ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ

Υποχρεωτικές Μετατάξεις Δημοσίων Υπαλλήλων

Υποχρεωτικές Μετατάξεις Δημοσίων Υπαλλήλων

ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ

Υποχρεωτικές μετατάξεις και η διαθεσιμότητα, η οποία μπορεί να οδηγήσει και σε απόλυση, είναι οι βασικές εφαρμογές του μεσοπρόθεσμου προγράμματος που κατατέθηκε στη Βουλή και αφορά και κυρίως αυτούς που ανήκουν στους κλάδους χαμηλών προσόντων δημοσίων υπαλλήλων , που προσλήφθηκαν εκτός ΑΣΕΠ.

Στο νομοσχέδιο εισάγεται, στη μεγαλύτερη δυνατή έκτασή του, ο θεσμός της υποχρεωτικής μετάταξης ή μεταφοράς προσωπικού και η διαθεσιμότητα. Η κατάργηση των θέσεων έχει ως άμεση συνέπεια την αυτοδίκαιη τοποθέτηση σε διαθεσιμότητα των υπαλλήλων, για την οποία εκδίδονται διαπιστωτικές πράξεις. Η διαθεσιμότητα διαρκεί ένα έτος, μετά την πάροδο του οποίου ο υπάλληλος απολύεται, εφόσον δεν μεταταχθεί ή μεταφερθεί σε άλλη θέση.

Ταυτόχρονα, σε σχετική διάταξη αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι «με την εφαρμογή των παραπάνω διατάξεων, αναμένεται τουλάχιστον 2.000 υπάλληλοι να ενταχθούν στο πρόγραμμα εφέτος, σύμφωνα με το οποίο είτε θα μετακινηθούν σε άλλες υπηρεσίες, είτε θα αποχωρήσουν. Έτσι, η χώρα ανταποκρίνεται και στη δέσμευσή της, η οποία προβλέφθηκε σε αντικατάσταση της ήδη νομοθετημένης υποχρέωσης αποχώρησης 15.000 υπαλλήλων το 2012».

Σημειώνεται δε ότι η τυχόν μη συμμόρφωση του υπαλλήλου με την πράξη υποχρεωτικής μετάταξης ή υποχρεωτικής τοποθέτησής του για ορισμένο χρόνο ή υπαγωγής του σε πρόγραμμα επανεκπαίδευσης ή επανακατάρτισης, οδηγεί σε άμεση απόλυσή του.

Παράλληλα με το πολυνομοσχέδιο εφαρμόζονται οι υποχρεωτικές μετατάξεις σε όλους τους δημοσίους υπαλλήλους (μόνιμους και αορίστου χρόνου) ακόμη και σε Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου και μάλιστα επί ποινή απόλυσης.

Συγκεκριμένα: «Επιτρέπεται:

α) Η μετάταξη μόνιμων πολιτικών υπαλλήλων και υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου που υπηρετούν σε υπηρεσίες, κεντρικές και περιφερειακές, του Δημοσίου, των ανεξάρτητων αρχών, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) πρώτου και δεύτερου βαθμού.

β) Η μεταφορά υπαλλήλων των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου που ανήκουν στο δημόσιο τομέα σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου, ανεξάρτητων αρχών, ΝΠΔΔ και ΟΤΑ πρώτου και δεύτερου βαθμού για την κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών, ιδίως στις περιπτώσεις που οι ανάγκες αυτές προκύπτουν λόγω μεταβολής των αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών και των συναφών δραστηριοτήτων τους, όταν διαπιστώνεται μετά τη διενέργεια αξιολόγησης πλεονάζον προσωπικό, ή για την καλύτερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού. Προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου μπορεί να μεταφέρεται για τον ίδιο λόγο σε ΝΠΙΔ του δημόσιου τομέα».

Πρέπει να διευκρινιστεί, ωστόσο, ότι οι υπάλληλοι ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που εργάζονται σε νομικά πρόσωπα του δημοσίου (ΔΕΚΟ κ.λπ.) και που θα κριθούν ως πλεονάζον προσωπικό, πολύ δύσκολα θα τεθούν σε οργανική θέση του Δημοσίου, καθώς αυτές θα έχουν περικοπεί ως και 50% και κυρίως διότι θα προσμετράται ως νέα πρόσληψη, ενώ θα εξακολουθεί ο περιορισμός της μίας πρόσληψης για κάθε πέντε αποχωρήσεις.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στο Κεφάλαιο Ζ' του νομοσχεδίου, που αφορά το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης «καταργούνται οι οργανικές θέσεις των κατηγοριών ΔΕ και ΥΕ των ειδικοτήτων Διοικητικού, Διοικητικού-Λογιστικού, Διοικητικού-Οικονομικού και Διοικητικών Γραμματέων των υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, οι οποίοι δεν έχουν προσληφθεί με διαγωνισμό ή με διαδικασία επιλογής σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια υπό τον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής ή με ειδικές διαδικασίες επιλογής που περιβάλλονται με αυξημένες εγγυήσεις διαφάνειας και αξιοκρατίας και εφόσον ο αριθμός των υπαλλήλων αυτών είναι μεγαλύτερος των δέκα ανά φορέα και ανέρχεται σε ποσοστό μικρότερο του 30% του συνολικού αριθμού των υπαλλήλων των ως άνω κλάδων και ειδικοτήτων που υπηρετούν στον οικείο φορέα». Οι υπάλληλοι αυτοί είτε τίθενται σε διαθεσιμότητα είτε σε «αυτοδίκαιη αργία».

Μάλιστα, οι Διευθύνσεις Προσωπικού καλούνται εντός 10 ημερών από τη δημοσίευση του νόμου να αποστέλλουν στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης:

α. Τον αριθμό των οργανικών θέσεων που καταργούνται σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο του παρόντος, καθώς και αντίγραφα των ατομικών διοικητικών πράξεων θέσης σε διαθεσιμότητα των υπαλλήλων που, κατά τη δημοσίευση του παρόντος, καταλαμβάνουν τις καταργούμενες οργανικές θέσεις.

β. Τις πράξεις με τις οποίες τίθενται, μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, σε αυτοδίκαιη αργία, υπάλληλοι.

πηγη:ΑΠΕ