Εντολή αποκατάστασης του τρόπου εκτέλεσης της κατασκευής σήραγγας της γραμμής 4 του Μετρό, δόθηκε στην κοινοπραξία που εκτελεί το έργο, αμέσως μόλις έγινε αντιληπτό ότι διανοίχθηκε σήραγγα 150-160 μέτρων, με μεθοδολογία εκτός μελέτης, σύμφωνα με ενημέρωση που παρείχε νωρίτερα χθες στη Βουλή, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Χρήστου Κατσώτη. Σήμερα ο κ. Ταχιάος έκανε λόγο για «ολιγωρία» κάποιων υπαλλήλων της Ελληνικό Μετρό ΑΕ.
Η ΑΒΑΞ από τη πλευρά της, ωστόσο, τονίζει ότι δεν πρόκειται για μία λάθος σήραγγα, αλλά διαφώνησε η Ελληνικό Μετρό ΑΕ με τον τρόπο που διανοιγόταν μια βοηθητική σήραγγα κάτω από το Γενικό Νοσοκομείο, σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ.
Ωστόσο, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, διευκρίνισε σήμερα ότι δεν πρόκειται για μια βοηθητική σήραγγα, αλλά για ένα «υπόγειο αμαξοστάσιο».
Ταχιάος: «Ολιγωρία υπαλλήλων της Ελληνικό Μετρό»
Σήμερα, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, εξήγησε τι συνέβη: «Μιλάμε για μία σήραγγα που έπρεπε ούτως ή άλλως να κατασκευαστεί. Κάτω από την οδό Κατεχάκη υπάρχει μια πολύ μεγάλη σήραγγα, η οποία θα χρησιμοποιηθεί κατά κάποιον τρόπο και ως αμαξοστάσιο αλλά και ως χώρος ελαφράς συντήρησης των συρμών της γραμμής 4. Αυτή η σήραγγα κατασκευάζεται με άλλη μέθοδο, όχι με μετροπόντικα, η οποία έχει τη δική της μεθοδολογία. Ο ανάδοχος της κατασκευής είχε υποβάλλει μια μελέτη και προέβλεπε μια μεθοδολογία που θα έπρεπε να ανοίγει αυτή τη σήραγγα σε βήματα των δέκα μέτρων. Αντ' αυτού, πήγε και άνοιξε το μισό πάνω ημικύκλιο της σήραγγας σε ένα μήκος 160 μέτρων. Άλλαξε τη μεθοδολογία του. Προφανώς όχι από λάθος. Δεν δικαιολογείται λάθος σε μια τέτοια εταιρεία. Δεν θα το ερμηνεύσω, αυτό είναι ζήτημα της Ελληνικό Μετρό».
Επανέλαβε ότι η συγκεκριμένη σήραγγα προβλεπόταν, ωστόσο αυτό που άλλαξε ήταν η μεθοδολογία και μάλιστα χωρίς να υπάρχει πρόσθετη μελέτη.
Εξήγησε ότι «η Ελληνικό Μετρό δεν είχε στα χέρια της μία μελέτη, η οποία να επιβεβαιώνει ότι πράγματι αυτή η μέθοδος είναι ασφαλής».
«Προφανώς υπάρχει μια ολιγωρία υπαλλήλων της Ελληνικό Μετρό, οι οποίοι δεν ενημέρωσαν εγκαίρως τη διευθύνουσα υπηρεσία για την αλλαγή της μεθόδου κατασκευής», πρόσθεσε ο κ. Ταχιάος.
Τόνισε επίσης ότι «θα ελεγχθούν και οι υπάλληλοι» και πως «θα υπάρξουν συνέπειες στον ανάδοχο», προαναγγέλλοντας ΕΔΕ.
Ενας λάθος που διήρκησε... 6 μήνες!
Θυμίζουμε ότι χθες στη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ έκανε γνωστό ότι «για πάνω από 6 μήνες, και εν γνώσει της "Ελληνικό Μετρό ΑΕ", η κοινοπραξία ΑΒΑΞ- GHELO- ALSTOM προχώρησε την εκσκαφή για 150 μέτρα κατά παράβαση της μελέτης, την ίδια ώρα που καθημερινά δύο βάρδιες εργαζομένων κατεβαίνουν στη σήραγγα και εντός της ζώνης επιρροής της εκσκαφής βρίσκονται οδικές αρτηρίες, νοσοκομεία και κρατικές υποδομές».
«Όντως διανοίχθηκε μια ημικυκλική σήραγγα σε ένα μήκος 160 μέτρων», απάντησε ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος και προσέθεσε: «Όταν αυτό περιέπεσε στην αντίληψη της διευθύνουσας υπηρεσίας, αμέσως εδόθη εντολή να επανέλθουν στην προηγούμενη μελέτη που οι ίδιοι είχαν υποβάλει. Αυτό δεν αφορά μόνο λόγους ασφαλείας των εργαζομένων, που κατά την άποψή μου, θα ήταν υπερβολικό να πιστέψουμε ότι υπάρχουν τέτοια προβλήματα. Αφορά κυρίως τις καθιζήσεις, μικρές καθιζήσεις που μπορούν να υπάρξουν στο οδόστρωμα της οδού Κατεχάκη, γιατί αυτή είναι μια σήραγγα κάτω από την οδό Κατεχάκη, και εδόθη εντολή αποκατάστασης του τρόπου εκτέλεσης της σύμβασης».
«Ήδη η κοινοπραξία έχει ξαναξεκινήσει εργασίες, με τον δέοντα τρόπο, έχει υποβάλει και τη μελέτη η οποία δείχνει πώς θα αποκαταστήσει αυτές στο μήκος των 160 μέτρων. Η υπηρεσία προφανώς δεν κάνει αποδεκτές τις όποιες δικαιολογίες της κοινοπραξίας.Θεωρούμε ότι ήταν ένα λάθος εφαρμογής μιας μελέτης που η ίδια είχε υποβάλει», ανέφερε επίσης ο κ. Ταχιάος.



























