Ελλάδα

Πότε λήγουν οι παλιές ταυτότητες, εξαφανισμένος ο Προσωπικός Αριθμός του πολίτη

Πότε λήγουν οι παλιές ταυτότητες, εξαφανισμένος ο Προσωπικός Αριθμός του πολίτη
Δείτε πότε λήγουν οι παλιές ταυτότητες και γιατί οι νέες ταυτότητες έχουν μια σημαντική έλλειψη αυτή τη στιγμή.

Οι παλιές ταυτότητες λήγουν τον Αύγουστο του 2026 και η διαδικασία για τις νέες ταυ΄τοτητες τρέχει εδώ και αρκετούς μήνες. Ωστόσο, υπάρχει μια σημαντική έλλειψη στις νέες ταυτότητες. Ο Προσωπικός Αριθμός του πολίτη. Κανονικά οι νέες ταυτότητες θα πρέπει να έχουν και τον Προσωπικό Αριθμό του Πολιτή, αλλά αυτή τη στιγμή δεν διαθέτουν το συγκεκριμένο στοιχείο.

Αρκετοί είχαν επιλέξει να περιμένουν τη νέα ταυότητα όταν θα γίνει διαθέσιμος ο προσωπικός αριθμός πολίτη αλλά δυστυχώς μέχρι και αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάτι νεότερο για το πότε θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται.

Βήμα-βήμα η διαδικασία μέσω της πλατφόρμας για το ραντεβού

Ο ενδιαφερόμενος επιλέγει στην αίτησή του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία, και καταχωρεί τα εξής στοιχεία του προσώπου στο οποίο αφορά το ραντεβού: ονοματεπώνυμο, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) και προαιρετικά αριθμό τηλεφώνου. Υπάρχει η δυνατότητα να κλείσει το ραντεβού τρίτος, ωστόσο θα πρέπει να υπάρχει αυτοπρόσωπη παρουσία του πολίτη για να εξυπηρετηθεί.

Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος αποστέλλεται μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επαλήθευση του email που δήλωσε ο ενδιαφερόμενος. Ακολούθως, λαμβάνει στο επιβεβαιωμένο email τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.

Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο οκτώ (8) ώρες πριν. Είκοσι-τέσσερις (24) ώρες πριν και δύο (2) ώρες πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.

Πότε θα εφαρμοστεί ο Προσωπικός Αριθμός του πολίτη

Στόχος του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι ο εν λόγω αριθμός να είναι υποχρεωτικός αλλά ακόμη δεν έχει αποφασιστεί από πότε θα συμβεί αυτό. Ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο πως θα εφαρμοστεί ο προσωπικός αριθμός και με ποιο τρόπο θα δοθεί στους πολίτες.

Πάντως, ο εν λόγω αριθμός δεν θα καταργήσει τον ΑΦΜ που τηρούν περίπου 9.000.000 φορολογούμενοι καθώς ο Αριθμός Φορολογικού Μητρώου θα αποτελεί τον βασικό πυλώνα του προσωπικού Αριθμού.

Ο προσωπικός αριθμός είναι ο μοναδικός αριθμός που θα χρειάζεται να γνωρίζει ο πολίτης για τις συναλλαγές του με το Δημόσιο. Δηλαδή δεν θα χρειάζεται να θυμόμαστε το ΑΦΜ, τον ΑΜΚΑ.

Πλέον το κάθε μέλος οικογένειας θα έχει το δικό του αριθμό ο οποίος αποτελείται από τα 9 εννέα ψηφία του ΑΦΜ συν άλλα τρία ψηφία εκ των οποίων τα δύο θα μπορεί να επιλέγει ο πολίτης. Αυτά τα τρία νέα ψηφία το πιθανότερο είναι ότι θα προηγούνται του ΑΦΜ. Με τον τρόπο αυτό θα μπορεί ο πολίτης να επιλέγει τον αριθμό του, καθιστώντας τον περισσότερο «προσωπικό».

Ο προσωπικός αριθμός θα χρησιμοποιείται στις φυσικές και ηλεκτρονικές συναλλαγές του πολίτη με το Δημόσιο.

Όταν ο πολίτης επισκεφτεί οποιαδήποτε Δημόσια Υπηρεσία π.χ. Εφορία, ΕΦΚΑ, περιφέρειες ή δήμους μπορεί να δίνει μόνο τον αριθμό αυτόν χωρίς κατά περίπτωση να απαιτείται να θυμάται τον ΑΦΜ, τον ΑΜΚΑ, τον αριθμό ταυτότητας κτλ.