Οι ταινίες που γίνονται με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούν να κερδίζουν Όσκαρ, σύμφωνα με την Ακαδημία Κινηματογράφου.
Τη Δευτέρα η Ακαδημία έθεσε νέους όρους για τη χρήση ΑΙ ή άλλων ψηφιακών εργαλείων καθώς «ούτε βοηθούν ούτε βλάπτουν τις πιθανότητες για τους δημιουργούς να κατακτήσουν μία υποψηφιότητα». Ωστόσο η Ακαδημία διευκρίνισε ότι θα λαμβάνει υπόψιν την ανθρώπινη εμπλοκή στην επιλογή των νικητών.
Σύμφωνα με την Ακαδημία Κινηματογράφου τη νέα αυτή προσέγγιση συνέστησε το Συμβούλιο Επιστήμης και Τεχνολογίας.
Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στον κινηματογράφο έγινε μείζον ζήτημα όταν φέτος ο Άντριεν Μπρόντι κέρδισε το Όσκαρ Α’ ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στο «The Brutalist». Η ταινία χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να βελτιώσει την προφορά του πρωταγωνιστή όταν μιλά ουγγρικά. Επίσης χρησιμοποιήθηκε για τις φωνές που ακούγονται να τραγουδούν στο υποψήφιο για όσκαρ Emilia Perez.
Όμως η χρήση του AI στον κινηματογράφο παραμένει αμφιλεγόμενη, και οι ίδιοι οι ηθοποιοί και οι δημιουργοί έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους καθώς τέτοια εργαλεία ενδέχεται να επηρεάσουν το αποτέλεσμα ενώ κρίνεται και η ηθική της χρήσης τους. Στις απεργίες του 2023 στο Χόλιγουντ, οι ηθοποιοί και οι σεναριογράφοι είχαν εκφράσει ανοιχτά τις ανησυχίες τους.
«Αν μπορείς να πάρεις το πρόσωπό μου, το σώμα μου και τη φωνή μου, και να με κάνεις να λέω ή να κάνω πράγματα για τα οποία δεν μπορώ να έχω καμία επιλογή, αυτό δεν είναι καλό] είχε πει η Σούζαν Σάραντον. Αντίστοιχη ήταν και η αντίδραση της Σκάρλετ Γιόχανσον που μίλησε ανοιχτά για τις ανησυχίες της σε ό,τι αφορά στην ελευθερία χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης.
Με πληροφορίες του BBC