Το παξιμάδι που έβαλε πόδι και στον… Κατσέλη
Από το 1948 όταν ο Τσατσαρωνάκης από τον Πλάτανο Κισσάμου ξεκίνησε τον παραδοσιακό φούρνο το “Μάννα” έχει περάσει μια ζωή. Πλέον οι τρεις κόρες που βαστούν τα ηνία της εταιρείας ελέγχουν το πάνω από το 30% της αγοράς παξιμαδιού και βάζουν πλώρη να μετασχηματίσουν την οικογενειακή εταιρεία τους σε όμιλο ο οποίος έχει αποκτήσει προ τριετίας μέσω πλειστηριασμού και το εργοστάσιο του Κατσέλη στις Αχαρνές στην Αττική.
Τώρα σε ότι αφορά τον μετασχηματισμό, αυτός όπως έμαθα γίνεται, με διαχωρισμό των τριών δραστηριοτήτων, που έχει παρουσία, τη μεταποίηση, την αγροτική παραγωγή και τον τουρισμό.
Οι δραστηριότητες, για όσους δεν γνωρίζουν, περιλαμβάνουν το ξενοδοχείο Molos Bay στην Κίσαμο, το «Λιοκάλυβο» στα Φαλάσαρνα, και στον παραγωγικό συγκρότημα (θερμοκήπια) στα Φαλάσαρνα, σε έκταση 40.000 τ.μ., που είναι πλέον μια αυτοτελής δραστηριότητα. Στα συγκεκριμένα θερμοκήπια παράγονται ντομάτες και ντοματίνια, ενώ σε ελαιώνες της ευρύτερης περιοχής παράγεται ελαιόλαδο, δηλαδή βασικά προϊόντα για κάθε ελληνικό νοικοκυριό.
Η εταιρεία «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ έχει το υψηλότερο μερίδιο αξίας στα branded προϊόντα στην κατηγορία παξιμαδιού με 38%. Ταυτόχρονα, διατηρεί την πρώτη θέση στις υποκατηγορίες: χωρίς αλάτι (46%), ελαιολάδου (46%), σίκαλης (32%), κριθαρένια (28%), κριθαροκουλούρες (24%) και τη δεύτερη θέση στην υποκατηγορία χαρούπι (20%). Η εταιρεία παράγει στις εγκαταστάσεις της, μέσα από 4 γραμμές παραγωγής, περισσότερους από 80 κωδικούς σε 5 διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων, τα οποία διοχετεύει στην αγορά μέσω των δύο κέντρων διανομής της σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Ο χρόνος σταμάτησε για την Swatch
Η αύξηση της ζήτησης για μάρκες όπως η Omega και η Longines από τους Κινέζους πελάτες, δεν ήταν αυτή που αναμενόταν. Αποτέλεσμα η Swatch Group AG, με έδρα το Biel στην Ελβετία να μην πετύχει το ρεκόρ πωλήσεων που είχε προβλέψει ο διευθύνων σύμβουλός της. Αυτά στη χρήση έφθασαν πέρυσι τα 7,9 δις. ελβετικά φράκα από 8 δις. φράγκα που ήταν η πρόβλεψη.
Στην Ελλάδα τα μεγέθη είναι σαφώς πολύ πιο περιορισμένα, όμως έχουν ένα κοινό με αυτά της μητρικής, δεν κατέγραψαν άνοδο. Πέρυσι οι πωλήσεις της ελληνικής θυγατρικής αυξήθηκαν μόλις κατά 700.000 ευρώ ή 2,9% στα 24,931 εκατ. ευρώ ποσού 24.228.690,45 ευρώ τα δε κέρδη της περιορίσθηκαν στις 885.748 ευρώ, από πάνω από 3,389 εκατ. ευρώ το 2022.
Σε άλλα νέα το κατάστημα της Swatch, -ο διεθνής όμιλος έχει συνεργασία με τον Ιάπωνα καλλιτέχνη γραφιστικής τέχνης, Verdy, και παρουσιάζει τη Συλλογή Swatch x Verdy- στη Μύκονο όπως έμαθα κατέβασε ρολά.
Κόβει χρήμα στους Δανούς η JYSK
Μπορεί ο ελληνικός βραχίονας της δανέζικης εταιρείας JYSK να αντιπροσωπεύει μικρό κομμάτι της συνολικής δραστηριότητας ωστόσο η ελληνική θυγατρική έχει αποδειχθεί χρυσοτόκος όρνιθα. Πέρυσι οι πωλήσεις της ξεπέρασαν τα 97,515 εκατ. ευρώ από 82,239 εκατ. ευρώ το 2022 και τα κέρδη τα 10,615 εκατ. ευρώ από 9,049 εκατ. ευρώ. Όμως η είδηση κρύβεται αλλού. Στο μέρισμα, πάνω από 12,5 εκατ. ευρώ που μοίρασε η ελληνική θυγατρικής στα κεντρικά στη Δανία αλλά και στο ενδοομιλικό δάνειο ύψους 5 εκατ. ευρώ που χορήγησε η θυγατρική στη μητρική εταιρεία LLG A/S. Το δάνειο εκταμιεύτηκε προς την μητρική στις 11 Σεπτεμβρίου 2023.



























