Η κατρακύλα της Tesla συνεχίζεται, με το μερίδιό της στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη να μειώνεται κατά 58% τους πρώτους δύο μήνες του 2025 - 7,7% από 18,4% την ίδια περίοδο το 2024 - σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας συμβούλων JATO Dynamics.
Οι κινεζικές μάρκες EV πούλησαν σχεδόν 20.000 οχήματα στην Ευρώπη τον περασμένο μήνα, ξεπερνώντας κατά πολύ τις 15.700 μονάδες της Tesla.
H αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει έρθει αντιμέτωπη με μια παγκόσμια αντίδραση, που τροφοδοτείται από την οργή για τον διευθύνοντα σύμβουλό της Έλον Μασκ και τις ενέργειές του ως βασικός σύμβουλος του Αμερικανού προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ.
Στην Ευρώπη, η Γερμανία πρωτοστατεί στον «πόλεμο» κατά της Tesla, η οποία διατηρεί ένα από τα mega εργοστάσιά της έξω από το Βερολίνο. Είχε προηγηθεί η ομιλία Μασκ σε προεκλογική συγκέντρωση του ακροδεξιού κόμματος Εναλλακτική για τη Γερμανία (AfD), κάτι που εξόργισε τους Γερμανούς - και όχι μόνο.
Πάνω από το 94% των ερωτηθέντων σε πρόσφατη έρευνα, με τη συμμετοχή 100.000 Γερμανών, δήλωσαν ότι πλέον δεν θα αγόραζαν αυτοκίνητο της Tesla.
Η Κίνα... χαμογελά
Η απότομη πτώση του μεριδίου αγοράς της Tesla έρχεται καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακάμπτουν - οι ευρωπαϊκές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων τον φετινό Φεβρουάριο ήταν 164.148, μια αύξηση 26% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι.
Οι ευρωπαϊκές μάρκες αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων EV στην ήπειρο, αλλά οι κινεζικοί κατασκευαστές κερδίζουν έδαφος, παρά τους δασμούς που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πέρυσι στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται στην Κίνα.
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD, είδε τον Φεβρουάριο να ταξινομούνται 4.400 οχήματά της, σημειώνοντας αύξηση 94% σε σχέση με πέρυσι.
Με πληροφορίες από Politico






























