Οι μετοχές της αμερικανικής εταιρείας παραγωγής δημητριακών Kellogg’s Corn Flakes σημείωσαν άνοδο άνω του 50%, μετά από δημοσιεύματα ότι ο κολοσσός της σοκολατοποιίας Ferrero είναι κοντά στην εξαγορά της, έναντι ποσού περίπου 3 δισ. δολαρίων (2,2 δισ. λίρες).
Σύμφωνα με τις πληροφορίες των Wall Street Journal και Financial Times, η συμφωνία εξαγοράς της WK Kellogg - που παράγει τα δημητριακά Fruit Loops και Rice Krispies για την αγορά της Βόρειας Αμερικής - ενδέχεται να ολοκληρωθεί εντός της εβδομάδας.
Ο ιταλικός όμιλος Ferrero - γνωστός για τις μάρκες Ferrero Rocher, Kinder και TicTac - έχει επεκταθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, εξαγοράζοντας τη μονάδα ζαχαρωδών της Nestlé και άλλες εταιρείες τροφίμων.
Η συμφωνία εκτιμάται ότι θα είναι διπλάσιας αξίας από τη χρηματιστηριακή αποτίμηση της WK Kellogg, η οποία ήταν στα 1,5 δισ. δολάρια κατά τη λήξη των συναλλαγών στις 9 Ιουλίου, ενώ εφόσον προχωρήσει, η εξαγορά θα δώσει στη Ferrero κυρίαρχη θέση στην αγορά δημητριακών πρωινού στις ΗΠΑ.
Η ιταλική εταιρεία, που ιδρύθηκε το 1946, είναι από τους μεγαλύτερους παίκτες στην αγορά σοκολάτας, διαθέτοντας περισσότερες από 30 μάρκες παγκοσμίως.
Η WK Kellogg αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια σοβαρά οικονομικά προβλήματα και φέρει χρέος άνω των 500 εκατ. δολαρίων.
Το 2023, η δραστηριότητα των δημητριακών στις ΗΠΑ αποσχίστηκε από τη μητρική της εταιρεία, η οποία μετονομάστηκε σε Kellanova και συνέχισε με τις διεθνείς δραστηριότητες και τα σνακ. Την επόμενη χρονιά, η Kellanova - παραγωγός των Pringles και Pop Tarts - εξαγοράστηκε από τον κολοσσό Mars, έναντι 36 δισ. δολαρίων.
Όπως διαβάζουμε στο BBC, oι εταιρείες έτοιμων τροφίμων αντιμετωπίζουν σοβαρές προκλήσεις, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται σε πιο υγιεινές επιλογές, αναγκάζοντας τις επιχειρήσεις να αναπροσαρμόσουν τη στρατηγική τους. Παράλληλα, η αύξηση του κόστους λειτουργίας έχει οδηγήσει πολλές εταιρείες σε ανατιμήσεις.
Ο κλάδος βρίσκεται επίσης υπό πίεση από την κυβέρνηση Τραμπ, η οποία έχει βάλει στο στόχαστρο τις τεχνητές χρωστικές ουσίες σε προϊόντα όπως τα Fruit Loops, στο πλαίσιο της καμπάνιας «Make America Healthy Again».
Η Kellogg έχει ανακοινώσει ότι θα αφαιρέσει τα συνθετικά χρώματα από τα δημητριακά που καταναλώνονται σε σχολεία έως το σχολικό έτος 2026-27. Ωστόσο, δεν έχει ακόμα ανακοινώσει πότε θα εφαρμόσει το ίδιο μέτρο και στα προϊόντα που προορίζονται για το ευρύ καταναλωτικό κοινό.



























