονότα ή αξιοθέατα.
- Αποστολή προτάσεων στους επισκέπτες βασισμένων στα ενδιαφέροντα, τις προτιμήσεις και την τοποθεσία τους, όπως κοντινά εστιατόρια, αξιοθέατα ή δραστηριότητες.
- Συλλογή σχολίων και κριτικών από τους επισκέπτες, αποστέλλοντας ένα μήνυμα που ζητά ανατροφοδότηση ή προσκαλώντας τους επισκέπτες να αφήσουν κριτική σε πλατφόρμες όπως το TripAdvisor ή το Google.
- Επικοινωνία αποκλειστικών εκπτώσεων ή ανταμοιβών σε επισκέπτες που συμμετέχουν σε πρόγραμμα αφοσίωσης.
Υπηρεσία First Class: Ανταλλαγή Επιχειρηματικών Μηνυμάτων για Αεροπορικές Εταιρείες
Παρακάτω παρατίθενται μερικοί τρόποι με τους οποίους οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιήσουν επιχειρηματικά μηνύματα για τη βελτίωση της εμπειρίας των ταξιδιωτών:
- Παροχή απαραίτητων πληροφοριών για την ευκολία του πελάτη, όπως λεπτομέρειες πτήσης και εισιτηρίων.
- Παροχή άμεσων ειδοποιήσεων και βοήθειας, όπως για χαμένες αποσκευές.
- Αντιμετώπιση συγκεκριμένων ερωτημάτων, όπως οι ταξιδιωτικές απαιτήσεις για τα σκυλιά συνοδείας.
- Οργάνωση ειδικών παροχών, όπως μενού για διατροφή με συγκεκριμένες απαιτήσεις.
- Κοινοποίηση συμβουλών ταξιδιού, οδηγών προορισμών και τοπικών προτάσεων για την βελτίωση της εμπειρίας του ταξιδιού.
Συνολικά, αξιοποιώντας το εργαλείο, οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να ενισχύσουν την ικανοποίηση των πελατών τους, να χτίσουν αφοσίωση και να ξεχωρίσουν σε έναν ανταγωνιστικό κλάδο. Εκτός από την παροχή προηγμένης εμπειρίας πελατών, οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να προωθήσουν τις πωλήσεις τους με τα επιχειρηματικά μηνύματα. Για παράδειγμα, η CEBU Pacific, μια low-cost αεροπορική εταιρεία στην Ασία, χρησιμοποίησε τη δύναμη των Επιχειρηματικών Μηνυμάτων του Rakuten Viber για να αυξήσει τη ζήτηση ταξιδίων μεταξύ των πελατών της. Η αεροπορική εταιρεία πραγματοποίησε μια εκστρατεία, διανέμοντας κουπόνια CEB SUPER PASS μέσω του Rakuten Viber. Αυτά τα κουπόνια επέτρεψαν την κράτηση πτήσεων προς οποιοδήποτε προορισμό εντός των Φιλιππίνων και μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν οποιαδήποτε στιγμή του έτους. Αυτή η απλή, προσαρμόσιμη και οικονομική στρατηγική παρήγαγε εντυπωσιακά αποτελέσματα: τα ποσοστά μετατροπών αυξήθηκαν κατά 278% σε σύγκριση με τις καμπάνιες email, και η αποδοτικότητα του κόστους αυξήθηκε κατά 26%.
Εύκολες Κρατήσεις: Ανταλλαγή Επιχειρηματικών Μηνυμάτων για τον Κλάδο της Φιλοξενίας
Τα επιχειρηματικά μηνύματα μπορούν να ενισχύσουν τις άμεσες κρατήσεις και να παρέχουν ένα ομαλό κανάλι επικοινωνίας μεταξύ ιδιοκτητών καταλυμάτων και επισκεπτών. Οι εταιρείες μπορούν να υποστηρίξουν τη διαμονή των πελατών από την αρχή, αποστέλλοντας επιβεβαίωση κρατήσεων και ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο (αναβαθμίσεις δωματίου, ώρες check-in, κλπ.). Αυτοματοποιημένες ειδοποιήσεις, όπως υπενθυμίσεις check-in, διασφαλίζουν ότι οι επισκέπτες λαμβάνουν τις πληροφορίες που χρειάζονται τη σωστή στιγμή.
Επιπλέον, τα επιχειρηματικά μηνύματα μπορούν να βοηθήσουν στον εμπλουτισμό των μελών ενός προγράμματος αφοσίωσης με εξατομικευμένες προσφορές και αποκλειστικά προνόμια. Οι επιχειρήσεις μπορούν επίσης να εξορθολογίσουν τη διαδικασία κράτησης με το να μοιράζονται συνδέσμους κράτησης μέσα από τη συνομιλία. Ολόκληρη η διαδικασία γίνεται πιο ευέλικτη αποκλείοντας την ανάγκη για μετάβαση μεταξύ της εφαρμογής και εξωτερικών ιστότοπων ή τηλεφωνικών κλήσεων. Επιπλέον, τα επιχειρηματικά μηνύματα υποστηρίζουν την αμφίδρομη επικοινωνία, επιτρέποντας στους επισκέπτες να υποβάλλουν ερωτήσεις ή να ζητούν περαιτέρω πληροφορίες, όπως η κατάσταση της κράτησής τους. Τέλος, τα επιχειρηματικά μηνύματα μπορούν να περιλαμβάνουν πολυμέσα, όπως εικόνες ή βίντεο των κρατημένων δωματίων, προσθέτοντας στην εμπειρία των επισκεπτών.
Σχεδιάζοντας το Μέλλον του Ταξιδιού με τις Εφαρμογές Μηνυμάτων
Οι εφαρμογές μηνυμάτων έχουν επαναπροσδιορίσει τη βιομηχανία ταξιδιών και φιλοξενίας επιτρέποντας την σε πραγματικό χρόνο εξατομικευμένη επικοινωνία. Επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να στέλνουν εξατομικευμένες προσφορές, ενημερώσεις και γρήγορες απαντήσεις, ενισχύοντας τις εμπειρίες των επισκεπτών, προωθώντας άμεσες κρατήσεις, και βελτιώνοντας τις σχέσεις με τους πελάτες. Καθώς οι προσδοκίες των πελατών αλλάζουν, οι εφαρμογές μηνυμάτων γίνονται ολοένα και πιο ζωτικής σημασίας για τις στρατηγικές επικοινωνίας του κλάδου. Η αποτελεσματική αξιοποίηση μιας τέτοιας πλατφόρμας μπορεί να καθορίσει το αν η επιχείρηση παραμένει ανταγωνιστική, προσφέρει αξέχαστες εμπειρίες, και διατηρεί τους πελάτες της.
Άρθρο της Noa Bar Shay, Senior Director, Partnerships & Sales στη Rakuten Viber