Πιο συγκεκριμένα, με τροπολογία που αφορούν στα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών των Πανεπιστημίων προβλέπεται η απλούστευση των διαδικασιών διαχείρισης των προγραμμάτων, όπως αυτά ορίζονται στον ν. 4485/2017, και μειώνεται ο διοικητικός φόρτος στα Πανεπιστήμια. Θεσμοθετεί μεγαλύτερη ευελιξία στο λειτουργικό πλαίσιο των μεταπτυχιακών προγραμμάτων, ενισχύοντας την αυτοδιοίκηση των Ιδρυμάτων, με στόχο την προσέλκυση περισσότερων καταξιωμένων επιστημόνων, περισσότερων φοιτητών, καθώς και την προώθηση και διευκόλυνση της έρευνας και της διδασκαλίας.
Οι διατάξεις αυτές αποσκοπούν στη διευθέτηση ζητημάτων επείγουσας φύσεως στην έναρξη της ακαδημαϊκής χρονιάς. Το ευρύτερο κανονιστικό πλαίσιο των προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών θα συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο για τη συνολική αναθεώρηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που θα κατατεθεί τους επόμενους μήνες.
Παράλληλα με δεύτερη τροπολογία προβλέπεται , σύμφωνα πάντα με το υπουργείο Παιδείας, η ενίσχυση των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (ΠΠΣ) και τους προσδίδει, εκ νέου, μεγαλύτερη ελευθερία στη διαμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος. Περαιτέρω, ενδυναμώνεται συνολικά τη λειτουργία των ΠΠΣ με τη ρύθμιση της μεταβατικής λειτουργίας και συγκρότησης των Επιστημονικών Εποπτικών Συμβουλίων (ΕΠΕΣ) των ΠΠΣ, τα οποία κατευθύνουν στην ουσία τη δράση των ΠΠΣ.
Στην τρίτη τροπολογία προβλέπεται νομοθετική ρύθμιση με την οποία επανέρχεται η δυνατότητα αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κρατών - μελών της ΕΕ και τρίτων χωρών. Περαιτέρω, διατηρεί τη δυνατότητα αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων, σύμφωνα με την Οδηγία 2005/36/ΕΚ, όπως ενσωματώθηκε στην ελληνική έννομη τάξη με το Π.Δ. 38/10 και ισχύει. Επίσης, διευκολύνει, διαδικαστικά, τη διεκπεραίωση των σχετικών αιτήσεων. Σημειωτέον ότι οι μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις που έχουν διαπιστωθεί στη λειτουργία του ΣΑΕΠ, κρατούν παγιδευμένους χιλιάδες απόφοιτους και θέτουν ευθέως ζητήματα συμβατότητας του ελληνικού δικαίου με τις υποχρεώσεις που απορρέουν για τα κράτη - μέλη από το ενωσιακό δίκαιο.
Με ακόμη μία τροπολογία που κατατέθηκε στην Βουλή από το υπουργείο και όπως υποστηρίζει περιλαμβάνει διατάξεις για τη διατήρηση του κύρους όλων των σχολών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, προβλέπεται η ενιαία αντιμετώπισή τους ως σχολών στις οποίες η εισαγωγή των ενδιαφερομένων θα γίνεται μόνο μέσω πανελλαδικών εξετάσεων. Προτείνεται, η άρση της κατηγοριοποίησής τους σε σχολές «ελεύθερης πρόσβασης» και σε σχολές εισαγωγής «κατόπιν εξετάσεων».
Με άλλη προτεινόμενη διάταξη προς ψήφιση παρέχεται η δυνατότητα σε όλους τους παλαιούς αποφοίτους (δηλαδή, σε όσους αποφοίτησαν μέχρι και το σχολικό έτος 2018-2019), οι οποίοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων γενικού λυκείου του σχολικού έτους 2019-2020, να επιλέξουν είτε να εξεταστούν με τους όρους και προϋποθέσεις (εξεταστέα ύλη και διαδικασίες) που θα ισχύσουν το σχολικό έτος 2019-2020, είτε με τους όρους και προϋποθέσεις, που ίσχυσαν το σχολικό έτος 2018-2019.
Με νομοθετική ρύθμιση προβλέπεται η εξασφάλιση των πιστώσεων για την απασχόληση εκπαιδευτικών.
Συγκεκριμένα προκειμένου να καλυφθούν πρόσθετες ανάγκες που αφορούν στην ομαλή λειτουργία των σχολείων για το σχολικό έτος 2019-2020 και, συγκεκριμένα, για την εξασφάλιση των αναγκαίων πιστώσεων για απασχόληση του απαιτούμενου αριθμού αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών καθώς και ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, και δεδομένης της ανεπάρκειας των πιστώσεων, προβλέπεται ρύθμιση για την εξασφάλιση των απαραίτητων πιστώσεων.
Τέλος, με τροπολογία αλλάζει ο τρόπος επιλογής των σημαιοφόρων, παραστατών και υπεύθυνων στα δημοτικά σχολεία. Εφεξής η επιλογή τους θα γίνεται με κριτήριο την επίδοσή τους κατά την Ε΄ τάξη του δημοτικού σχολείου και με βάση τον γενικό μέσο όρο βαθμολογίας τους. Σκοπός της διάταξης όπως αναφέρει το υπουργείο Παιδείας, είναι η επιβράβευση της προσπάθειας των μαθητών και η παροχή κινήτρου για τη βελτίωση των επιδόσεών τους.