Auto - Moto

Peugeot 408 1.2 PURETECH 130 EAT8: The Bold and the Beutifull

Peugeot 408 1.2 PURETECH 130 EAT8: The Bold and the Beutifull
Η δύναμη της εικόνας. Αυτή που σε κάνει να γυρίσεις το βλέμμα, να μείνεις εκεί για πολλή ώρα, να χαζέψεις, να αναρωτηθείς. Το μαγικό ραβδί των σχεδιαστών άγγιξε το 408 και ιδού το αποτέλεσμα. Δεν σε νοιάζει το τι κρύβει από κάτω...

Όποιος βρεθεί στο μέλλον σε θέση να μνημονεύει τα αυτοκινητικά δρώμενα του χθες δεν υπάρχει περίπτωση να μην σταθεί στην ιδιάζουσα περίπτωση του Peugeot 408. Δεν είναι μόνο οι στενές σχέσεις με το πρωτότυπο που του χαρίζουν το δικαίωμα να ξεχωρίζει εμφατικά ανάμεσα στο σωρό των πανομοιότυπων σημερινών αυτοκινήτων. Είναι και η ιδιοφυΐα του να ανακατεύει με την προκλητική σιλουέτα τις κατηγορίες μπερδεύοντας τον θεατή.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί εκείνος ο ιδιοκτήτης του φυτώριου στα βόρεια του νομού, που παρά τον φόρτο εργασίας (γιορτή της μητέρας ήταν αυτή) πετάχτηκε μέρα μεσημέρι έξω από το μαγαζί, αφήνοντας σύξυλους τους πελάτες, προκειμένου να θαυμάσει ή καλύτερα να προσπαθήσει να διακρίνει ποιο “ημίψηλο υβρίδιο” της Lambo είναι αυτό που μοιάζει αρκετά στα οπίσθια με την Urus.

Δεν είχε και άδικο. Το 408 σίγουρα θα σε εκπλήξει με το πόσο αρμονικά δένουν οι τεράστιες επιφάνειες ενός μοντέλου στα όρια της κατηγορίας C, με μήκος 4.687 mm και μεταξόνιο 2.787mm. Το fastback κοστούμι χαρίζει έναν αέρα κουπέ, η συνύπαρξη καμπύλων και ακμών, το γεμάτο δυναμισμό πίσω μέρος, η μάσκα με το τρισδιάστατο ανάγλυφο με τους λεπτούς προβολείς LED και πολλά άλλα δημιουργούν έναν οπτικό οργασμό στο μάτι.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην αεροδυναμική με στόχο τη βελτίωση του ενεργειακού ισοζυγίου. Προφυλακτήρας, πίσω αεροτομή, διαχύτης, κολώνες αμαξώματος, καθρέφτες, επιφάνειες κάτω από το αμάξωμα, όλα τα μέρη του αμαξώματος έχουν βελτιστοποιηθεί χάρη στη στενή συνεργασία των στυλιστών και των αεροδυναμιστών της εταιρίας. Μια συνεργασία που απηχεί την πειθαρχία που διέπει τις ομάδες σχεδιασμού και των μηχανολόγων της φίρμας από τις ημέρες δημιουργίας του Hypercar 9X8. Στο ίδιο πνεύμα, η σχεδίαση των τροχών που επιτρέπει καλύτερη αεροδυναμική απόδοση και συμβάλλει σημαντικά τόσο στη συνολική απόδοση όσο και στο εκκεντρικό στιλ πρωτότυπου του αυτοκινήτου.

Peugeot64

Εντός, τα ποιοτικά, καλά συναρμολογημένα και ιδιαίτερα ευχάριστα στο μάτι υλικά συνδυάζονται με τη δεύτερη γενιά του I-Cockpit με τρισδιάστατο ψηφιακό πίνακα οργάνων, νέο σύστημα πολυμέσων και τιμόνι με δυνατότητα ανίχνευσης των χεριών του οδηγού. Η γενική εικόνα αποπνέει την πολυτέλεια μιας premium κατασκευής χωρίς περιττές φανφάρες και αχρείαστα gadgets. Ωστόσο, το πάνω μέρος της στεφάνης του τιμονιού θα κρύψει, ανάλογα με το ύψος και τη θέση του οδηγού, μέρος ή σχεδόν όλο τον πίνακα οργάνων. Δεν έχεις παρά να κατεβάσεις τελείως κάτω το τιμόνι προκειμένου να λύσεις τον γρίφο. Το φιλόξενο εσωτερικό με το εξαιρετικό φινίρισμα ταιριάζει γάντι στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η φαρδιά κεντρική κονσόλα με τις πολύ βολικές θήκες, ο διακόπτης της επιλογής κίνησης, αλλά προπάντων η μακρόστενη οθόνη αφής πλαισιωμένη με το κεκλιμένο πάνελ με τους απτικούς διακόπτες ενισχύουν την premium αύρα του 408.

