Θέση για τα φετινά θέματα της Φυσικής στα οποία εξετάστηκαν σήμερα στις Πανελλήνιες 2025 πήρε και η Ένωση Ελλήνων Φυσικών αποκωδικοποιώντας το διαγώνισμα και τον βαθμό δυσκολίας που κλήθηκαν να ανταποκριθούν οι υποψήφιοι των ΓΕΛ.
Η εκτίμηση της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών για τα φετινά θέματα της Φυσικής
Σύμφωνα με την Ένωση Ελλήνων Φυσικών το θέμα Β2 απαιτεί προσεκτική αιτιολόγηση, ενώ απαιτητικό κρίνεται και το Θέμα Γ. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στο Θέμα Δ που κρίνεται ως αυξημένης δυσκολίας, απαιτεί συνθετική και κριτική σκέψη, αρκετό χρόνο και προσοχή στις μαθηματικές πράξεις.
Αναφορικά με την βαθμολογική επίδοση των μαθητών και τις πρώτες εκτιμήσεις η ΕΦΕ σημειώνει ότι «τα θέματα χαρακτηρίζονται ως κλιμακούμενης δυσκολίας γεγονός που θα επιτρέψει αφενός να διακριθούν οι άριστοι μαθητές αφετέρου να κατανεμηθούν αναλογικά οι βαθμολογίες.
Παράλληλα σε δηλώσεις του στο Dnews ο Κώστας Βουρλιάς, Φυσικός και Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών ανέφερε ότι «είδαμε χαμόγελα και ικανοποίηση στους υποψηφίους αποχωρώντας από τα εξεταστικά κέντρα. Φέτος οι υποψήφιοι έγραψαν γιατί τα θέματα τους άφησαν τα περιθώρια να γράψουν όσα ήξεραν δεν ζήσαμε τις περσινές καταστάσεις με κλάματα, απογοήτευση ακόμη και από άριστους μαθητές. Τα θέματα φέτος ήταν στη σωστή κατεύθυνση και θεωρώ ότι θα έχουμε αρκετούς βαθμολογικά πάνω από το 12.
Γιατί πέρσι ο υποψήφιος που μόχθησε και διάβασε με τα δεδομένα των θεμάτων έγραψε 7 και απογοητεύτηκε. Φέτος αναμενεται ότι έχουν γράψει καλά αρκετά παιδιά. Το 18-20 προς ώρας δεν μπορεί να εκτιμηθεί αλλά τα θέματα αφήνουν περιθώρια για βαθμολογίες όλης της γκάμας. Για να το θέσω καλύτερα ο υποψήφιος φέτος θα πάρει τη βαθμολογία που αξίζει, δεν θα του «κόψει» τον αέρα η δυσκολία των θεμάτων. Τα δύο πρώτα θέματα ήταν πάρα πολύ εύκολα οπότε ο διαβασμένος μαθητής δεν έχει να φοβάται κάτι.»
Μάλιστα όπως τόνισε και θεωρεί ότι αποτελεί μια σημαντική πρόοδο είναι το γεγονός ότι «φέτος οι θεματοδότες επέλεξαν και από την Τράπεζα Θεμάτων, το σχολικό βιβλίο, στέλνοντας μήνυμα στήριξης του δημόσιου σχολείου, στον καθηγητή της τάξης και τον μαθητή που δεν κάνει φροντιστήριο εξωσχολικά».





























