Οι λομπίστες των Βρυξελλών και το Qatargate
Υπερδιπλάσιος είναι ο αριθμός των εκπροσώπων συμφερόντων, κοινώς lobbing, στην ΕΕ όπως καταγράφεται στο Μητρώο Διαφάνειας.
Από τους 5.500 εγγεγραμμένους το 2012 εφέτος ξεπέρασε τους 12.500. Η εγγραφή στο Μητρώο είναι προαιρετική και η σύστασή του βασίστηκε σε διοργανική συμφωνία, η οποία δεν αποτελεί εκτελεστή νομοθετική πράξη. Ως εκ τούτου, δεν προβλέπεται η επιβολή κυρώσεων, σε αντίθεση με ορισμένες ρυθμίσεις σχετικά με το λόμπινγκ που έχουν θεσπίσει χώρες της ΕΕ και οι οποίες καλύπτουν ευρύτερο φάσμα υπαλλήλων.
Επί του παρόντος, οκτώ κράτη μέλη (Γερμανία, Ιρλανδία, Ελλάδα, Γαλλία, Λιθουανία, Αυστρία, Πολωνία και Σλοβενία) διαθέτουν συστήματα υποχρεωτικής εγγραφής για τους εκπροσώπους συμφερόντων, ενώ τέσσερα (Βέλγιο, Ιταλία, Κάτω Χώρες και Ρουμανία) έχουν συστήματα προαιρετικής εγγραφής. Εκτός ΕΕ, ο Καναδάς και οι ΗΠΑ συγκαταλέγονται μεταξύ των χωρών που έχουν καθιερώσει υποχρεωτικά μητρώα εκπροσώπων συμφερόντων.
Τον Δεκέμβριο του 2022 έγιναν καταγγελίες ότι το Κατάρ είχε επηρεάσει με παράνομες μεθόδους —ή ακόμη ότι είχε δωροδοκήσει— βουλευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, με σκοπό την επίτευξη στόχων εξωτερικής πολιτικής («Qatargate»). Και δεν είναι και το τελευταίο κρούσμα. Η Ευρωπαία διαμεσολαβήτρια διαπίστωσε πρόσφατα κρούσμα κακοδιοίκησης από μέρους της γραμματείας του Μητρώου —που αποτελεί κοινή δομή και για τα τρία θεσμικά όργανα—, λόγω μη διενέργειας ουσιαστικών ερευνών.
Ένεση ρευστότητας στον ΑΝTEΝΝΑ T.V.
Σε γενναία αύξηση του μετοχικού του κεφαλαίου προχώρησε ο ΑΝΤΕΝΝΑ. Με απόφαση που έλαβε πριν από λίγες ημέρες η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας αποφασίστηκε η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας κατά το ποσό των 60 εκατ. ευρώ με την έκδοση 31.088.083 μετοχών ονομαστικής αξίας 1,93 ευρώ εκάστης, το οποίο καλύφθηκε εξ ολοκλήρου με την καταβολή μετρητών. Έτσι, το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας ανέρχεται πλέον σε 73,833 εκατ. ευρώ.
Η μάχη των marketplace Skroutz και SHOPFLIX
Πεδίο δόξης λαμπρό για τα marketplace, τύπου Skroutz και SHOPFLIX, αποτελεί η Ελλάδα. Το μερίδιο είναι μόλις 10,9% όταν στις Ευρωπαϊκές αγορές είναι πάνω από 25%. Και η διείσδυσή τους αυξάνει από 7.000 ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις με ψηφιακές δυνατότητες ο αριθμός έχει σχεδόν τριπλασιαστεί από το 2020 στις 20.000. Αυτή είναι η μια πλευρά του νομίσματος γιατί από την άλλη πλευρά η οικονομική κρίση πιέζει τις πωλήσεις. Όπως μαθαίνω τον Μάρτιο η αγορά ήταν κάτω 22% έναντι του Φεβρουαρίου, που δεν το λες και λίγο.