Ο κ. Πολίτης τόνισε ότι η διαδικασία προχώρησε ταχύτατα, κυρίως λόγω της προσεκτικής προετοιμασίας από την παραχωρησιούχο εταιρεία. Επεσήμανε επίσης ότι είναι η πρώτη φορά που γίνεται διαδοχή παραχωρησιούχου και ότι πρέπει να αποφευχθούν πιθανά προβλήματα στη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου κατά την ημέρα της αλλαγής.
Μετά την υπογραφή, η σύμβαση θα χρειαστεί να εγκριθεί από τη Βουλή, ενώ στόχος είναι να ολοκληρωθεί η παραχώρηση έως το τέλος του έτους. Η συμφωνία αυτή αναμένεται να αποφέρει στα κρατικά ταμεία περίπου 3,2 δισ. ευρώ.
Η Αττική Οδός είναι ένας από τους σημαντικότερους αυτοκινητόδρομους της χώρας. Κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης, δηλαδή με συμφωνία μεταξύ του Δημοσίου και μιας ιδιωτικής εταιρείας. Ο δρόμος έχει μήκος 70 χιλιομέτρων και λειτουργεί ως περιφερειακός δακτύλιος γύρω από την Αθήνα, συνδέοντας τα βασικά οδικά δίκτυα της Αττικής. Διαθέτει τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση. Στη μέση του δρόμου υπάρχει και ο προαστιακός σιδηρόδρομος.
Η Αττική Οδός συνδέει τις δύο κύριες εθνικές οδούς, την Αθηνών-Λαμίας και την Αθηνών-Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας. Είναι ένας «κλειστός» αυτοκινητόδρομος, με ελεγχόμενες εισόδους και εξόδους. Αποτελείται από δύο κύρια τμήματα: την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας - Σταυρού - Σπάτων, μήκους περίπου 52 χιλιομέτρων, και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού, μήκους περίπου 13 χιλιομέτρων. Στην Αττική Οδό περιλαμβάνεται και ένα τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους 5 χιλιομέτρων.
Το 2018, η Διυπουργική Επιτροπή Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων αποφάσισε να μεταβιβάσει στο ΤΑΙΠΕΔ το δικαίωμα του Δημοσίου για την παραχώρηση της Αττικής Οδού για έως 25 χρόνια. Η αρχική σύμβαση παραχώρησης είχε υπογραφεί το 1996 με την εταιρεία ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΑΕ.