Ελλάδα

Μετρό Θεσσαλονίκης: Oι επεκτάσεις της δεύτερης γραμμής - Όσα ανακοινώθηκαν με ορίζοντα το 2040

Μετρό Θεσσαλονίκης: Oι επεκτάσεις της δεύτερης γραμμής - Όσα ανακοινώθηκαν με ορίζοντα το 2040 Φωτογραφία: INTIME NEWS
Στις βορειοδυτικές περιοχές θα επεκταθεί το μετρό της Θεσσαλονίκης μετά τη λειτουργία της βασικής γραμμής του, αποκτώντας και δεύτερη, με τη μελέτη ανάπτυξης να ορίζει το 2040 ως έτος ολοκλήρωσης των συνολικών έργων για τις επεκτάσεις.

Όπως παρουσιάστηκε στην εκδήλωση για τη Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης (ΜΑΜΘ) και τη χάραξη του δικτύου, η πρώτη μελέτη που έγινε για τις δημόσιες μεταφορές της πόλης μετά από 25 χρόνια, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, δίνεται έμφαση στις βορειοδυτικές περιοχές, βγαίνοντας πλέον από την απομόνωση δεκαετιών ενω έγιναν αναφορές και σε υπόγεια σύνδεση με το κέντρο της πόλης.

Στο δεύτερο εξάμηνο του 2025 αναμένεται η ολοκλήρωση της επέκτασης προς την Καλαμαριά με πέντε επιπλέον σταθμούς. Μαζί και με τη δεύτερη γραμμή, το μετρό θα αποτελείται από 44 συνολικές στάσεις και προβλέπεται ότι θα εξυπηρετεί 678.000 επιβάτες ανά ημέρα, με χαμηλότερο ταυτοχρόνως περιβαλλοντικό αποτύπωμα ενώ θα είναι υπόγειο σε όλη σχεδόν την έκτασή του. Σύμφωνα με την κυβέρνηση, τον Νοέμβριο θα παραδοθεί η βασική γραμμή και ακολουθεί η Καλαμαριά. Αναφορικά με τη γραμμή της επέκτασης στο αεροδρόμιο Μακεδονία θα καταλήγει στο κέντρο καινοτομίας, ThessIntec.

Ειδικότερα, η γραμμή 1 (κόκκινη) με 29 σταθμούς αφορά στη βασική γραμμή, την επέκταση προς Καλαμαριά, Σταυρούπολη/Νοσοκομεία, Αεροδρόμιο και Κέντρο Τεχνολογίας ενώ σε αναμονή βρίσκεται η επέκταση προς Θέρμη. Η γραμμή 2 (πράσινη) με 17 σταθμούς περιλαμβάνει τα τμήματα: Άνω Εύοσμο-Χαριλάου/Πυλαία, την υπόγεια επέκταση προς το κέντρο της πόλης, τα ΚΤΕΛ Μακεδονία και το Κορδελιό αναφέρει το Thesstoday.gr.

Η γραμμή 2 στα δυτικά

{https://www.youtube.com/watch?v=3UG1U9KRHMM}

Πιο συγκεκριμένα, η δεύτερη γραμμή του μετρό θα αφορά τις περιοχές μεταξύ Άνω Ευόσμου, Χαριλάου και Πυλαίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης και όπως παρουσιάστηκαν από τον κ. Ταχιάο, οι σταθμοί θα αφορούν τις εξής περιοχές: Αμπελόκηποι, Μενεμένη, πλατεία Ευόσμου, Άνω Εύοσμο, Αμαξοστάσιο. Θα υπάρξει ωστόσο επέκταση με την ίδια γραμμή προς τα ΚΤΕΛ Μακεδονία και από εκεί στο Κορδελιό, μια περιοχή με μεγάλη ανάγκη μετακίνησης. Σημειώνεται δε, ότι στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό θα δημιουργηθεί και δεύτερος σταθμός του μετρό από τον οποίο θα ξεκινά η γραμμή προς τα δυτικά.