Σε ότι αφορά στα χωροταξικά, ο “λέων” τα καταφέρνει περίφημα προσφέροντας άπλετο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών και ικανοποιητικό αέρα πάνω από τα κεφάλια τους. Και όλα αυτά παρά την έντονη κλίση της (coupe) οροφής. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών ανέρχεται στα 536 lt με μεγάλη διαθέσιμη επιφάνεια και κανονικό σχήμα, ενώ μεγάλο είναι και το άνοιγμα της πέμπτης πόρτας, κάτι που θα βοηθήσει στη φόρτωση ογκωδών αντικειμένων. Η χωστή θέση οδήγησης σε προϊδεάζει για το ιδιαίτερο της κατασκευής, άσε που έχεις κι αυτή τη space εικόνα στα μάτια σου από την τελευταία γενιά του i-Cockpit.

Βέβαια, το καλό με το 408 είναι πως δεν αντιλαμβάνεσαι ότι οδηγείς ένα μεγάλο και σχετικά βαρύ αυτοκίνητο με απόσταση 18,9 cm από το έδαφος, ακόμη και με τον φιλότιμο “μικρό” 1200άρη υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 131 ίππων και των 230 Nm ροπής που λειτουργεί δίχως κανένα υβριδικό υποκατάστατο και παντρεύεται αρμονικά το αυτόματο 8άρι κιβώτιο. Προκειμένου να προλάβω τις απορίες σας, ναι, το δοκιμασμένο σύνολο δεν αποτελεί όπως θα περίμεναν κάποιοι τον τελευταίο κρίκο της αλυσίδας. Κινεί αγόγγυστα το ευμέγεθες “μεταλλικό γλυπτό” προσφέροντας ικανοποιητικές-μέτριες επιδόσεις, αρκεί να μην έχεις υπέρογκες απαιτήσεις από τις μεσαίες rpm και πάνω, εκεί δηλαδή όπου δεν συνάδει στο γενικότερο κλίμα η χροιά του 3κύλινδρου μοτέρ. Δεν έχει νόημα επίσης να επιμείνεις σε τέρμα γκάζι αυξάνοντας άσκοπα την κατανάλωση, το 408 κινείται με κεκτημένες ταχύτητες και αρέσκεται να αξιοποιεί τη ροπή του κινητήρα σε χαμηλό εύρος rpm.

peugeot72

Στα υπόλοιπα που χρήζουν προσοχής, οι Γάλλοι πέτυχαν ιδανικό συνδυασμό μεταξύ δυναμικής συμπεριφοράς, άνεσης και ποιότητας κύλισης, χάρη στη σοφιστικέ ρύθμιση της ανάρτησης που αναδεικνύει την ισορροπία. Στο ίδιο μήκος κύματος συντάσσεται και το ορθά ζυγισμένο σύστημα διεύθυνσης με το μικρό σε διάμετρο ιδιαίτερο βολάν.

Λοιπόν, όσοι βιάζονται να δουν την επόμενη ημέρα των οχημάτων ελεύθερου χρόνου, ας ασχοληθούν με την περίπτωση του 408 που φέρνει τα πάνω κάτω στις όποιες εξελίξεις έρθουν μελλοντικά. Κάτι σαν ημίψηλο crossover coupe με ανεξίτηλο χαρακτήρα, χωροταξικό σεμινάριο στην καμπίνα και τίμιο οδηγικό προφίλ. Έστω και με τον basic βενζινοκινητήρα που εκτελεί με αξιοπρέπεια τα απολύτως απαραίτητα. Η τιμή του ξεκινά από τα 38.400 ευρώ (με προωθητική ενέργεια).