«Το θέμα των πρότυπων σχολείων ή αυτό των πανελληνίων, είναι θέματα που θα πρέπει να επιλυθούν στις αρχές του Μαΐου, ώστε να μπορέσουν να λειτουργήσουν ομαλά τα σχολεία», αναφέρει χαρακτηριστικά ο υπουργός και συμπληρώνει ότι πιο σημαντικά ζητήματα, όπως η αξιολόγηση, θα συζητηθούν στο πολυνομοσχέδιο που θα κατατεθεί στο επόμενο διάστημα.
Συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο που κατατίθεται σήμερα, περιλαμβάνει το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, τον διαχωρισμό προτύπων-πειραματικών σχολείων, την κατάργηση των εξετάσεων προαγωγής με επιλογή θεμάτων κατά 50% από την Τράπεζα θεμάτων, την επαναφορά ειδικοτήτων και διαθεσίμων της τεχνικής εκπαίδευσης και το νέο σύστημα επιλογής στελεχών.
Υπενθυμίζεται ότι, με αφορμή την κατάθεση του νομοσχεδίου, ο κ. Κουράκης, είχε χθες συναντήσεις με την Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) και τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ).
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ εξέφρασε την έντονη αντίθεσή του σε ό,τι αφορά τις διατάξεις για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης (διευθυντές εκπαίδευσης και διευθυντές σχολείων) και επεσήμανε ότι δεν θεωρείται μείζον ζήτημα. Στο ίδιο μήκος κύματος, η ΔΟΕ ζήτησε από τον αναπληρωτή υπουργό την άμεση απόσυρση «όλων των διατάξεων που δεν είναι όντως κατεπείγουσες (π.χ. επιλογή στελεχών εκπαίδευσης) και την έναρξη διαλόγου με την εκπαιδευτική κοινότητα.
Ο κ. Κουράκης, από τη μεριά του, δεσμεύεται στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι θα αποσταλούν άμεσα οι δρομολογούμενες ρυθμίσεις που αφορούν την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ προκειμένου να τοποθετηθούν εγκαίρως επί των ζητημάτων.
Σημειώνεται ότι το νομοσχέδιο, μετά την κατάθεσή του στη Βουλή, θα συζητηθεί στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων την ερχόμενη Δευτέρα και Τρίτη, όπου θα γίνει και η ακρόαση των αρμόδιων φορέων.