Τη μείωση του κομίστρου των ταξί κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή πρότεινε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, με σκοπό να ενθαρρυνθούν οι πολίτες που καταναλώνουν αλκοόλ να επιλέγουν το ταξί αντί της οδήγησης. Η διαφορά στο εισόδημα των επαγγελματιών οδηγών θα καλύπτεται από το κράτος, όπως διευκρίνισε ο ίδιος, ανάλογα με τα διαθέσιμα δημοσιονομικά περιθώρια.
«Τα βράδια του Παρασκευοσαββατοκύριακου, πολλοί βγαίνουν και πίνουν. Οφείλουμε να βρούμε τρόπο ώστε να μην οδηγούν. Αν το ταξί είναι πιο οικονομικό και οι οδηγοί δεν χάνουν χρήματα, μπορεί το κράτος να καλύψει τη διαφορά», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Τα στοιχεία είναι ενδεικτικά του προβλήματος. Μόνο τον Απρίλιο, στην Αττική καταγράφηκαν 712 παραβάσεις για οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος.
Πολίτες που μίλησαν στην ΕΡΤ News εμφανίστηκαν θετικοί: «Είναι πιο βολικό όταν βγαίνεις. Με τη διπλή ταρίφα αποφεύγεις το ταξί λόγω κόστους. Οι νέοι κυρίως το χρειάζονται γιατί πίνουν περισσότερο».
Η πρόταση του υπουργείου προβλέπει η μείωση στο κόμιστρο να ξεκινά από το βράδυ της Παρασκευής και να καλύπτει όλο το τριήμερο, όπου παρατηρείται αυξημένη νυχτερινή έξοδος και κατανάλωση αλκοόλ.
Ωστόσο, οι επαγγελματίες οδηγοί εκφράζουν επιφυλάξεις. Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής, Θύμιος Λυμπερόπουλος, τόνισε:
«Με το ισχύον τιμολόγιο φυτοζωούμε. Ζητάμε ήδη αύξηση. Η ακρίβεια μας χτυπάει, αλλά δεν μας δίνει φτηνότερα καύσιμα. Ούτε μας επιδοτούν νέα οχήματα, που έχουν γίνει πανάκριβα».
Μη εφαρμόσιμο το μέτρο
Το νέο voucher είναι πολύ καλό ως θεωρία αλλά ανεφάρμοστο στην πραγματικότητα. Μετά την πρόθεση της κυβέρνηση για ένα τέτοιο μέτρο οι οδηγοί αναρωτιούνται πως θα εφαρμοστεί χωρίς να βγουν οι ίδιο ζημιομένοι.
«Δεν πρέπει να είναι σε βάρος μας» αναφέρουν. Παράλληλα, εάν εφαρμοστεί θα πρέπει να λειτουργήσει με τον τρόπο που λειτουργούν και τα 7-9θέσια βαν όπου πριν την μεταφορά των πελατών ανεβαίνει η διαδρομή σε πλατφόρμα του υπουργείου Μεταφορών με την τιμή χρέωσης. Μόνο εάν εφαρμοστεί έτσι και στα ταξί για 3 αυτές μέρες θα μπορεί τα υπολογιστεί το κόστος από την μείωση του κομίστρου και με κάποιο τρόπο το κράτος να επιστρέψει χρήματα στους οδηγούς ταξί.
Το υπουργείο εμφανίζεται πρόθυμο να συζητήσει με τους εκπροσώπους των ταξιτζήδων τις λεπτομέρειες εφαρμογής, προκειμένου να καταλήξουν σε ένα λειτουργικό και δίκαιο σύστημα.































