Το φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα θεωρείται ένα από τα πιο καινοτόμα και αποδοτικά σε ευρωπαϊκό, αλλά και παγκόσμιο επίπεδο, έτσι, μεγάλο ήταν το ενδιαφέρον και η συμμετοχή Ελλήνων εκπαιδευτικών στην ημερίδα.
Σύμφωνα με τους Φιλανδούς εισηγητές, ο βασικός στόχος του φινλανδικού εκπαιδευτικού συστήματος είναι η δημιουργία ίσων εκπαιδευτικών ευκαιριών για όλους τους πολίτες. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά η δρ. Παίβι Λίπονεν (Päivi Lipponnen), καθηγήτρια ιστορίας και πρώην μέλος της φινλανδικής Βουλής, "είναι πολύ σημαντικό, να μειώσουμε την επιρροή του κοινωνικού background των μαθητών στην εκπαίδευση, αλλά και να εξασφαλίσουμε ότι στις βασικές βαθμίδες της, η εκπαίδευση είναι δωρεάν".
Εξάλλου, μιλώντας για την "εκπαιδευτική ισότητα", ο δρ. Γιάρι Λάβονεν (Jari Lavonen), καθηγητής φυσικής και χημείας και διευθυντής του τμήματος εκπαίδευσης δασκάλων στο πανεπιστήμιο του Ελσινκι, έδωσε έμφαση και στη σημασία της πολύ καλής οργάνωσης της ειδικής αγωγής. Παράλληλα, μίλησε για τον επαγγελματισμό των εκπαιδευτικών, που "χτίζεται" μέσω έρευνας της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών.
Επίσης, πολύ ενδιαφέρον είχε η εισήγηση δυο καθηγητών ιστορίας και κοινωνιολογίας, κ.κ. Γιούχα-Πέκα Λέτονεν (Juha-Pekka Lehtonen) και Σάρι Χάλαβααρα (Sari Halavaara), οι οποίοι αναφέρθηκαν σε παραδείγματα από τις τάξεις τους.
Από την πλευρά των Ελλήνων εισηγητών, ο δρ. Βασίλης Τσελφές, καθηγητής φυσικής και διδακτικής Φ.Ε. Στο πανεπιστήμιο Αθηνών, μίλησε για τις καινοτομίες και τις αντιστάσεις στην ελληνική γενική εκπαίδευση, ενώ η δρ. Πολυξένη Μπιστα έδωσε μια επιστημονική και διαθεματική διάσταση στα αναλυτικά προγράμματα της ελληνικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της τελευταίας δεκαπενταετίας.
Ακόμη, η δρ. Βασιλική Δενδρινού, καθηγήτρια του τμήματος αγγλικής γλώσσας και φιλολογίας του πανεπιστημίου Αθηνών, αναφέρθηκε στην προώθηση της πολυγλωσσίας στην Ελλάδα, ενώ το σύγχρονο μοντέλο του ελληνικού σχολικού αθλητισμού, βρέθηκε στο επίκεντρο της εισήγησης του Στέλιου Δασκαλάκη, αντιπροέδρου της διεθνούς ομοσπονδίας σχολικού αθλητισμού και προϊσταμένου της διεύθυνσης φυσικής αγωγής του ΥΠΟΠΑΙΘ.
Τέλος, από την πλευρά της, η υπουργός Αγγελική-Ευφροσύνη Κιάου, στον σύντομο χαιρετισμό της, επεσήμανε τη σημασία ανταλλαγής απόψεων και αμοιβαίας ενημέρωσης μεταξύ Ελλήνων και Φινλανδών εκπαιδευτικών, καθώς η Φινλανδία έχει αναπτύξει ένα πρότυπο εκπαιδευτικό σύστημα. Παράλληλα, εξέφρασε την πεποίθηση ότι ο στόχος κάθε εκπαιδευτικού συστήματος είναι "να φτιάξει πολίτες που σκέφτονται και που έχουν δημοκρατική συνείδηση". Τέλος, η κ. Κιάου ευχαρίστησε τον Φινλανδό πρέσβη, ο οποίος είχε την πρωτοβουλία για την ημερίδα αυτή.