Συγκεκριμένα η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας εξετάζει το ενδεχόμενο να εξεταστούν οι μαθητές σε ένα 5ο προαιρετικό μάθημα το οποίο θα επιλέγουν οι υποψήφιοι των Πανελλήνιων εξετάσεων προκειμένου εφόσον επιθυμούν να αυξήσουν τον αριθμό των σχολών στις οποίες απευθύνονται.
Για παράδειγμα ένας υποψήφιος που έχει επιλέξει το Πεδίο των Θετικών Επιστημών και εκτός από την Έκθεση που είναι κοινό μάθημα για όλους, εξετάζεται στα Μαθηματικά τη Φυσική και τη Χημεία να μπορεί, αν το επιθυμεί, να επιλέξει να παρακολουθήσει και να εξεταστεί σε ένα 5ο μάθημα που μπορεί πχ να είναι η Πληροφορική ή η Βιολογία και αντίστοιχα να έχει δυνατότητα πρόσβασης στις σχολές Πληροφορικής η στις σχολές Επιστημών Υγείας.
Η Λύση αυτή είχε προταθεί και στον απερχόμενο υπουργό Ανδρέα Λοβέρδο ο οποίος ωστόσο φοβήθηκε ότι θα χρεωθεί πολιτικά ένα θέμα το οποίο πιστώθηκε ως ευνοϊκή ρύθμιση ο προκάτοχός του Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος μειώνοντας από 6 σε 4 τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
Επίσης σκέψεις υπάρχουν για νέες ρυθμίσεις και για στην Γ' Λυκείου ώστε διευρυνθούν τα επιστημονικά πεδία, προκειμένου ώστε να δοθούν περισσότερες ευκαιρίες για σπουδές στους υποψηφίους σε τμήματα που είναι κοντά στην περιοχή κατοικίας τους.
Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν έχει αποφασίσει πάντως αν θα ακολουθήσει αυτή τη λύση ή αν θα παραμείνει ως έχει για εφέτος το εξεταστικό σύστημα.
Στις φετινές Πανελλαδικές εξετάσεις το μόνο βέβαιο, πάντως, είναι ότι ο βαθμός των πρώτων τάξεων του Λυκείου δεν θα προσμετράται για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ενώ θα καταργηθεί ο θεσμός της Τράπεζας Θεμάτων.