Αισιοδοξία για τη μελλοντική πορεία και τις προοπτικές ανάπτυξης του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εξέφρασε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Γιώργος Περιστέρης, κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2024 μέσω τηλεδιάσκεψης σε αναλυτές. Όπως τόνισε, η διασφαλισμένη απόδοση των υφιστάμενων έργων του χαρτοφυλακίου συνιστά σταθερό θεμέλιο για τη συνέχιση της κερδοφορίας, ενώ η ισχυρή συμβολή των παραχωρήσεων και οι σταθερά θετικές επιδόσεις του κατασκευαστικού τομέα ενισχύουν περαιτέρω την οικονομική θέση του Ομίλου.
Ο κ. Περιστέρης σημείωσε πως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διατηρεί χώρο τόσο για τη χρηματοδότηση νέων έργων όσο και για την ανταμοιβή των μετόχων, επιδιώκοντας ισορροπία μεταξύ επενδύσεων και επιστροφών κεφαλαίου. Ειδική αναφορά έγινε στον κλάδο των υποδομών, ο οποίος παραμένει πηγή ευκαιριών, με την εταιρεία να εστιάζει στη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας για τους μετόχους της, αξιοποιώντας τις δυνατότητες του υπάρχοντος χαρτοφυλακίου και προχωρώντας σε επιλεκτικές νέες επενδύσεις.
Αναφορικά με τη δραστηριότητα στον κατασκευαστικό τομέα, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων ύψους 6,9 δισ. ευρώ εκτείνεται σε ορίζοντα πενταετίας, διασφαλίζοντας διατηρήσιμα περιθώρια κερδοφορίας. Παρά τις προκλήσεις που θέτει η έλλειψη εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού και τις έντονες ανταγωνιστικές πιέσεις, τα περιθώρια κρίνονται σταθερά, ενώ η διοίκηση εξετάζει και το ενδεχόμενο διεκδίκησης έργων στη Ρουμανία, χωρίς να διακυβεύεται η κερδοφορία του υφιστάμενου χαρτοφυλακίου.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε και στα έργα ΣΔΙΤ και τις μεγάλες παραχωρήσεις. Οι επενδύσεις στους τομείς διαχείρισης απορριμμάτων και υδάτινων πόρων προσφέρουν σημαντικές αποδόσεις, με έσοδα 1,9 δισ. ευρώ καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής τους μέσω πληρωμών διαθεσιμότητας. Παράλληλα, στο IRC Ελληνικού, προχώρησε η μεγαλύτερη θεμελίωση που έχει γίνει ποτέ σε ελληνικό κτίριο, ενώ το ποσοστό ολοκλήρωσης των εργασιών για τον νέο Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου φτάνει το 55%.
Σημαντική πρόοδος καταγράφεται και στο πεδίο των οδικών παραχωρήσεων, με αύξηση της κυκλοφορίας κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024 σε όλα τα δίκτυα υπό διαχείριση ή παραχώρηση. Συγκεκριμένα, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, η κίνηση αυξήθηκε κατά 9% στη Νέα και Κεντρική Οδό, 4,10% στην Ολυμπία Οδό, 5,1% στην Αττική Οδό και 3,21% στην Εγνατία Οδό. Για την τελευταία, η διοίκηση εκτίμησε ότι η διαδικασία ανάληψης της παραχώρησης θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους, υπό την προϋπόθεση ολοκλήρωσης των σχετικών προαπαιτουμένων από το Δημόσιο.




