Οι επεκτάσεις επίσης θα περιλαμβάνουν και τις περιοχές της Νεάπολης, Τερψιθέας, Σταυρούπολης, Πολίχνης, Ευκαρπίας και Νοσοκομείων. Ο σταθμός που θα γίνει στον Βαρδάρη θα συμπληρώσει τη δεύτερη γραμμή και στη συνέχεια, θα υπάρξει νέα επέκταση με κατεύθυνση στην Αριστοτέλους με υπόγεια εκσκαφή που θα φτάνει μέχρι τη ΧΑΝΘ. Η γραμμή αυτή θα οδηγεί στην Αγίου Δημητρίου κι από εκεί σε Τούμπα, Χαριλάου και Αγ. Κυριακή.

Το πλήρες σχέδιο για τις γραμμές του Μετρό Θεσσαλονίκης 

ΓΡΑΜΜΗ 1

-Βασική γραμμή ΝΣ Σταθμός – Νέα Ελβετία (έναρξη λειτουργίας Νοέμβριος 2024)

-Επέκταση Καλαμαριάς (έναρξη λειτουργίας εντός 2025 στο δεύτερο εξάμηνο)

-Επέκταση προς Σταυρούπολη – Νοσοκομεία Παπαγεωργίου και 424, με διακλάδωση στην περιοχή του ξενοδοχείου «Καψής»

-Επέκταση στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» κι από εκεί μέχρι τα Τσαΐρια στο ThessIntec

-Αναμονή επέκτασης και προς τη Θέρμη

ΓΡΑΜΜΗ 2:

-Άνω Εύοσμος – Χαριλάου/Πυλαία

-Επέκταση προς ΚΤΕΛ Μακεδονία και Κορδελιό

Οι νέοι σταθμοί έως το 2040

Οι νέοι σταθμοί μετρό στο παραπάνω δίκτυο έως το 2040 χωροθετούνται ως εξής:

-Δεύτερος σταθμός στον Ν.Σ. Σταθμό κι από εκεί για τη ΓΡΑΜΜΗ 2: Αμπελόκηποι, Μενεμένη, Εύοσμος (πλατεία), Περιφερειακή, Άνω Εύοσμος (Αναξοστάσιο). Επίσης θα υπάρχει δεύτερος κλάδος για το Κορδελιό με σταθμούς σε ΚΤΕΛ Μακεδονία, Επτανήσου, Κορδελιό.

-Επέκταση ΓΡΑΜΜΗΣ 1 προς Νοσοκομεία σταθμοί: Καψής, Νεάπολη, Τερψιθέα, Σταυρούπολη, Πολίχνη, Ευκαρπία, Νοσοκομεία (Αμαξοστάσιο)

-Η ΓΡΑΜΜΗ 2 φεύγει από την Πλατεία Δημοκρατίας και σχεδιάζεται να κατασκευαστεί υπόγεια, χωρίς να σκαφτεί ο δρόμος. Και πώς θα μπορούσε άλλωστε, αφού στον σχεδιασμό φαίνεται να ακολουθεί τη διαδρομή της οδού Τσιμισκή... Για τη συγκεκριμένη γραμμή αναμένεται να γίνει προφανώς εκτενής συνεννόηση με τις αρχαιολογικές υπηρεσίες. Αυτή η γραμμή του μετρό θα έχει σταθμούς σε: Πλατεία Δημοκρατίας – Αριστοτέλους – ΧΑΝΘ – Πανεπιστήμιο- Αγ. Δημητρίου – Τούμπα – Χαριλάου – Αγία Κυριακή.

-Η ανατολική επέκταση της ΓΡΑΜΜΗΣ 1 προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», όπως είπε ο κ. Ταχιάος, αποφασίστηκε να γίνει επίσης υπόγεια. Έτσι μπαίνει ένα τέλος στο σενάριο του υπέργειου μετρό προς το αεροδρόμιο. Οι σταθμοί που προβλέπονται σε αυτή την επέκταση είναι: Μίκρα - Ανωτέρα Σχολή Πολέμου – Πατριαρχικό (Mediterranean Cosmos) – Διαβαλκανικό – Γεωργική Σχολή - Αεροδρόμιο – ThessIntec.